[BC3] zeer slechte performance TB@1010mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik weet eigenlijk niet waar ik dit topic moet plaatsen omdat ik geen flauw idee heb waar het aan ligt, maar ik heb dus een probleem:
Ik heb een TB850@1010mhz op een MSI K7T Pro2 draaien, draait stabiel als de tering in win2k. Alleen als ik spellen speel, bijv. UT, dan haal ik een relatief lage framerate (40 - 50 fps) en het maakt niet uit of er 0 of 10 tegenstanders rondlopen, het blijft haast hetzelfde. Ook hapert hij soms een paar seconden of zit hij gewoon helemaal vast, resetten dus..
Ik heb dus echt geen flauw idee waar het aan ligt maar weet wel dat het zwaar irri is omdat ik weet dat het niet klopt.
Ik heb win2k al tig keer opnieuw geinstalleerd, nieuwste RC van SP2 geinstalleerd, via 4in1 4.29, en die Via agp fix voor win2k, maar niets helpt.
Ik heb in de bios de agp driving value op Ea gezet, maar dat maakt ook niets uit. :(
Ik dacht eerst dat het aan mn videokaart lag, mijn daytona GeForce2 MX, ik heb nu een cardexpert GeForce2 MX, maar er is nog niets veranderd. :(
Ohja, ik heb zo''n beetje elke detonator driver geinstalleerd, dus daar ligt het ook niet aan.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.. ik word hier echt helemaal gek van.
bvd

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

En als je hem nu terug klokt naar 850 MHz, heb je dan ook dezelfde problemen? 8-)

Good goan

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is 40-50 FPS in UT met een Mx normaal hoor, jUt is echt geoptimaliseerd voor een 3dfx kaart. Ik haal op mijn systeem ook 40-50 Fps en loopt voor de rest goed.

Die vastlopers, kan volgens mij wel eens aan de via 4.29 drivers liggen, mijn systeem loopt ook steeds vast, en ik verdenk daar ook de via drivers voor, maar kan nu niet proberen omdat ik op school zit :( . Maar weet niet zeker.

Eppie

Verwijderd

word je cpu niet te warm?? dat zou het vastlopen verklaren....... (of iets mneer Vcore, zou ook kunnen helpen) em ja verder.. in mijn geval zou zoites een complete format betekenen :P .... vaag probleeem........ kan je verder ook niet helpen..

Mzzl Paulus

• Powerlie
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

ik weet bijna zeker dat het aan je videokaart ligt. Test je processor eens met andere proggies dan weet je wat meer.

oh ja, die vastlopers krijg je door te weinig volt op je core, of de warmte.

Where is it?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:37

FFF

Ik haal met mijn geforce ddr en athlon 600, ook 50-60 frames. maar jah, je had dus meer verw8, ik vind dat een mx zuigt, ik heb ook win 2k, daar draait het slechter op als 98, ik krijg als het goed is vandaag 256 mb rammetjes bij, dan 384, ik zal eens kijken of dat veel verschil maakt, bij mij draait hij namelijk ook niet echt lekker, zeker niet in het begin. Als ik ram heb gehad, dnek vandaag, dan laat ik het wel weten of je dat kunt gebruiken.

• psilo
bedankt voor de reacties. :)

- critical billy:
op 850mhz. heb ik hetzelfde probleem ja. :(

- eppie:
ok, die 40 - 50 frames is dan misschien wel normaal, maar die vastlopers niet.. soms zit hij ook gewoon voor 2 sec. vast ofzo en hapert hij daarnaa even flink en gaat dan gewoon weer verder..
Ik denk ook dat het iets te maken heeft met die via shit.. loopt niet echt lekker in win2k.

