[BC3] gare a7v?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik ben hier dus een a7v + t-bird 900 pc aan het fixen. maar als ik dus win98se of 2000 wil gaan installeren, dan gaat dat ding zo afgrijselijk traag... ik heb 2uur moeten w8ten totdat de bestanden van windows 2000 gecopyeerd waren, en toen kon ik eindelijk voor de 1e keer rebooten. toen kwam het win2000 opstart scherm, maar toen bleef ie gewoon hangen! geen blauwe progress balk, helemaal vast.
win98 hetzelfde, het 1e procenten balkje ging al heel traag (lees 5min). en verderop in de installatie als hij bestanden wil gaan copyen blijft hij ook steeds hangen. hij gaat wel verder, maar heeeeee laaannnngzzaaaammm.....

heel raar. er zit een maxtor 20,7gb 7200rpm aan met een ata-100 kabel. ik heb hem ook al aan de promise proberen te hangen, geen succes....
andere hd (quantum 5g) precies hetzelfde. heb toen alles wat niet hd en videokaart was ook maar losgetrokken en zelfs dat hielp niet :(
nou doet de diskette drive ook heel raar. lampje blijft branden, maar ik heb hem wel goed aangesloten zoals het hoort!

is dit bord nou gaar? of is het de processor?

specs:
asus a7v 1.04
t-bird 900
128mb pc133
maxtor plus 60 20,7gb 7200 rpm
aopen 32x
isdn kaart
voodoo banshee pci
300 wat voeding.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
2 vragen;

1 heb je het al geprobeerd met alleen de CPU, mobo, VGA kaart, geheugen en HDD? Verder alles er uit...

2 Wat voor geheugen zit er op?

Laat dit ff weten :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

misschien AGP videokaartje proberen ??

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 15 april 2001 09:56 schreef weareborg het volgende:
ik ben hier dus een a7v + t-bird 900 pc aan het fixen. maar als ik dus win98se of 2000 wil gaan installeren, dan gaat dat ding zo afgrijselijk traag... ik heb 2uur moeten w8ten totdat de bestanden van windows 2000 gecopyeerd waren, en toen kon ik eindelijk voor de 1e keer rebooten
Heb je opgestart van de cd of van opstartdiskette? Als je het laatste hebt gedaan, heb je dan wel smartdrive (smartdrv.exe) geladen? Anders kan je inderdaad een teringtijd wachten
toen kwam het win2000 opstart scherm, maar toen bleef ie gewoon hangen! geen blauwe progress balk, helemaal vast.
Had ik ook... gewoon niets van aantrekken..... lekker een uurtje wat anders gaan doen en laat maar draaien die hap. Ik dacht de eerste keer ook dattie volledig vast was gedraaid.... hij gaf totaal geen signalen van ''ik ben nog bezig''. Ook de 2e keer maakte ik de fout om de installatie af te breken. De derde keer heb ik dus maar gewoon gewacht. Hij ging dus na een lange tijd gewoon verder.
win98 hetzelfde, het 1e procenten balkje ging al heel traag (lees 5min). en verderop in de installatie als hij bestanden wil gaan copyen blijft hij ook steeds hangen. hij gaat wel verder, maar heeeeee laaannnngzzaaaammm.....
zie smartdrive-opmerking
heel raar. er zit een maxtor 20,7gb 7200rpm aan met een ata-100 kabel. ik heb hem ook al aan de promise proberen te hangen, geen succes....
andere hd (quantum 5g) precies hetzelfde. heb toen alles wat niet hd en videokaart was ook maar losgetrokken en zelfs dat hielp niet :(
nou doet de diskette drive ook heel raar. lampje blijft branden, maar ik heb hem wel goed aangesloten zoals het hoort!
zou ik niet weten....
is dit bord nou gaar? of is het de processor?

specs:
asus a7v 1.04
t-bird 900
128mb pc133
maxtor plus 60 20,7gb 7200 rpm
aopen 32x
isdn kaart
voodoo banshee pci
300 wat voeding.
naja.... ik hoop dat je wat aan m''n commentaar hebt. Ik heb een redelijk vergelijkbaar systeempje als het gaat om de zaken die hier direct te maken hebben met deze situatie....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
stom van mij.
vanochtend ffe het bios geupdated (was 1005d). heb daarna nog nooit zo snel win98 geinstalleerd. immidels is ie al weer terug...
bedankt iedereen voor hun support.