Ik heb een oud 440bx slot1 board (Chaintech 6BTM model) en wilde deze gaan upgraden (snellere videokaart en snellere processor). De kaart is een GeForce256 met 64Mb DDR geworden en de processor moest een 800Mhz worden. Bij Chaintech de laatste BIOS Upgrades gehaald en het hele zaakje ingebouwd. De processor werd echter als een 600E Mhz PIII herkend en niet als 800Mhz. De processor eruit gehaald en het blijkt dat de leverancier de 133Mhz versie (PIII 800EB) aan me geleverd heeft. Het systeem start wel op maar de GeForce gaat de mist in. Het mainboard is overclockable naar 133 Mhz maar dan start het hele systeem niet meer op. Kies is echter voor 8*100Mhz in het BIOS dan start het zaakje op maar krijgt de GeForce kaart problemen (waardoor alles crasht). Dit probleem had ik wel kunnen verwachten als het board 133Mhz geaccepteerd had omdat ik weet dat dan de AGP-bus een doorvoer krijgt die misschien niet ondersteunt wordt (86Mhz). Iemand een oplossing hiervoor want ik zit er al een hele dag mee te klooien...
Effe de specificaties:
Mainboard Chaintech 6BTM, 66/100 Mhz
Over te clocken naar 133Mhz
Award BIOS (met SeePU)
Memory PC-100 en PC-133 (128 MB)
Videokaart Chaintech GForce256 64MB DDR
Alvast bedankt...
Effe de specificaties:
Mainboard Chaintech 6BTM, 66/100 Mhz
Over te clocken naar 133Mhz
Award BIOS (met SeePU)
Memory PC-100 en PC-133 (128 MB)