It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Dit moederbord heb ik nu met een Dondervogel 1333MHz (niet overclockt!!!).
En nu heb ik problemen met de brander (waarschijnlijk door VIA drivers!!!)en met FlasKMPEG (0.594)...
Soms loopt de PC spontaan vast (BSOD met de melding dat het systeem bezet is!!!)...
Wie weet hoe ik dit kan oplossen a.u.b.?
PS
Welke VIA drivers moet ik installeren en in welke volgorde (USB Filterdriver,IRQ Routingdriver, INF?,Busmasterdriver)
Ik gebruik Windows ME.
Thanx
En nu heb ik problemen met de brander (waarschijnlijk door VIA drivers!!!)en met FlasKMPEG (0.594)...
Soms loopt de PC spontaan vast (BSOD met de melding dat het systeem bezet is!!!)...
Wie weet hoe ik dit kan oplossen a.u.b.?
PS
Welke VIA drivers moet ik installeren en in welke volgorde (USB Filterdriver,IRQ Routingdriver, INF?,Busmasterdriver)
Ik gebruik Windows ME.
Thanx
Ik zou het ook graag weten aangezien mijn A7m266 systeempje ook bijna gaat draaien, maar werken de 4 in 1 drivers niet? of zijn die alleen voor northbridge?
Meer mensen die mij hun ervaringen van dit bord kunnen mededelen?
Verwijderd
gewoon eerst Windows opnieuw iinstallen dan
MOBO drivers dan USB filter dan pas je VGA SOUND enz.
oke... gesnopen...
oke
MOBO drivers dan USB filter dan pas je VGA SOUND enz.
oke... gesnopen...
oke
Dat snap ik ook wel, maar het rare is dat er onboard sound opzit (zelf gezien dat chip erop zit!!) en dat volgens mijn boekje ik dit in mijn bios kan instellen (Enable/Disable, IRQ toewijzen etc.)en dat ik hiervan niks in het betreffende biosmenu kan vinden (oftewel deze functies bestaan niet in mijn bios!!!). Nu staat er op de tekening in mijn boekje wel een jumper om deze chip uit te schakelen, maar er staat nergens een verwijzing hoe dit te doen!!!
Nu is mij dit wel gelukt, maar het rare is dus dat deze functie in mijn bios ontbreekt (zelfs een nieuwe bios flashen hielp niet!!!)terwijl windows deze soundchip wel detecteerd als je hem aan zet....
Ook heb ik redelijk vaak last van vastlopers (BSOD)en dat mijn Plextor Brander niet werkt en voor een vastloper zorgt (Alleen als ik de IDE Busmastering driver van VIA installeer!!!). Is mijn bios niet goed?
En hoe kan het dat ik zo vaak vastlopers heb?
(Ik heb windows ME verscheidene keren geinstalleerd en al met verschillende drivers geprobeerd, maar zonder veel succes!!!).:'(
Wie kan mij a.u.b helpen?
Nu is mij dit wel gelukt, maar het rare is dus dat deze functie in mijn bios ontbreekt (zelfs een nieuwe bios flashen hielp niet!!!)terwijl windows deze soundchip wel detecteerd als je hem aan zet....
Ook heb ik redelijk vaak last van vastlopers (BSOD)en dat mijn Plextor Brander niet werkt en voor een vastloper zorgt (Alleen als ik de IDE Busmastering driver van VIA installeer!!!). Is mijn bios niet goed?
En hoe kan het dat ik zo vaak vastlopers heb?
(Ik heb windows ME verscheidene keren geinstalleerd en al met verschillende drivers geprobeerd, maar zonder veel succes!!!).:'(
Wie kan mij a.u.b helpen?
FF een snelcursus jumper omzetten voor beginners:
De jumper sit op 2 van de 3 pinnetjes:
zo dus: ||.
Dan pak je het jumpertje eraf en doe je hem hem op de andere pinnetjes:
zo dus: .||
Dat moet toch iedere schele aap kunnen lijkt mij.
Suc6 ermee, :?:?
De jumper sit op 2 van de 3 pinnetjes:
zo dus: ||.
Dan pak je het jumpertje eraf en doe je hem hem op de andere pinnetjes:
zo dus: .||
Dat moet toch iedere schele aap kunnen lijkt mij.
Suc6 ermee, :?:?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1