- -GeHlGe-GoaT:
nee, volgens mij niet.. 49 graden stressed moet toch kunnen?
Vcore staat op 1,85v.
Formatteren heb ik inmiddels al 20x gedaan ofzo, dus dat schiet ook niet op :P

- Powerlie:
wat bedoel je precies?
Als ik met bijv. 3dmark test, dan loopt hij niet vast, maar soms als hij terugschakeld van direct3d naar de desktop. Dat heb ik ook bij andere progs, die fullscreen zijn. Als ik dan terug schakel zit hij (soms) vast.
1,85v lijkt me dus echt niet te laag voor een TB850 @ 1010mhz. en ik heb het trouwens ook op 850mhz, dus daar ligt het waarschijnlijk ook niet aan.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 12:19
hoe kan je bij ut zien hoeveel frames je heb ???

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 17 april 2001 01:40 schreef psilo het volgende:
Ook hapert hij soms een paar seconden of zit hij gewoon helemaal vast, resetten dus..
Dat haperen heb ik ook. Het heeft in ieder geval niets met de via 4.29 drivers te maken. Ik had het ook voordat ik ze had. Zo om de paar minuten even 1-2 seconden bevriezen en dan weer verder. Het is plotseling begonnen. Ik weet alleen niet precies wanneer. Ik denk dat het geen interrupt probleem is, anders had ik het altijd al moeten hebben.

Ik speel trouwens geen games, dus 3D dingen zijn het ook niet. Ik heb het vage gevoel dat het iets met het netwerk te maken heeft

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Draai anders eens een stress proggie zoals CPU burn-in voor een paar uurtjes... Kun je mooi ff testen hoe heet je processor met full load wordt, en of hij dan nog stabiel is (is dat niet het geval, dan kun je het voltage eventueel nog wat ophogen totdat hij wel stabiel is)... Als je dan zeker weet dat het niet aan de overgeklokte processor ligt, kun dat in elk geval uitsluiten.

• psilo
- DE_Michiel:
ff op ~ drukken en dan timedemo 1

- Ortep:
hmmz, ja.. dat heb ik dus ook.. :(

- PsyFlux:
Als ik een uur een }:O heb draaien is hij 49 graden, dan is hij nog net zo stabiel als eerst..

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 20:50

@r!k

It is I, Leclerq

Denk eigenlijk dat het aan je videokaart ligt. Heb je al geprobeerd agp fastwrite uit te zetten in het bios. Dat was het probleem bij mij.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ook hapert hij soms een paar seconden of zit hij gewoon helemaal vast, resetten dus..
Hmm, vastlopen heb ik nauwelijks last van maar dat haperen dus wel vaak, vooral bij UT maar ook bij andere non-game software. Ik heb nog geen flauw idee wat daar de oorzaak van is.

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 12:07 schreef psilo het volgende:
- PsyFlux:
Als ik een uur een }:O heb draaien is hij 49 graden, dan is hij nog net zo stabiel als eerst..
Een koetje vinnik niet echt een goede manier om de stabiliteit van je systeem te testen... er kunnen altijd kleine foutjes in de berekeningen sluipen (leuk voor je koetje trouwes) die er niet voor zorgen de je pc vastloopt, maar die in spelletjes wel voor problemen kunnen zorgen...
Ik zou toch echt gaan voor dat proggie, want die voert de hele tijd berekeningen uit en controleert de antwoorden ook de hele tijd... klopt er ook maar een berekening niet, krijg je meteen een bsod. dan weet je dus dat je systeem toch niet helemaal error-free is :)

Ik moet toegeven dat je systeem in elk geval al behoorlijk stabiel moet zijn. en als je de problemen ook hebt op 850 Mhz... Maar meestal controleer ik gewoon echt elk onderdeel, ook al denk ik echt niet dat het daaraan kan liggen... gewoon systematisch alles afgaan...

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 12:07 schreef psilo het volgende:
- DE_Michiel:
ff op ~ drukken en dan timedemo 1
Dat is toch voor Quake 3?

