[BC3] Te hoge Processortemperatuur?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn p3 800 staat na een paar uur seti draaien al op 52 graden en de systeemtemperatuur 39 graden...:(

Vooral die processortemperatuur lijkt me aan de hoge kant voor een Pentium.:(

Maar het rare is dat als ik de computer een uurtje of 2 uit heb gehad de systeemtemperatuur al is gedaald naar 25 graden maar de processortemperatuur nog vrolijk 39 graden aangeeft....nog steeds hog naar mij idee.

Zou die temperatuursensor gewoon brak zijn of is dit normaal?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Na een half uur behoort je systeem temperatuur al weer normaal te zijn, bijna kamertemperatuur. Kloppen je sensoren wel, het lijkt mij stug dat na 2 uur je temp nog op 33 graden ligt. Tenzij je je pc volledig hebt geisoleerd >:)

Heb je wel blowholes?

Verwijderd

Je kast zit wel potdicht als hij 39 graden wordt, een casefannetje doet wonderen denk ik.

• BC3 Victim
Heb al een casefannetje...

En na twee uur uitstaan stond de processortemperatuur niet op 33 maar op 39!!:? graden...!!!

En had de kast gedurende de twee uren dat ie uitstond zelfs open staan...:'( en dan nog de processor op 39 graden....vreselijk |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Haal de kap van je kast en je voeding eraf. Pak een stofzuiger en zuig eerst alle stof erui, de kappen erop.

Kom er wind uit de ventilator van de voeding?

Als niet helpt dan moet je een grotere tower halen.

Ik had een overgeklokte celly in een mini-tower met fireballs en banshees. De CD''s in mijn slikker zijn precies gebakken pizza''s.
In de zomer moest ik de pc overdag uitzetten en alleen ''s nachts kon ik het opzetten.

Nu heb ik een MAXI-tower en mijn kast = 24°C en mijn TB 800@8*110FSB = 48°C

• BC3 Victim
Komt gewoon lucht uit de fan van de voeding ja...en de casefan voorop zuigt lucht aan...

Weet iemand misschien ook een programmaatje waarmee je je processortemperatuur in Windows in de gaten kan houden?
En misschien zelfs de systeemtemperatuur?

Aangezien dat volgens mij niet standaard bij mij moederbord zit...:?

Pagina: 1