Een jaartje geleden waqs het bij computerfreaks nogal in om te zegen dat bij CPU''s sneller dan 1,6 gHz straling zou vrijkomen. Hoe (on)waar is dit fabeltje nou precies, waarom hoor je er nu niets meer van nu die CPU''s er zijn?
Verwijderd
wat voor straling zat je aan te denken????
Uit je GSM komt ook straling....
uit je lamp ook.....licht noemen we dat..
je magnetron geeft de zelfde straling als je gsm...
ben benieuwd, want ben erg nieuwsgierig welke straling er dan vrij zou moeten komen...
nuke powered core??
ben benieuwd, want ben erg nieuwsgierig welke straling er dan vrij zou moeten komen...
nuke powered core??
In je hele computer bestaat electromagnetische straling 
En als er bij de 1,6 Ghz meer straling vrijkomt dan wordt dat toch opgevangen door de cooler en de kast
(het is niet de soort srtaling die je had bij Tsjernobyl)
En als er bij de 1,6 Ghz meer straling vrijkomt dan wordt dat toch opgevangen door de cooler en de kast
(het is niet de soort srtaling die je had bij Tsjernobyl)
Verwijderd
okay, elektromagnetische straling...
dat heeft je PC altijd al gehad, al die vele chippies en transistortjes etc.
Maar wellicht dat het schadelijke vormen kan aannemen??? lijkt me sterk, 99,9999% is het binnenwerk van je kast toch van metaal, en dat geeft een beetje fairaday (ofzoiets) kooi effect en neemt dus alle straling op....
dat heeft je PC altijd al gehad, al die vele chippies en transistortjes etc.
Maar wellicht dat het schadelijke vormen kan aannemen??? lijkt me sterk, 99,9999% is het binnenwerk van je kast toch van metaal, en dat geeft een beetje fairaday (ofzoiets) kooi effect en neemt dus alle straling op....
Je moet het zo zien: je krijgt er hooguit leukemie van; hoe erg is dat nou?
Verwijderd
Wel eens iemand met leukemie gezien? Laten we zeggen een kind van 8 jaar? Ach, "hoe erg is dat nou?"Op dinsdag 17 april 2001 10:42 schreef KinkyClown het volgende:
Ik
edit:
typo
typo
Verwijderd
kan ik ook niet echt om lachenOp dinsdag 17 april 2001 10:42 schreef KinkyClown het volgende:
Verwijderd
volgens mij gaat het hier om het probleem dat bij hoge frequenties een CPU gaat werken als een kleine "radio"zender, waardoor de werking van gevoelige componenten in je pc nadelig worden beinvloed (voornamelijk geheugen). Oftewel, moet je je geheugen gaan afschermen bij hoge CPU-snelheden??
Tjonge... ik weet heus wel hoe erg het is hoor. Ik heb mijn eigen oma aan kanker verloren. Jullie kunnen niet hebben blijkbaar. Het is geen maandag maar dinsdag; jullie zouden misschien meer koffie moeten drinken...
Verwijderd
Sjeez zeg hij bedoelt het alleen als een geintje hoor!Op dinsdag 17 april 2001 10:42 schreef KinkyClown het volgende:
Verwijderd
behind the sofa,
gelukkig is de mate van invloed lager naar gelang de frekwentie hoger is.
(Ummhh.. zolang je het nog over radiogolven hebt)
De golflengte bij 1,6 Ghz is iets van 18 cm, dat is nog flink langer dan bv wat er uit de magnetron komt. Zes keer zo lang of zo.
De ''stralings problemen'' zijn meer binnen in de processor, de electronica zou het wat moeilijk er mee kunnen krijgen.
Ik betwijfek ten sterkste dat er buiten de kast wat te meten is, en inderdaad zal een mobieltje meer straling geven waar je je eventueel zorgen om zou kunnen maken.
gelukkig is de mate van invloed lager naar gelang de frekwentie hoger is.
(Ummhh.. zolang je het nog over radiogolven hebt)
De golflengte bij 1,6 Ghz is iets van 18 cm, dat is nog flink langer dan bv wat er uit de magnetron komt. Zes keer zo lang of zo.
De ''stralings problemen'' zijn meer binnen in de processor, de electronica zou het wat moeilijk er mee kunnen krijgen.
Met zo''n ziekte moet je niet spottenOp dinsdag 17 april 2001 11:46 schreef eXistence het volgende:
[..]
Sjeez zeg hij bedoelt het alleen als een geintje hoor!
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Wat ik niet snap,Op dinsdag 17 april 2001 11:39 schreef KinkyClown het volgende:
Tjonge... ik weet heus wel hoe erg het is hoor. Ik heb mijn eigen oma aan kanker verloren. Jullie kunnen niet hebben blijkbaar. Het is geen maandag maar dinsdag; jullie zouden misschien meer koffie moeten drinken...
is dat je niet gewoon een verontschulding kunt aanbieden. Zo moeilijk is dat niet en doet geen pijn.
