[BC3] Mobo kan geen CDRom aan. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een MB-8500TAC-A VER. 1 (van Bioteq).
Ik heb hem al aardig aan de praat gekregen, maar hij kan geen CDRom aan :(. Moet ik nu een bios zoeken waardoor hij dat wel kan? Of moet ik gewoon een ander mobo zoeken?

Het wordt een server met daarop Win 98SE.

• frennek
weet niemand iets?? en is het de moeite om mijn bios te flashen?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

zoek een andere

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waardoor kan ie geen CD-Rom aan dan? Wat voor aansluitingen zitten erop?

Verwijderd

Heb je al verschillende CDROMspelers geprobeerd? ik heb ook wel eens gehad dat een oud 486DX bordje wel bijv. 4 speed en 32 speed CDspelers detecteert, maar een DVD speler (eigenlijk ook gewoon een CD drive) niet en de nieuwste AOpens (+/- 50 speed) ook niet...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Dat dit bord geen cd-rom aan kan geleuf ik nie.
Cd-rom als master op de sec. IDE gooien en opstarten met een Win98 flop.
Wel effe alle IDE kanalen in de Bios op Auto zetten.

Volgens mij heb ik ook nog zo''n bord liggen.
Mocht je de Cd-rom speler niet aan de praat krijgen, zal ik die van mij eens opzoeken en de andere benodigde onderdelen opzoeken.

Ps. op deze link: 212.120.121.84/diamon/Tweakersmeuk/Bootflop%20voor%20instellingen%20Cd-rom%20speler.exe kun je een bootflop downloaden die opzoek gaat naar een Cd-rom speler.

And The Only One

Verwijderd

mmmmmm, goeie bootflop gebruikt?

• frennek
Ik heb gewoon 2 IDE poorten.
Op IDE 1 zitten 2 HD''s en op IDE 2 zit de CD speler.

Ik heb het servertje nu volledig aan de praat gekregen en ik hoop dat hij de CDRom speler wel in dos herkent, maar hij ziet hem niet in de BIOS staan als IDE apparaat. Daarom vind ik het zo vreemd. Ik heb 2 CDRom spelers (1 6x en 1 8x). Die van 6x lijkt het nog het best te doen, dus gebruik ik die. Ik post later in de avond wel of het allemaal nog werkt.

Verwijderd

je hebt toch geen antieke cdromspeler met een ISA insteekkaartje? Mn oude Wearnes 2X had een insteekkaartje en nu nog steeds geen Windows drivers.

Verwijderd

Dat ie in de bios niet staat is niet erg. Heb/had ik met verschillende systemen. Win 95 en lager was het een klein probleempje dat je kon oplossen door dos cd-driver in config-sys te zetten. In win98 en hoger moest het absoluut geen probleem zijn. Maar eventueel installeer je toch effe dos drivers?

Verwijderd

Euw.. :)

Moederborden van voor de PII/K6 periode (mhh poeh, 4 jaar en ouder??) herkennen in de BIOS gewoon geen CDroms.

De enige manier om ze te ''zien'' was de DOS driver of via Windows.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Op maandag 16 april 2001 18:21 schreef BBL the 2nd het volgende:
je hebt toch geen antieke cdromspeler met een ISA insteekkaartje? Mn oude Wearnes 2X had een insteekkaartje en nu nog steeds geen Windows drivers.
Euhhhhh, die ISA interface kaartjes, moet je ook onder DOS installeren en niet in Wndows.
Op deze link, kun je de Wearnes CDD-110 2x drivers downloaden.

And The Only One

Pagina: 1