Toon posts:

[BC3] Is 117 Mhz FSB mogelijk op K7T Turbo-R?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie mijn vraag in de topic.
Ik ben er een tijdje uitgeweest (overklokken via FSB bedoel ik)en ben alleen gewend om met de FSB van BX moederborden te rommelen. Bij die moederborden was het zo dat de PCI en AGP snelheid via een multiplier afhankelijk waren van de hoogte van de FSB. Is dit bij de KT133A chipset nog steeds zo? Dit zou dus betekenen dat bij een FSB van 117 Mhz de PCI-bus op een snelheid draait van 39 Mhz en de AGP-bus op 78 Mhz. Lijken mij toch niet echt lekkere getallen. Ik wil namelijk een TB 1200/200 van iemand overkopen en die op 1400 Mhz laten draaien. Ik weet wel dat ik de FSB ook gewoon op 133 Mhz kan instellen met een multiplier van 10.5, maar dan boot de TB telkens op 1596 Mhz totdat de BIOS geladen wordt. Het is mij verteld door de huidige eigenaar dat de processor het aankan, maar het lijkt mij simpelweg niet gezond voor dat arme beestje.

Grtzzz
Gert-Jan

Verwijderd

Processor kan het wel aan, het is de vraag of je mobo het kan. Sommige EV6 mobo''s blijven al bij 112 bus steken. Athlons en Durons kun je beter via de multiplier oveklokken, daarvoor moet je hem wel eerst unlocken, hoe unlocken moet kan je hier wel ergens vinden, zijn genoeg topics over geweest.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
de msi k7t turbo ondersteund standaard al de FSB van 133 Mhz. Deze kun je opschroeven tot 166 Mhz instapjes van 1 Mhz.
Uiteraard kun je ook lager tot 100 Mhz..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele spulletje nu draaien hiero en het draait gewoon op een 133 Mhz FSB :)
CPU temp is 52 graden idle :( met twee case-fans en de afzuig-fan van de Enermax voeding.
Volgens mij ligt de stressed temp net boven de 60 graden C.
Maar ja, kan niet alles hebben dus.....

Grtzzz

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

wat voor CPU-koeler?

specs

Verwijderd

Topicstarter
De koeler die er op zit is een Spire 5D21B3. Dat is zo''n Orb-achtige koeler.
Laatste update:
55 graden idle en 62 graden stressed bij een voltage van 1.70 (en een hoop herrie van al die fans :'( )

Binnenkort upgrade naar een full-copper koeler van Spire :9~ zie www.spire.nl

Grtzzz

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
werkt perfect. Ik draai mijn duron op 137mhz fsb.
Alleen mijn geheugen gaat niet verder

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Boven de 133 mhz veranderen je agp en pci divider, dus dan lukt het wel.
Pagina: 1