Er staat het volgende op:
D800AUT1B
AKCA0047APFW
Z8136341164
ik zou wel eens willen weten wat dit allemaal betekend (qua mogelijke overklokprestaties)
ik weet al dat die 0047 betenend dat hij van week 47 2000 is...
maar de rest (behalve die D800 natuurlijk ook) heb ik geen flauw idee wat ik er moet van afleiden
kan iemand mij aub helpen...
Verwijderd
je hebt vast weleens gehoord van AXIA van de thunderbird of dat ook niet??
nou jij hebt AKCA... daaruit kan je halen of je hem goed kan overclocken alleen is het bij de duron nog niet echt duidelijk.... ik weet het dus ook niet... sorry!
Z8136341164
moest beginnen met een letter ofzo,
weet niemand wat mijn ''z'' betekend?
wilde gokjeOp maandag 16 april 2001 02:13 schreef Mastakilla het volgende:
er was toch ook zoiets dat deze code:
Z8136341164
moest beginnen met een letter ofzo,
weet niemand wat mijn ''z'' betekend?
ZORRO ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
anders zouden er toch wel wat meer mensen dit zich afvragen en dit al onderzocht hebben?
ik hoop dat iemand van jullie het me toch nog kan uitleggen...
Verwijderd
maar goed. In dit topic wordt er voor het eerst gesproken over de overklokmogelijkheden van een Duron processor, terwijl dit het eerste topic was waar het voor de AMD procs in het algemeen werd bericht.
Hier kun je de steppings zien van onze geliefde Durons en dan kun je zien dat jouw 800 met een Z aan het begin van de laatste rij (en AKCA als code) in ieder geval 1075 moet halen, ik denk nog hoger zelfs, want in het tabelletje hebben ze het over een "Y" en jij hebt dus een "Z", wat hoger in het alfabet staat.
Verder kan ik ook nix voor je vinden, maar ik hoop dat je alweer wat wijzer bent geworden!
mzzls
ik heb net alles eens zitten doorlezen en dit is de enige reply van iemand met een vergelijkbare core...:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Here is mine for the record: D800AUT1B AKCA0045XPJW Z8002440039 Right now it is running at 111x9, and I can run abour 1018 but folding doesn't like it any higher than where I got it now Hope this helps out, I know I'd like more info on stepping as there isn't much out there. A-Bit KT7A-Raid Duron 800 @ 1000 (111x9) STEP-Thermodynamics Kodiak 7000 cooling system 512 MB PC-150 SDRAM (2x256meg STEP custom made-SpecTek id) ATI Radeon 32 DDR (default, 7097 driver) WD 30gig 7200 HDD SB Live! Plat (not 5.1...) 4x2x24x Creative CD-RW |
zijn er nog mensen die deze snelheid met dit type core kunnen bevestigen?
Zal mijn resultaten binnenkort (vrijdag/zaterdag) posten.
Mijn mobo ontvang ik donderdag (hoop ik).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Maar als je het echt wil weten dan is er toch niets leuker dan testen.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
AMDDuron(tm)
D700AST1B
AKAA 0023FPEW
91741340206
1e regel spreekt voor zich.
2e regel:
-Family D = Duron A = Athlon TB
-Speed = 700 Mhz (op de meeste geloof ik 0700)
-Soort: A = PGA, M = Card module (Of je dus een slot of socket hebt)
-V-core S = 1,5V (U=1,6,P=1,7,M=1,75,N=1,8Volt)
-Case temp T = 90 (Q=60,X=65,R=70,Y=75,T=90,S=95 graden C)
-L2 cache 1=64, 2=128, 3 = 256 Kb
-systembus B = 200, C = 266 MHz
Voor de derde regel geld dat de 4 letters aangeven welke stepping het is en de getallen daarna geven het jaar en de productie week aan.
4e regel is het serialnumber, maar als dat begint met een letter schijnt het voor de overklokbaarheid beter te zijn.
Als je op www.athlonoc.com kijkt dan vindt je daar allerlei info over de overklokbaarheid van verschillende steppings.
Groeten van een 1200@1333 met 39C AthlonTB (AVIA)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hij loopt nu op 950 te seti''en en lijkt redelijk stabiel. Hogere multiplier dan 9.5 trekt ie niet (ook niet als ik Vcore verder omhoog gooi).Op dinsdag 17 april 2001 04:16 schreef NiPeng het volgende:
Ik heb een Duron 700 AKCA +Z.![]()
Zal mijn resultaten binnenkort (vrijdag/zaterdag) posten.
Mijn mobo ontvang ik donderdag (hoop ik).
Draai nu nog windows om te testen.
Had em ff op 980 maar toen kreeg ik registry errors. Bijna mijn windows kwijt
Ga zo de multiplier naar 9 zetten om beetje te spelen met de FSB.
Mobo Soltek SL75 MAV
Koeler : Globalwin Fopspeen 32-1
Temp 45 tijdens seti.
VCore op 1.7 staan.
Lang leve ghost..
conclusie:
3e regel begint met letter-->betekend niet dat hij goed oc''d
eerder dan iets zoals:
3e regel met Y-->goed
3e regel met Z-->slecht
binnekort komt er een zelf ineengeknutselde cooler-fan combinatie op en dan hoop ik fout ben met te zeggen dat hij slecht is...
Norrod zeker??Op maandag 16 april 2001 23:13 schreef NiteFly het volgende:
Hi, om eerlijk te zijn heb ik het ook niet uitgezocht, omdat ik mn spire orb er alleen maar in uiterste noodzaak af wil halen. Ik heb nu al mn halve mobo gesloopt toen ik hem erop zette!.
maar goed. In dit topic wordt er voor het eerst gesproken over de overklokmogelijkheden van een Duron processor, terwijl dit het eerste topic was waar het voor de AMD procs in het algemeen werd bericht.
Hier kun je de steppings zien van onze geliefde Durons en dan kun je zien dat jouw 800 met een Z aan het begin van de laatste rij (en AKCA als code) in ieder geval 1075 moet halen, ik denk nog hoger zelfs, want in het tabelletje hebben ze het over een "Y" en jij hebt dus een "Z", wat hoger in het alfabet staat.
Verder kan ik ook nix voor je vinden, maar ik hoop dat je alweer wat wijzer bent geworden!
mzzls
Ik heb gister een duron gekocht en daar kreeg ik zo''n standaard Spire cooler bij. Naja, ik heb nog geen mobo, dus ik zet dat cooler ding ff op mijn oude mobo (TXP4 met AMD K6 200) naja, ik doe de PC aan. Coolertje draait leuk, na een tijdje begint het toch wat te stinken in mijn kamer en windows word wat instabiel. Hmm, ik kijken, stond de fan stil en de proc was al lekker aan het koken..
Damn, naja, ik snel de PC uit.. Probeer ik die cooler er heel voorzichtig af te halen, breekt er zo''n nokje van de socket af. Waah, ik heb die cooler dus wel ff goed hard ergens tegen aan gegooid.
Hmm, ik heb later de oude cooler er opgelijmd, durf het bijna niet te zeggen. En toen de PC weer aangezet. En god zei dank hij deed het nog. Jeah...
OFFTOPIC, OOPS. Maar ik wilde ff gal spuwen over die cooler..