Toon posts:

[BC3] Laagste multiplier op MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een kort vraagje voor de mensen met dit moederbord. Wat is de laagste setting van de multiplier die mogelijk is zonder de BIOS te upgraden? Ik hoorde dat de lagere waardes niet te kiezen zijn met de "standaard" BIOS versie, klopt dat?

Dutchman

Verwijderd

Dan flash je hem toch...... wat is het probleem dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wou hem dus juist voorlopig nog even niet flashen. Dus ik vroeg me af wat nou de laagst beschikbare waarde is zonder te flashen. Ik wil namelijk een 1000 MHz 100 FSB processor gewoon om 1000 MHz 133 FSB laten draaien (voorlopig). Vraag me af of het BIOS 7,5 ondersteunt (heb het bord nog niet).

Verwijderd

Waarom niet flashen?? :?

Verwijderd

Hmm. Ik heb wel mijn MoBo met de nieuwste drivers geflasht en ik kan kiezen van 5 tot 13,5 >:) dacht ik. 7,5 zeker!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 12:41

RgR

Met de standaard BIOS kun je alleen een hogere multiplier kiezen dan de standaardwaarde. De laagste hangt dus af van je processor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet zo''n ervaren flasher. Jaren geleden ooit de BIOS (van mijn toen al stokoude comp) geflasht. Dat ging wel goed maar ik dacht laat ik dat nieuwe mobo toch in ieder geval een tijd werkend houden tot ik er zeker van ben dat ik een upgrade moet doen. Ik hoopte dus dat het niet nodig is te flashen, als het echt moet zit er natuurlijk niks anders op.

Verwijderd

Topicstarter
Ahah, dus een BIOS flash is wel degelijk nodig. Dat moet dan maar. Wel vreemd dat ze nog steeds de oude BIOS op mobo''s hebben die ze nou nog verkopen.

Bedankt,
Dutchman

Verwijderd

Die MSI K7T Turbo heeft af en toe wat problemen met multipliers van 7, 7,5 en 8.

Verwijderd

Topicstarter
Wat houden die problemen precies in? Stabiliteit of start hij nog niet eens op? Dan maar gewoon overclocken op 1130 :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dan start ie gewoon niet op.

Het plankje is retestabiel

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 23:37 schreef thedolf het volgende:
Dan start ie gewoon niet op.

Het plankje is retestabiel
LOL :D

Het stabielst is niet lopend. ja ..

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Alss je lage multipliërs wil hebben kleur je je processor naar een lage multipliër

Verwijderd

Topicstarter
Yep, naar een multiplier van 7,5. Als je dat met potlood op je processor doet (hardware matig dus zeg maar) heeft de MSI Turbo er dus geen moeite mee (met die mult. van 7,5) maar wel als je het via de BIOS doet.

Dutchman
Pagina: 1