Ik zat net even in het BIOS van m''n ABIT BE6-2 mobo te neuzen en ik zag opeens een instelling die er eerder nog niet was (voordat ik de nieuwste versie had geflashed dus).
Het gaat om ''PCI Latency timer x8(CLK)''. Hij staat standaard op 31, maar kan op alles vanaf de 0 t/m 31 worden ingesteld.
Weet iemand wat deze setting inhoudt en waar ik ''m het beste op kan zetten?
Het gaat om ''PCI Latency timer x8(CLK)''. Hij staat standaard op 31, maar kan op alles vanaf de 0 t/m 31 worden ingesteld.
Weet iemand wat deze setting inhoudt en waar ik ''m het beste op kan zetten?
Verwijderd
de pci latency timer controleert de tijd die pci apparaten de bus mogen bezetten. als ik hem te laag zet, gaat mijn harde schijf transfer rate flippen(laag). zet je hem te hoog, merk je nog niks.
volgens mijn asus handleiding moet ie op 32 staan (šbest performance for your systemš).
geen interessante ŽtweakŽ.
volgens mijn asus handleiding moet ie op 32 staan (šbest performance for your systemš).
geen interessante ŽtweakŽ.
Dat was mijn topic van een paar dagen terug met dezelfde titel dus, SEARCH en ABUSje erop.
Ik heb de search wel gebruikt, maar ik werd niet echt veel wijzer van de topics die ik vond.
De waarde van de timer gaat bij mij van 0 t/m 31. Maar anderen kunnen bijvoorbeeld tot 64 gaan. Waarom is er zo''n verschil?
De waarde van de timer gaat bij mij van 0 t/m 31. Maar anderen kunnen bijvoorbeeld tot 64 gaan. Waarom is er zo''n verschil?
Pagina: 1