[BC3] Review: Global Win koelt veel beter dan Alpha

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Na het overlijden van mijn vogel als gevolg van een wiplash met mijn SuperOrb, leek het mij een goed plan om naast een nieuwe TB1200 ook maar meteen een andere Cooler te halen.

Nu had ik na het lezen van diverse topics het idee dat Alpha het merk was om voor te gaan... (Alpha PAL6035MFC)

In de volgende test komt deze en een andere er echter beroerd af ten opzichte van de rest: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/roundup0101/index5.html

Regeert de WBK38 nou gewoon of worden hier niet de juiste Alpha''s getest (Delta''s)?

Weet iemand nog andere reviews?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
WBK vind ik persoonlijk overkill die FOP maakt al zat herrie, veel beter koelen doet hij ook niet niet, maar hij koelt wel net 2/3 graadjes harder, altijd fijn. Die WBK schijnt net zo hard te koelen als de FOP, dus waarom extra geld uitgeven daaraan, kan je beter aan een extra casefan doen.

• BC3 Victim
[b]Die WBK schijnt net zo hard te koelen als de FOP, dus waarom extra geld uitgeven daaraan, kan je beter aan een extra casefan doen.
OK, dus jij zou voor de FOP gaan (beste prijs/prestaties).

Iemand nog een reactie op de stelling? (Iemand die beide in actie heeft gezien)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ik zou niet voor de FOP(38) gaan vanwege het geluid, vandaar dat ik ook een FOP32-1 heb :D

• BC3 Victim
[b]vandaar dat ik ook een FOP32-1 heb :D
Ik neem aan dat dit de FOP32 (FL 55,- op de pricewatch) is ?

Wat voor CPU/MoBo heb je en wat is de temperatuur?

• Goingin
Nee, dit is een FOP32-1, een of andere nieuwere of modified versie.

Ik draai met een stabiele Thunderbird 900@1050@1,87V (mobo wil niet hoger) op 46 graden zonder extra kastkoeling (36 graden met kastkoeling aan :P).
Mobo is een A7V133 en die word 29 graden (kastkoeling aan 18 :P).
Zit arctic silver tussen, dan weet je dat ff.

Hier vind je specs.
Koeler komt bij Overclockers.co.uk vandaan.

Dit koelertje maakt geen teringherrie, en ik kan er lekker mee slapen. Omdat ik liever met kastkoeling uit slaap kijk ik het liefst naar de temp onder die omstandigheid.
Overdag staat de kastkoeling gewoon aan natuurlijk :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Met kastkoeling aan 18 ??

Heb je het wel erg koud in houd hé?*D

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 07:58
Ik heb de GlobalWin FOP38. Het is echt een goede koeler, maar hij is verre van stil.
Mijn Athlon 1200 draait op 1400 bij maximaal 42 graden (Op 1540 MHz doet ie het ook nog wel, maar dan wordt hij wat onstabiel). Als ik al mijn kastkoeling aanzet wordt de temperatuur 2 graden lager (de temp in de kast gaat dan van 29 naar 21 graden). 2 * 6cm Fan + 2 * 8cm Fan + 2 * 12cm Fan maakt echter heel veel herrie (Bij de GlobalWin FOP38, Blue Orb, 2 * 8cm Fan in voedind (Enermax), harddisk cooler (Cooldrive 4002), 4 cm Fan op mobo (A7v133) en 8cm Fan in PCI-slot opgeteld, O ja, en de 8cm Fan in losse AT-voeding, waar die 6 case-fans op aangesloten zijn (en afzonderlijk op aan/ uitgezet kunnen worden. 14 Fans -> Takkeherrie

Naar mijn weten zijn die alpha''s trouwens even goed als de GlobalWins

• Goingin
Op zondag 15 april 2001 23:36 schreef FerryHeibrink het volgende:
Met kastkoeling aan 18 ??

Heb je het wel erg koud in houd hé?*D
Kast begint spontaan te rillen van de kou :D
Pagina: 1