• Jagermyster
  • Laatst online: 11:45
Installeer DirectX 8, scheelt behoorlijk in performance onder Win2K *D

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

had je het niet over sp2? die is toch nog beta? dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
en hoe krijg jij UT aan de praat onder 2K?
lukt mij niet

This too shall pass

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 19:00
als 40-50 normaal is met een MX dan ben ik een uitzondering.... ik haal zon 75-90 met een Hercules 3D Prphet MX en een Duron 850@1049

• psilo
- ErikH:
Fastwrites staat al uit..

- PsyFlux:
ik download dat progje zo wel ff en dan hoor je het wel.
Heb gisteren alle kaarten uit m''n kast gehaald behalve m''n geforce.. maar nog steeds hetzelfde probleem.

- rob van den broek:
nope ;)

- Jagermyster:
Heb ik al, duh :)

- SharkyOnline:
Ik weet het, ik had eerst alleen SP1, daarmee had ik het probleem ook al, dus ik probeerde SP2 ff, maar dat hielp ook niet..
Ennuh, ik weet niet waarom UT het niet doet bij jou.. wat zegt ie dan als je hem opstart?

- FireSNAKE:
Hmmz, dat bedoel ik dus.. heb je ook Win2k? Zo ja, welke patches heb je allemaal geinstalleerd en heb je ook nog wat in de bios aan moeten passen ofzo?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Als je VIA AGP driver installeerd krijg je een keer de keuze tussen Turbo-mode en Normal-mode (of zo iets).

Moet je eens kiezen voor Normal-mode.

Heeft bij mij ook veel (niet alle:'() problemen opgelost. 8-)

Good goan

Verwijderd

Ik heb ook een TB 850
Op 1Ghz retestabiel maar op 1008mhz crasht ie met gemak.

• therobber
  • Laatst online: 30-08 12:44
50 fps is wel vreed weinig hoor vooral voor een amd op 1 ghz
ik heb een celeron 566@ 934 lopen Geforce DDR van creative
is ook ge oced haal 100 FPS in D3D
120 met openGL met speciale opengl pachtes voor UT

traag heid in WIN2k ligt naar mijn weten aan win2k want de 1e paar keren dat ik win2k installde ging alles perfect en RETE snel invergelijking tot winME of 98
maar na systeem updat dus die celeron (ook op 566) gaan spellen GEWOON BAGGER in win2k
heb hier voor een 433 celeron en een p3 450 gehad

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• psilo
- critical billy:
welke drivers zijn dat dan? Bij de 4in1 op win2k kan je niet kiezen tussen turno of normal, dat kan alleen in win2k.Maar heeft dat iets te maken met agp 2x of 4x ?.

- Paashaas:
hoe hoog heb jij het core voltage staan en wat voor mobo heb je?

• psilo
*schop* :9

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

M''n broertje had hetzelfde probleem, ik heb het op de volgende manier op gelost. (was wel in windowsXP, maar dat is natuurlijk gewoon een gevorderde windows 2000).

Flikker in apparaatbeheer je via cpu to agp controller (zoiets dergelijks heet dat toch?, heb zelf AMD-750 setup) weg. Niet opnieuw opstarten. Flikker de drivers voor je videokaart weg. Start opnieuw op. W2K zal wat nieuwe hardware vinden. Installeer nu EERST de VIA AGP driver. Start niet opnieuw op. Installeer detonators voor W2K, bijvoorbeeld de WHQL 7.58. Start opnieuw op, stel ff res in enzo, en voeg coolbits W2K toe. Ga nu naar additional properties (van je vidkaart) direct3d settings, more direct3d, en zet vertical sync op always off. Liet hier een stijging van een goeie 100 frames zien.

• psilo
thanks man, ik ga het nu even proberen!
je hoort het wel..

• psilo
Op woensdag 18 april 2001 12:31 schreef EaS het volgende:
M''n broertje had hetzelfde probleem, ik heb het op de volgende manier op gelost. (was wel in windowsXP, maar dat is natuurlijk gewoon een gevorderde windows 2000).