En men zou je er voor respecteren....
infrarood!!Op dinsdag 17 april 2001 10:32 schreef lucifer2 het volgende:
wat voor straling zat je aan te denken????
nuke powered core??
dat is ook straling
en dat noemt men warmte
Verwijderd
offtopic, maar ik moest er wel om lachen...tuurlijk leukemie is erg, maar mag je er ook al geen grapje meer over maken? Ik werd laatst er ook al op aangesproken dat ik wel es kanker roep als iets me tegen zit. Vond ze niet zo leuk, dus ik heb et maar niet meer gedaan. En een oom van mij heeft ook kanker, dus ik weet dat het niet leuk is en alles. Maar dit was gewoon een grapje....Op dinsdag 17 april 2001 10:42 schreef KinkyClown het volgende:
Verwijderd
Ja,
je oom..
Er zijn ook mensen die een kind of een zus aan die ziekte hebben verloren. Dat kun kun je niet logisch bezien, of beredeneren.
Dat doet gewoon pijn, heel veel pijn, en dat zou je toch in moeten kunnen zien.....
(Een goed vriend van me heeft z''n zusje er aan verloren.. )
je oom..
Er zijn ook mensen die een kind of een zus aan die ziekte hebben verloren. Dat kun kun je niet logisch bezien, of beredeneren.
Dat doet gewoon pijn, heel veel pijn, en dat zou je toch in moeten kunnen zien.....
(Een goed vriend van me heeft z''n zusje er aan verloren.. )
Ik gloei al helemaal
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Recht in de roos!Op dinsdag 17 april 2001 12:14 schreef Hooi het volgende:
t''is trouwens van de zotte.
Als een of andere sukkel z''n moderbord of z''n CPU kraakt, wordt hij gecondoleert,
en ondertussen worden er grappen over zoiets als leukemie gemaakt.
Dan spoor je toch niet hoor...
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Hooi relax man! Iedereen heeft nou eenmaal een andere smaak van humor, maar reageer er aub niet zo overdreven op ja! Natuurlijk is het een hele erge ziekte, maar als je er niet eens een klein grapje over mag maken dan vind ik dat wel heel erg kansloos...
Over humor valt te twisten......
Maar nog even terugkomen op die straling, Inderdaad, Bij hoge frequenties heb je wat meer (last van) straling. Echter, De computer zit in een metalen behuizing wat enigzins als kooi van farraday werkt (behalve als je hem constant open hebt staan
) Verder is dit niet schadelijk of nauwelijks schadelijk. Ik denk dan toch datje je meer zorgen moet maken over een GSM telefoon, die een paar cm van je hersenen is verwijderd.:o
Maar nog even terugkomen op die straling, Inderdaad, Bij hoge frequenties heb je wat meer (last van) straling. Echter, De computer zit in een metalen behuizing wat enigzins als kooi van farraday werkt (behalve als je hem constant open hebt staan
Even over mijn grap: Mijn excuses aan de genen die zich er over opwinden. Maar laat ik hierbij wel nog even vermelden dat ik steeds vaker zie dat mensen geen grappen meer mogen maken, oke die van mij was wel pittig maar ik zie de laatste tijd (zelf in de krant) dat mensen over "blondjes"-moppen gaan vallen en dat wordt langzamerhand wel erg dratisch...:(
Even over die straling; nee voor de mens kan het geen kwaad maar een processor op bijvoorbeeld 800 Mhz zou theoretishc kunnen storen met je GSM die ook op de 800 band zit. Dus bij het bellen niet te dicht bij je PC zitten.
Even over die straling; nee voor de mens kan het geen kwaad maar een processor op bijvoorbeeld 800 Mhz zou theoretishc kunnen storen met je GSM die ook op de 800 band zit. Dus bij het bellen niet te dicht bij je PC zitten.
Verwijderd
IK ben het eens met Kiny CLown...... iedereen heeft zijn eigen opvatting van humor... dat kan je niemand kwalijk nemen....
en als er 1 ding vast staat in de natuurlijke evolutie is dat alles vergaat... net als je AMD
Dus niet al te moeilijk doen, ik weet hoe het is met dit soort ziektes, maar ik denk dat we dan beter helemaal nooit meer grappen moeten maken, want met elke grap kwets je wel een bepaalde groep mensen.... is het niet zo
Dus geen grappen over vrouwen..... homos....... en allochtonen...... niet meer over belgen en over AMD procesors
en als er 1 ding vast staat in de natuurlijke evolutie is dat alles vergaat... net als je AMD
Dus niet al te moeilijk doen, ik weet hoe het is met dit soort ziektes, maar ik denk dat we dan beter helemaal nooit meer grappen moeten maken, want met elke grap kwets je wel een bepaalde groep mensen.... is het niet zo
Dus geen grappen over vrouwen..... homos....... en allochtonen...... niet meer over belgen en over AMD procesors
Nu is dit een filosofisch, etisch en scosiologisch vraagstuk waar ik mij al langer over buig -KOD-; voornamelijk over de invloed van Amerika op onze cultuur.
