Toon posts:

[BC3] L7-tjes ook doortrekken? / Athlon-drivers wanneer?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
O,
en wanneer je ze moet installeren als je ze nodig hebt weet ik niet. Info daarover zal wel op de AMD website staan. .. neem ik aan..

Verwijderd

Zo meteen ga ik mijn nieuwe Tb1GHz eindelijk in gebruik nemen. :P Maar voor ik de FOP32 ga vastzetten, toch even nog een paar vraagjes...

1) Met het oog op overklokken, binnenkort, begrijp ik dat de L1-bruggetjes moeten doorgetrokken worden met potlood.
Blijkbaar is het ook handig om hetzelfde te doen met de L7-bruggetjes. Doen jullie dat ook allemaal? (Meestal lees ik alleen maar over die L1-bruggetjes.)
En als ik die nu doortrek, en achteraf zou blijken dat het toch niet nodig was, is dat dan een probleem of kan dat gerust zo blijven?

2) De Athlon/Duron-drivers die AMD op hun website voorzien, wanneer moeten die geïnstalleerd worden? Mag dat ook nog na de volledige Win98-installatie? Of klopt dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
1) hangt van het mobo af. B.V niet nodig voor ASUS en Abit, wel voor MSI. Als je ze er op zet, zou ik met BV een Tbird 1300/1333 ze weg laten eerst, Vcore staat dan op MAX.
Daar zal''ie misschien op 1300 niet blij mee zijn. 1200 weet ik niet, misschien wel, misschien niet. Dat is uitproberen.

2) Nee, die drivers zijn alleen voor moederborden met AMD chipset (751 of 761)

Verwijderd

Het gaat om een MSI KT7 Turbo Raid.

2) -ic-
Dus die drivers zijn niet van toepassing.

1)Dus het kan geen kwaad (en is zelfs nodig) om de L7-tjes ook al door te trekken?

Verwijderd

Topicstarter
1) ja dus.

Verwijderd

OK

Bedankt voor je snelle reactie!

Verwijderd

Topicstarter
U is welkom ;)

Verwijderd

Nu lees ik juist op http://weethet.nl/dutch/ dat L3, L4, L6 en L7 zelfs allemaal aangepast kunnen worden voor bepaalde instellingen...
Je mag echter niet gewoon alles -zoals bij de in elk geval noodzakelijke L1- doortrekken. De nodige combinatie hangt blijkbaar rechtstreeks af van de gewenste instellingen.

Bovendien zijn de laatste MSI-bios-beta-updates ook met dit soort instellingen bezig. Weet iemand of die dan ook -zoals bij Abit- al dat gekleur (behalve L1) binnenkort kunnen overnemen?

Dan lijkt mij enkel L1 toch voorlopig beter, neen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee,
dat verhaal gaat over moederborden die geen ''overklokbios'' hebben. Dan moet je alle bruggen zelf instellen.

Is niet van toepassing.
Pagina: 1