Flikker in apparaatbeheer je via cpu to agp controller (zoiets dergelijks heet dat toch?, heb zelf AMD-750 setup) weg. Niet opnieuw opstarten. Flikker de drivers voor je videokaart weg. Start opnieuw op. W2K zal wat nieuwe hardware vinden. Installeer nu EERST de VIA AGP driver. Start niet opnieuw op. Installeer detonators voor W2K, bijvoorbeeld de WHQL 7.58. Start opnieuw op, stel ff res in enzo, en voeg coolbits W2K toe. Ga nu naar additional properties (van je vidkaart) direct3d settings, more direct3d, en zet vertical sync op always off. Liet hier een stijging van een goeie 100 frames zien.
hmmz, heb het net geprobeerd, maar werkt alleen maar slechter.. ~30 fps :(

Ik ga vanavond win2k ff opnieuw installeren en probeer het dan weer.
Maar in welke volgorde moet ik het dan installeren?
zo:
Win2k
Sp1
via 4 in 1 drivers?
cpu to agp weggooien en die andere zooi doen wat je zei.
videokaart drivers
directx 8

zoiets?

of moet ik nu ook nog die amd regpatch hebben en die hotfix van microsoft voor via chipset ?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:37

FFF

Weet je wat je moet doen, je moet die win2k kicken, en weer lekker 98se draaien. Mijn ut liep heerlijk, tot ik 2k erop dropte, aangezien ik een fanatiek ut-er ben, heeft 2k er 1 dag opgestaan :) de frames waren niet zo belabberd ofzo, maar ik had dus ook hakkelingen, en het draaide gewoon triest. Wil je dat spelen dus goed draaien, neem 98. Denk niet dat je met win2k veel beter kunt bereiken, mzzl

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:47
die lullo die beweert 90 fps te halen met een GF 2 mx die lult of hij draait 800*600... maar zekers geen 1024x786 32 bit... heb hier met een tbird 1100 ook nog net geen 90 fps dus... ( gf2mx @225,220 )

https://wren.co/join/Devian

• EaS

EaS

Op woensdag 18 april 2001 16:59 schreef psilo het volgende:

hmmz, heb het net geprobeerd, maar werkt alleen maar slechter.. ~30 fps :(

Ik ga vanavond win2k ff opnieuw installeren en probeer het dan weer.
Maar in welke volgorde moet ik het dan installeren?
zo:
Win2k
Sp1
via 4 in 1 drivers?
cpu to agp weggooien en die andere zooi doen wat je zei.
videokaart drivers
directx 8

zoiets?

of moet ik nu ook nog die amd regpatch hebben en die hotfix van microsoft voor via chipset ?
Hmm, je zou die regpatch en die hotfix natuurlijk kunnen proberen... weet daar verder niets van.
Wat ik wel weet is dat de volgorde van belang is. Maar wat ik ook weet is dat W2K niet echt als game OS bedoeld is. Wat dat betreft zou je eigenlijk windowsXP is moeten proberen, stabiliteit van W2K en ik ben nog geen spel tegengekomen die er niet op werkt. Of inderdaad terug naar SE.
Maar in principe moet het lukken in W2K, gewoon is klooien met de volgorde van de drivers, of verschillende detonators proberen (niet van die detonators die zichzelf installen, stribbelden in XP nogal een beetje tegen).

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 11:34 schreef DE_Michiel het volgende:
hoe kan je bij ut zien hoeveel frames je heb ???
SEARCH !!!!!!!!!!

maar oke.. gewoon naar Tools gaan in het hoofdmenu en dan op Timedemo klikken :7

• psilo
- FFF:
win98 SE zuigt hiero helemaal.. speel ook niet zo veel spellen, alleen UT en soms Q3 en momenteel ook Black & White.

- EaS:
ok, volgorde is van belang.. maar wat is die dan? Zoals ik zei?
En ik weet dat het geen spelletjes OS is, maar de spellen die ik speel draaien onder win2k net zo goed als in win98 (momenteel kut dus :7 )
Maareh, haal je in winxp ook meer fps met spellen dan in win2k?
En ik gebruik detonator 10.80, die is het snelste/stabielste hier.. 7.52 heb ik ook gehad, die was ook wel goed.. 7.17 werkte helemaal niet goed btw, wat veel mensen zeggen..

