Toon posts:

[BC3] Spire Orb-kloon is echt slecht of wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een serieus probleem met mijn Duron 700. Eerst had ik een 600, maar die ging na 8 sec. dood. Dus even een 700 gehaald, en die kan de gig wel halen. Echter de temp is bizar! Idle komt hij oc of niet nooit onder 35 C en boven de 50 doet mijn systeem moeilijk. (Meestal 2 uur draaien).

Nu dacht ik aan een airflow probleem en heb ik samen met een vriend mijn case even ge-upgraded met 3 fannnen, funnel, gaten e.d. Mijn kast is nu altijd 21 C, maar die processor!!

Als ik alle artikelen nalees dan zijn de meningen verdeeld over die Spire. De ene haalt het wel, de ander burned zijn vingers.

Nu denken jullie misschien dat 35-50 garden normaal is, maar toen ik vandaag even maar ging controleren schrok ik me rot! De processor begint aardig zwart te raken.

PS. Arctis silver werkt voor geen meter. Koeler zit recht op de proc.

Iemand een idee? of de FOP32 dan maar?

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen. Ik heb UTFS wel gedaan! Voor het geval jullie het afvragen. En ok, het onderwerp heb ik misschien verkeerd aangekondigd. Het probleem is dus niet met OC''en ofzo, maar gewoon een Duron Proc in combinatie met een Spire koeler! Maare, heeft echt niemand een idee? Ik had wel ergens gelezen dat iemand z''n Orb aandrukte en dat die daarom beter koelde...Bij mij schijnt dat ook soms te helpen. 5 C omlaag of 10 C omhoog :(

Enne.. een peltier met Fop32 is dus ook geen goed idee als ik zo rondneus..

<zucht> dan maar een TB? die zijn stabieler en lager getempd?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:45

Gamer

Electrified

ik had (heb nog steeds) een chrome orb, was daar content van met me duron 800@1ghz.

een fop 32 is een goede koeler, maar is een beetje luid.

sorry, kan je niet echt verder helpen maar toch....

succes
*D*D*D

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Spire like coolers zijn gewoon k*t, ze zien er leuk uit en zijn stil, maar ze koelen niet echt lekker. De good-old heatsink doet het toch het beste.

Verwijderd

Ik had een Spire want ik meende dat die beter zouden koelen dan de standaardeviatie coolermasters. Ik vond dat die Spire matig koelde en kocht toen maar weer een coolermaster alleen nu eentje met een iets grotere heatsink cq fan. En ja dat koelt beter dan de Spire. Spireorbs zijn absoluut geen goede coolers. Lees alle orbs zijn klote!@

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Niet kopen!
Ik ben ook bkij dat ik die van mij eindelijk heb kunnen vervangen.
met spire : 750@1.6V -> 55C
met alpha 6035: 950@1.8V -> 38C
Dus trek je conclusie..

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:19
spires zijn budgetcoolers. orbs heb ik het sowiezo niet zo op. maar mn spire van f17,50 weet mn celeron@950 onder de 40 graden te houden. toch netjes als je je bedenkt dat sommige andere merken 10x zoveel vragen voor een koelblok+fan combinatie die misschien 5 graden meer koelt

Verwijderd

Goedkope spire''s koelen wel aaridg voor hun geld, maar een tweaker wil een koeler die goed koelt lijkt me :)

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:10
Heb een duron 700@913 1.65 vbolt op een spire ma324 nog wat op een temp van 44 ful load

Verwijderd

Neem een Agilent Articooler... cooled perfect met weinig geluid. Alleen zijn ze moeilijk te krijgen, maar met een beetje rondneuzen vind je er wel een. Ik geloof dat er in NL ergens een online elektronica shop was waar je ze op bestelling kon krijgen..

Verwijderd

gaat wel..

mijn spire houdt mijn duron 650@866@1.85V onder de 50C (stressed)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/spire.gif

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
onze duron 700 met coolermaster 6h51 gaat niet ge-overclocked nooit onder de 32 graden, kast gesloten en naast de verwarming! ligt dat aan onze cpu of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Ok THX! Ik weet nu denk ik wel genoeg. Als ik alles dus bij elkaar bekeijk Is Spire dus niet superslecht, maar moet hij ECHT perfect gepositioneerd worden en stevig tegen de CPU aanliggen :( MAW je kunt je CPU dus makkelijker mollen. Anders koelt hij niet onder de 30 C. Dus een betere Koelblok aan de vier schroeven op het MoBO zijn dus het beste..

Is duidelijk. :'(

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op maandag 16 april 2001 13:25 schreef slacksoff het volgende:
spires zijn budgetcoolers. orbs heb ik het sowiezo niet zo op. maar mn spire van f17,50 weet mn celeron@950 onder de 40 graden te houden. toch netjes als je je bedenkt dat sommige andere merken 10x zoveel vragen voor een koelblok+fan combinatie die misschien 5 graden meer koelt
Ja, maar jij hebt het over een celeron en
wij over durons.
Dat is wel een beetje appels met peren vergelijken als het op warmteontwikkeling aankomt..

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 14:29 schreef limp_bizkit het volgende:
gaat wel..

mijn spire houdt mijn duron 650@866@1.85V onder de 50C (stressed)

[afbeelding]
Dat vind ik superslecht hoor, een beetje duron loopt 950 op 43 graden met goede koeling.

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:10
maar die kosten veel!!! duurder

Verwijderd

Spire koelers zijn niet zo slecht alleen die koelprut die erbij zit is klote heb zelf ook een Spire Orb gehad met Artic Silver koelde hij beter dan een echte Chrome Orb,die echte sloopte ook nog een mijn Asus A7V tijdens het demonteren,die Spire koelers zijn makkelijker te monteren.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Spire MA-324 is iets goedkoper en koelt beter dan die Orb,bij mij op een TB1200 wordt de temp zo.n 47 graden.(met Artic Silver)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 16:30 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Dat vind ik superslecht hoor, een beetje duron loopt 950 op 43 graden met goede koeling.
ja maar die spire kreeg ik erbij voor 10,- :)

limp bizkit die over een paar daagjes zijn waterkoeling krijgt :9~:9~:9~:9~

Verwijderd

Die Spire heb ik geen problemen mee hoor. IDLE 34 graden en STRESSED 38 graden. Vind ik laag genoeg. Als ik het kouder wil neem ik wel een peltier-waterkoeling combo.
Pagina: 1