Maar goed, dit zou een complete thread kunnen zijn...
Maar goed, dit zou een complete thread kunnen zijn...
Verwijderd
Kinky Clown,
jouw excuses accepteer ik met graagte. Maar niet voor mijzelf. Ik heb geen verontschuldiging van jouw nodig. Probeer alleen te begrijpen wat er zo erg aan leukemie is...
Alleen kinderen sterven aan leukemie. Na een leven van pijn en ziekte, meestal voor de 20, soms iets langer... Leven, 20 jaar kort, en geen plezier, hoe kan dat nu grappig zijn.
Grappen maken is mijn lust en leven, ik doe het de hele tijd. Zo ben ik aan mijn vriendin gekomen, helemaal uit de USA naar Nederland er voor gekomen..
Ik ben ook niet de ''ontvanger'' van leed door die ziekte. Maar de ''grap'' is niet grappig. Het getuigt niet van intelligentie, alleen maar van emotieloze botheid......
Als een conferencier die op TV zou willen maken, wordt''ie ook afgeschoten.
Dit is een vrij land, daarom heb ik de vrijheid en het recht om iemand mijn mening over zijn gedrag te geven. Zonder bot of denigrerend of beledigend te worden.
Als je daar niet tegen kunt.. da''s dan jammer. Kinky Clown, verontschuldigingen aanbieden voor iets wat je doet of deed, is altijd een teken van sterkte. Alleen de zwakken gaan schelden..
jouw excuses accepteer ik met graagte. Maar niet voor mijzelf. Ik heb geen verontschuldiging van jouw nodig. Probeer alleen te begrijpen wat er zo erg aan leukemie is...
Alleen kinderen sterven aan leukemie. Na een leven van pijn en ziekte, meestal voor de 20, soms iets langer... Leven, 20 jaar kort, en geen plezier, hoe kan dat nu grappig zijn.
Grappen maken is mijn lust en leven, ik doe het de hele tijd. Zo ben ik aan mijn vriendin gekomen, helemaal uit de USA naar Nederland er voor gekomen..
Ik ben ook niet de ''ontvanger'' van leed door die ziekte. Maar de ''grap'' is niet grappig. Het getuigt niet van intelligentie, alleen maar van emotieloze botheid......
Als een conferencier die op TV zou willen maken, wordt''ie ook afgeschoten.
Dit is een vrij land, daarom heb ik de vrijheid en het recht om iemand mijn mening over zijn gedrag te geven. Zonder bot of denigrerend of beledigend te worden.
Als je daar niet tegen kunt.. da''s dan jammer. Kinky Clown, verontschuldigingen aanbieden voor iets wat je doet of deed, is altijd een teken van sterkte. Alleen de zwakken gaan schelden..
Zoals ik al aangaf... dit zou compleet een filosofische discussie kunnen worden. Jij en misschien anderen vinden de grap niet leuk. Mensen die van zwarte ''emotieloze'' (jou visie) humor houden wel. 
Eigenlijk wordt ik nu gediscrimineerd om mijn humor smaak... "excuse me for having fun"
Eigenlijk wordt ik nu gediscrimineerd om mijn humor smaak... "excuse me for having fun"
Verwijderd
Nee,
jij en anderen proberen mensen te discrimineren die een andere visie hebben, die mogen ze niet geven, wat dat is niet "fun".
Dat is de keerzijde van de medaille. Wie kaatst moet de bal verwachten.
jij en anderen proberen mensen te discrimineren die een andere visie hebben, die mogen ze niet geven, wat dat is niet "fun".
Dat is de keerzijde van de medaille. Wie kaatst moet de bal verwachten.
Ik vind dat je iemand best mag afschieten als iemand een opmerking maar zonder aan te geven (door een emoticon) dat hij een geintje maakt... dat komt totaal anders over. Dat mijn humorsmaak nou anders is dan het gemiddelde maakt mij niet meteen een ethische/scociale outcast (alhoewel sommige die mening waarschijnlijk wel hebben).
Misschien moet ik vervolgens maar bij dergelijke opmerkingen/moppen even een
zetten om aan te geven dat dit zwarte humor betreft? Gaat te ver? Jullie reacties erop ook. Ik zal het je nog sterker vertellen: als ik zelf leukemie had maakte ik die grap ook. Ik bezit namelijk een zeer grote hoeveelheid zelfspot. Maar nu hou ik er over op... ik ga maar weer eens werken...:)
Misschien moet ik vervolgens maar bij dergelijke opmerkingen/moppen even een
Ja dat kan... maar dat is half niet zo leukOp dinsdag 17 april 2001 14:10 schreef Hooi het volgende:
okee, werkze.