• EaS

EaS

Check je mail maar even.

• psilo
ik heb je mailtje, thanks

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
AMD sux anyway :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• psilo
Op woensdag 18 april 2001 22:17 schreef finimal het volgende:
AMD sux anyway :r
waar slaat dat nou weer op?

Verwijderd

Geef UT bij het opstarten een precaching melding?

Hoeveel MB geheugen krijg je AGP-kaart in de bios?
-Als je 4MB aan je kaart geeft, 5fps in 3dmark2001
-Als je 32MB aan je kaart geeft, 40fps in 3dmark2001

Hoeveel MB geheugen heb je?

Wordt er in UT veel geswapt?

• psilo
precaching doet ie ja..
hij krijgt 64MB.. het is toch het beste als je hem de helft van je totale geheugen geeft? (128MB hiero)

geswapt? :?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

ennuh vergeet DX8.0 niet te installeren.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• psilo
hehe, ok dan :)
maar daar ligt het niet aan (denk ik :? )

Verwijderd

Je geef teveel geheugen aan de agp-kaart, want er is bijna geen werkgeheugen over.

3D-prestaties van harde schijven zijn zeer slecht.|:(

Ik geef 32MB en mijn sdram is maar 128MB.

Je kan beter je ram naar 256MB upgraden, dan geef je 64MB aan de agp, daarna tweak je de hard disk caching en swap instellingen.

Als je 512MB:9~ heb, dan zit je in the land of computing, very fast, harddisks zijn nu eenmaal trage hardware.

[edit]
Bij mij met mijn 128MB heb ik een klein beetje precaching in UT.

• psilo
heb hem nu op 32 staan, maar ik merk geen verschil hoor :(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf een TB900@1Ghz met 256MB@CAS2 en een GeForce2 GTS en UT loopt hier behoorlijk soepeltjes op 1024x768x32bit. Onder win98se dan wel.

Ik had eerst een P3/500/128MB (PC100)/Abit BH6/250watt voeding in InWin600 tower en daar liep die GeForce2 GTS dus niet goed mee. Liep na de zoveel tijd gewoon vast. Performance was echter wel goed, ook UT liep op 1024x768x16bit uitstekend. 32bit ietjes minder maar ja, een TB op 1Ghz is dan ook wat sneller dan een P3/500.

Maar die GeForce2 liep telkens vast .. of na enkele seconden of na tig minuten in een 3D spel. 2D was geen probleem en ook 3DMark2000 in een loopje draaien leverde geen problemen op. Maar zodra ik Falcon 4.0, UT of Q3A wilde draaien dan was het raak.. en gewoon zwart beeld. Sterker nog, het geluid liep gewoon door of bleef hangen.. en mijn monitor ging gewoon UIT! op Standby! (Dus geen signaal meer). Na heel veel gepiel bleek dus dat de AGP Linear Voltage van mijn BH6 nogwel es van 3.30V naar de 3.28V wilde gaan.

De oorzaak van de crashes zat OF in die 0.2V die ik ineens ging missen of gewoon in de combinatie Asus V7700 DLX + Abit BH6 + 250W voeding. Maakte overigens niet uit wat voor drivers of DX versie.. het was nogal hopeloos.

Nieuw systeempje gebouwd (die P3 500 is nu mijn servertje) .. Abit KT7, TB900 op 1Ghz, Alpha PAL6035+Delta60MP, 256MB Infineon en dit alles in een Antec SX1030BEC met die uitstekende 300watt voeding. GF2 er in en nu loopt de boel helemaal top! (Naja eerst een vet IRQ conflict met mijn SB Live! en USB Controller maar daar kan ik een hele thread van vol schrijven).. Die problemen die ik eerst had heb ik nooit meer gezien.

