[BC3] Bios wachtwoord wissen.

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb hier een vrij oude pc staan. Het is een 486-100 MHz. Nu is het probleem dat de bios is beveiligd met een wachtwoord. Ik heb geen idee welke jumper ik moet hebben om deze ongedaan te maken. Op de mobo vind ik alleen deze info:

MODEL: 486-VIP-IO
DOC: 13690

Niet dat jullie hier aan wat hebben denk ik maarja. Volgens mij zitten de bios reset jumpers altijd in de buurt van de batterij die op het mobo dit. Kan het kwaad om deze even om te zetten? (uiteraard als ik de voeding niet aangesloten heb) Als jullie trouwens een site weten waar hele lijsten oude mobo''s en andere hadware staat laat het me dan ff weten.

Alvast bedankt!

Verwijderd

gewoon ff batterij er uit :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Idd gewoon batterij er ff uit.
Misschien ff kortsluiten.
Of booten zonder batterij er in.

Dit soort acties willen de bios wel resetten. En als het goed is het passwoord ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op maandag 16 april 2001 12:01 schreef vrchtvls het volgende:
gewoon ff batterij er uit :)
''k geef je 99,99 procent kans dat die vast gesoldeerd zit :)

• DarkSide
  • Laatst online: 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Das waar ook in die oude bakken zaten die vast. Good old days :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

Het is vaak het jumpertje dat het dichtst bij de bios chip zit, gewoon ff proberen!

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

• F0kke
Op maandag 16 april 2001 12:04 schreef Dualdude het volgende:

[..]

''k geef je 99,99 procent kans dat die vast gesoldeerd zit :)
Beter dat ik die ene 00,01 % heb! de batterij zit niet vastgesoldeerd :D

• F0kke
Euhm, hoelang moet die batterij eraf blijven? Na een uurtje is het wachtwoord nog niet van de bios af.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je ook een merk/type van dat bios? (bv award of ami etc)

Er schijnen wel codes te zijn die altijd werken.

Overigens, als je het batterijtje er af hebt kun je proberen de connector voor een extern batterijtje (4 pennetjes met over de middelste 2 een jumpertje) even in z''n geheel te sluiten, misschien dat dat helpt..

Die connector vind je vaak in de buurt van de voeding of keyboard connector..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 16 april 2001 11:25 schreef EvilFox het volgende:
Ik heb hier een vrij oude pc staan. Het is een 486-100 MHz. Nu is het probleem dat de bios is beveiligd met een wachtwoord. Ik heb geen idee welke jumper ik moet hebben om deze ongedaan te maken. Op de mobo vind ik alleen deze info:

MODEL: 486-VIP-IO
DOC: 13690

Niet dat jullie hier aan wat hebben denk ik maarja. Volgens mij zitten de bios reset jumpers altijd in de buurt van de batterij die op het mobo dit. Kan het kwaad om deze even om te zetten? (uiteraard als ik de voeding niet aangesloten heb) Als jullie trouwens een site weten waar hele lijsten oude mobo''s en andere hadware staat laat het me dan ff weten.

Alvast bedankt!
watvoor bios is het? award of ami ofzo?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:16

GeeBee

Oddball

Je moet iets doen met de jumper die het dichtst bij de batterij zit. Dat is al opgemerkt.

Meestal zo:
- pc uit
- jumper kostsluiten met zo''n zwart geval
- booten
- pc uit
- jumper weer vrijmaken
- booten en de bios is gewist

succes

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Misschien dat het proggie op deze site (kijken bij my dos software) werkt
http://www.geocities.com/mbockelkamp/

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

probeer dit eens werkt bij een (oude) pc van mij :)

Now, let''s say you can boot the computer and just want to reset the BIOS password so you can set it yourself. Simply type the following:

1) Run the DOS program ''debug''
Type:
o 70 17
o 71 17
q

and reboot the computer, you should be able to enter a new password now.

2) In QBasic, run the command: OUT &H70,&H17:OUT &H71,&H17

Verwijderd

Wanneer je de batterij eruit heb gehaald moet je ervoor zorgen dat je de 2 contactjes van de batterij verbind.. (met schroevendraaier ofzo.. Dan booten..

Verwijderd

Beste Jerommeke4ever, kijk eerst eens naar de datum van een topic voor je hem omhoogkickt, thnx :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.