(Een simpel oh sorry was genoeg geweest)
mazzl.
En tevens heb ik mijn excuses al aangeboden...
Verwijderd
Wij gaan allemaal gewoon lekker dood over 20 jaar door de straling die van onze monitor afkomt 
Kan best toch? Nog niet zo lang computeren mensen!
Kan best toch? Nog niet zo lang computeren mensen!
Alleen al het feit dat je de hele dag binnen zit betekend een hoop straling (Radon xxx straling of zo) de hele buiten is ook niet goed (straling van de zon). Ik meen dat TV kijken iets erger was dan een monitor (die hebben strengere wetgevingen).
Enige oplossing is een LCD scherm... die is stralingsvrij...
Enige oplossing is een LCD scherm... die is stralingsvrij...
Verwijderd
En kosmische straling, neutronen, achtergrond straling.
Die zorgt voor de mutaties war je door kunt evolueren. Straks lijken we niet meer op apen, maar op walvissen ..
(Duidelijk te veel Startrek films gezien)
Die zorgt voor de mutaties war je door kunt evolueren. Straks lijken we niet meer op apen, maar op walvissen ..
(Duidelijk te veel Startrek films gezien)
Verwijderd
vaag, als ik belde naast mijn computer, die overigens altij open staat, kreeg ik altijd storing, totdat ik er een meter of 2-3 vanaf ging staan. mijn proc. draait op 800mhz. maar ja vaag.
Verwijderd
Yep,
de energie van dat mobieltje wekt stroom op in metalen. De computer kan storing ondervinden als er een spanninkje onstaat ergens, door de electromagnetische instraling.
Misschien is dat ook waar over werd gespeculeerd met die 1,6 ghz CPU''s. Ik denk dat het wat minder erg zal zijn, er is geen onderdeel van de CPU dat net als een mobiele telefoon is ontworpen om e.m. straling met hoge energie op te wekken.
de energie van dat mobieltje wekt stroom op in metalen. De computer kan storing ondervinden als er een spanninkje onstaat ergens, door de electromagnetische instraling.
Misschien is dat ook waar over werd gespeculeerd met die 1,6 ghz CPU''s. Ik denk dat het wat minder erg zal zijn, er is geen onderdeel van de CPU dat net als een mobiele telefoon is ontworpen om e.m. straling met hoge energie op te wekken.
Verwijderd
Bij 1,6 Ghz heb je een golf lengte van 18 cm. Een antenne daarvoor zou 4,5 cm lang moeten zijn (of een veelvoud daarvan)
Dat is nu net de maat van een socket a CPU in het vierkant. Maar dat los je weer op door met dempings kringen van condensatoren en desnoods spoelen te werken.
Hoewel het me wat problematisch lijkt om een spoel in een CPU te bakken .
Weerstandje dan dus.
Dat is nu net de maat van een socket a CPU in het vierkant. Maar dat los je weer op door met dempings kringen van condensatoren en desnoods spoelen te werken.
Hoewel het me wat problematisch lijkt om een spoel in een CPU te bakken .
Weerstandje dan dus.
Als je die straling wilt tegengaan zijn hier wat goede oplossingen:
1-Wiggelroede
2-Aluminium hoed
3-Krans van eikenbladeren (voor op je hoofd)
4-Jezus hanger (batterijen niet inbegrepen)
1-Wiggelroede
2-Aluminium hoed
3-Krans van eikenbladeren (voor op je hoofd)
4-Jezus hanger (batterijen niet inbegrepen)
Stralingsproblemen door de hoge frequentie van je CPU...LOL zitten we strakkies "gezwellig" te computeren...
Of mag ik dat ook niet zeggen...>:)
verders ben ik er ook van overtuigd dat de straling onschadelijk zal zijn voor de mens...maar aangezien wij eigenlijk de eerste generatie is die echt veel gecomputerd en TV gekeken heeft, zullen de lange termijn effecten pas over 30 jaar ofzo bekend worden...ben benieuwd of we dan allemaal met gloeiende oogbollen en kieuwen zitten te gamen!!
Of mag ik dat ook niet zeggen...>:)
verders ben ik er ook van overtuigd dat de straling onschadelijk zal zijn voor de mens...maar aangezien wij eigenlijk de eerste generatie is die echt veel gecomputerd en TV gekeken heeft, zullen de lange termijn effecten pas over 30 jaar ofzo bekend worden...ben benieuwd of we dan allemaal met gloeiende oogbollen en kieuwen zitten te gamen!!
reserveringshouder Tesla Model 3
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()