[BC3] Zalman CNPS3100-Gold heatsink? :?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zalman CNPS3100-Gold heatsink? :?
Heeft iemand ervaring met deze cooler?
De reviews geven aan dat hij behoorlijk goed is maar hoe werkt dat ding als de kast gesloten is?

Hij ziet er wel cool uit, maar dat is ook zo met een orb *D

En in welke winkel kan je hem halen, ik zie alleen van die postorder bedrijven op ''t net.

anyone?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb hem sinds een tijdje. Besteld in Amerika, maar direct gekregen vanuit de fabriek in Korea (totale kosten 200,-). Is nu ook via de website van Zalman zelf te bestellen ( www.zalman.co.kr )
Ik heb hem voornamelijk gekocht i.v.m. mijn "hoe maak ik mijn PC stiller" project. Hij bevalt wat dat betreft prima en de koeling is ook best goed (PIII700@805 idle ongeveer 30C, stressed iets meer dan 40C, bijbehorende 80mm fan in silent mode en minimale airflow in de kast en dat met een verwarmingselement in de vorm van een V5500 net onder de CPU).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dank je Befkikker :), er zijn nog niet veel mensen die zo''n ding hebben. Ik ga er denk ik ook een bestellen, het is voor mijn server die kort bij mijn bed staat, stiller is dan altijd welkom;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heb er een besteld, de koper-versie, bij Spoace-promotions (zie pricewatch), maar is helaas nog niet binen.

Kun je zo''n ding zonder die extra fan gebruiken als je gewoon de onderste fan (92mm) van je enermax voeding gebruikt?

Verwijderd

Als je een proggie hebt om de temp in de gaten te houden kun je daar makkelijk achterkomen door het eenvoudigweg uit te proberen.
Persoonlijk denk ik dat het beter is als je de bijbehorende fan gebruikt, omdat je dan lucht tussen de koelribben blaast, waardoor de warmte waarschijnlijk beter afgevoerd wordt dan wanneer je alleen die 92mm fan van je voeding gebruikt om de warmte weg te zuigen.