Nu wil ik niet zeggen dat dit ook jouw probleem is maar ik denk... ik meld het toch ff.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• psilo
ah ok, bedankt.. ik zal er ff naar kijken

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz
Volgens mij heb je gewoon te weinig werkgeheugen. ''K heb zelf een p2-350 server met Windows XP. Had eerst nog 64 Mb geheugen, en als ''k UT demo draaide, 45 fps, en dan ging de hd ratellen (swappu) en hoppa ff 3 fps of nog erger. Beeld bleef gewoon 2 sec. hangen. En soms schokte het, alsof je frames miste :(
Jij hebt wel 128 Mb, maar Windows XP gebruikt als je het gestart hebt al minstens 90 Mb geheugen. En als je dan al 32 Mb voor je vid. kaart gereserveerd hebt (weet dat win2k geen xp is).
Nu 192 Mb ram, en fps 50 average, geen swapping meer :P
Misschien een tipje

• psilo
hmmz ja, maar in windows 98 was het ook zo hoor..

• psilo
nou, ik heb dus gedaan wat EaS zei, maar ik merkte geen verschil totdat ik de vsync uitzette. Ineens gemiddeld 100fps, stukken beter dus. Maar ik weet nu nog steeds niet waar het aan ligt eigenlijk, want hij gaat nu alleen sneller omdat ik die vsync uit heb gezet. Naja, maar nu draait het allemaal wel soepel enzo, alleen heb ik nu weer last van vage graphische foutjes, als ik met de muis beweeg zie je delen van het scherm horizontaal een beetje over elkaar heen schuiven, moeilijk uit te leggen maar zal morgen even een plaatje posten. Ook knipperende lichten geeft hij heel vaag weer, met allemaal strepen erdoor en het is niet smooth, zoals eerst maar ineens afgekapt, en knippert door elkaar heen. kortom, het ziet er niet uit.. weet iemand waar dat aan ligt?

• smvs
  • Niet online
dat haperean van 1 a 2 sec kan soms liggen aan een niet ingeschakelde dma mode van je harddisk, al weet ik niet of dit in win2k van toepassing is en of dit niet gewoon automatisch aanstaat.

• psilo
heb dma wel aan hoor

• twiekert
  • Laatst online: 26-08 00:07
Op zondag 22 april 2001 22:16 schreef psilo het volgende:
nou, ik heb dus gedaan wat EaS zei, maar ik merkte geen verschil totdat ik de vsync uitzette. Ineens gemiddeld 100fps, stukken beter dus. Maar ik weet nu nog steeds niet waar het aan ligt eigenlijk, want hij gaat nu alleen sneller omdat ik die vsync uit heb gezet. Naja, maar nu draait het allemaal wel soepel enzo, alleen heb ik nu weer last van vage graphische foutjes, als ik met de muis beweeg zie je delen van het scherm horizontaal een beetje over elkaar heen schuiven, moeilijk uit te leggen maar zal morgen even een plaatje posten. Ook knipperende lichten geeft hij heel vaag weer, met allemaal strepen erdoor en het is niet smooth, zoals eerst maar ineens afgekapt, en knippert door elkaar heen. kortom, het ziet er niet uit.. weet iemand waar dat aan ligt?
vsync betekent dat tie de fps gelijkzet met de verversingssnelheid (refresh rate). dat us de de vsync, verticale synchronisatie.
dus heb je een 60hz verversing = max 30 frames p/s.

als je vsync uit zet dan loopt de kaart gewoon op zijn volle toeren. dat je dan flikkerende objecten krijgt is ''normaal''. beelden p/s van videokaart en monitor lopen door elkaar heen.
daar kan j helaas niks aan doen.

• EaS

EaS

Misschien toch es de refreshrate van je monitor omhoog gooien, wordt het beeld in ieder geval vaker ververst en zouden er dus meer beelden beter uit moeten zien.

Strepen enzo in beeld ?? Misschien andere detonators (WHQL versie, andere serie 7.xx ofzo) proberen ?

• psilo
ik draai altijd op 85hz, hoger gaat mijn monitor niet op 1024x768.
Hoe kan ik zorgen dat coolbits werkt bij detonator 7.52?

• Xandrios
  • Laatst online: 30-08 22:59
het haperen kan ook met je HD te maken hebben....

Toen ik een IBM in ijn systeempje gooide, werkte alles inees zonder haperen :)

• EaS

EaS

Op maandag 23 april 2001 14:46 schreef psilo het volgende:
ik draai altijd op 85hz, hoger gaat mijn monitor niet op 1024x768.
Hoe kan ik zorgen dat coolbits werkt bij detonator 7.52?
Ehm, dat was geloof ik een probleem ja. Coolbits werkt niet met een bepaald aantal detonators. Ergens in de serie van 6.xx tot 7.xx. Zal eens gaan zoeken.

• EaS

EaS

Je kunt dus dit even doen:

Q. Coolbits doesn''t work or I can only adjust my memory speed. How can I fix it?

Coolbits is disabled in various driver sets. You can fix this by copying the nvcpl.dll and nvqtwk.dll files from the nearest version of the drivers that does not disable Coolbits into your Windows\System folder - for example, to fix 3.76, you can copy the files from the 3.77 drivers.

Dus gewoon even nvcpl.dll en nvqtwk.dll uit een setje detonators gebruiken die wel werkt met coolbits. Of andere detonators gebruiken.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hoeveel RAM heb je en op hoeveel staat je AGP graphics aparture size??

specs

• psilo
Op maandag 23 april 2001 14:54 schreef EaS het volgende:

[..]

Ehm, dat was geloof ik een probleem ja. Coolbits werkt niet met een bepaald aantal detonators. Ergens in de serie van 6.xx tot 7.xx. Zal eens gaan zoeken.
ik heb nu dus wel 10.80 draaien hoor, daar werkt coolbits wel bij, maar wilde 7.52 weer omdat die beter zijn met opengl vind ik, maar dan moet coolbits wel ff werken

• psilo
Op maandag 23 april 2001 15:16 schreef EaS het volgende:
Je kunt dus dit even doen:

Q. Coolbits doesn''t work or I can only adjust my memory speed. How can I fix it?

Coolbits is disabled in various driver sets. You can fix this by copying the nvcpl.dll and nvqtwk.dll files from the nearest version of the drivers that does not disable Coolbits into your Windows\System folder - for example, to fix 3.76, you can copy the files from the 3.77 drivers.

Dus gewoon even nvcpl.dll en nvqtwk.dll uit een setje detonators gebruiken die wel werkt met coolbits. Of andere detonators gebruiken.
bij welke detonators uit 7.x werkte coolbits nog wel ?

• EaS

EaS

Op maandag 23 april 2001 17:24 schreef psilo het volgende:
bij welke detonators uit 7.x werkte coolbits nog wel ?
7.58

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 13:24 schreef psilo het volgende:
- rob van den broek:
nope ;)
Het juiste antwoord is ook

Verwijderd

Dat haperen had bij mij met dma te maken.

Door het uit te zetten was het haperen voorbij.

Liever wat tragere hd''s dan een voortdurend schokkend systeem.

• psilo
ik zal zo dma eens uitzetten, misschien dat dat werkt

Verwijderd

probeer eens dee proc op 10x100 te zetten
dan blijf de bus stabiel

hierdoor kan b merk geheugen langzamer worden heb ik hier ook toen ik de bus omhoog zetten

• psilo
hij draait nu op 10x100, maar maakt niets uit :(

Verwijderd

Heb je soms een netwerkkaart in je PC die iedere keer als ''tie verbinding zoekt met een andere PC even je beeld laat stilstaan? Gaat het ledje van de kaart gelijk op met het even stilstaan van je beeld? Dit probleem heb ik namelijk ook ooit eens gehad. ''k weet alleen niet meer hoe ik het opgelost heb....
Pagina: 1