[BC3] Halvering in prijs van Pentium4 Cpu''s.

Pagina: 1
Acties:

• wolface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2024

wolface

Know The Ledge

Topicstarter
Onderstaand gegeven zojuist gelezen i/d Telegraaf...

Intel verlaagt prijs Pentium 4

AMSTERDAM - Chipfabrikant Intel verlaagt de prijs van Pentium 4 chips deze maand met maar liefst 50 procent. Het is de nieuwste ontwikkeling in de langdurige chipoorlog met rivaal AMD.

Intel streeft er naar voor het einde van dit jaar alle nieuwe desktop pc''s met de nieuwe Pentium 4 chip uit te rusten. De vraag naar chips is echter laag. Compurterfabrikanten en leveranciers bieden overtollige chipvoorraden tegen bodemprijzen aan. Om de verkoop van nieuwe chips te bevorderen is het daarom noodzakelijk de groothandelsprijzen te verlagen. Bovendien wint concurrent AMD steeds meer terrein met zijn Athlon chip.

Analisten erkennen dat de prijsverlaging onvermijdelijk is. De drastische verlaging kan Intel echter in moeilijkheden brengen. De ontwikkelingskosten voor de Pentium 4 zijn hoog. Verder werkt de chip alleen op computers die zijn uitgerust met Rambus geheugen. Om computerfabrikanten te stimuleren hun producten uit te rusten met de Pentium 4 geeft Intel korting voor elke computer met Rambus geheugen.

De snelste Pentium 4 is momenteel de 1.5 GHz versie. Intel heeft echter aangekondigd deze maand een 1.7 GHz versie te ontwikkelen. Hoewel het aantal GHz niet alleen verantwoordelijk is voor de snelheid van de processor wordt de prijs hier wel door bepaald.

De snelste processor van concurrent AMD is momenteel de 1.3 GHz. En hoewel diverse test hebben uitgewezen dat de snelste Athlon de snelste Pentium op veel terreinen overtreft, geldt voor de prijs het aantal GHz. AMD moet dus meedoen met de prijsverlaging. Vorige week zijn de prijzen reeds verlaagd. Voor komende zondag heeft de fabrikant een nieuwe prijsverlaging aangekondigd.

Gelukkig ben ikzelf nog niet "geupgrade" naar de DonderVogels, maar als ik dit hoor, zal ik wel zeker overgaan naar P4.

Life Is Great! *D

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Plak toch gewoon een sticker met 1,7 GHz op je neus:(

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
waarom staat er ook niet bij dat eind dit jaar de 2 GhZ P4 uitkomt.

w00t

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Mooi, binnenkort dus maar een T-Bird 1,33Ghz met AXIA core in me pc planten. Die Duron700 die ik heb draait ''maar'' op 980mhz.

* EquiNox denkt dat ie de 1400mhz makkelijk haalt dan.

Ik koop voorlopig nog GEEN P4, omdat de geoptimaliseerde software ervoor nog niet bestaat. Ook het feit dat de koe ( }:O ) er (nog) niet snel op draait speelt ook een rol.

Op naar de 4mkeys/sec dus. :)
(ik haal nu maar 3,45mkeys/sec)
edit:
typo

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

P4 here i come

:9~

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

B-) Ik ga lekker helemaal niks kopen.

Nog even met de mobo spannings mod en een extra wrede koeler, Duronnetje van 1040 nog even doorduwen naar 1100.

;) En dan gewoon wachten tot de 2Ghz CPUtjes en systemen betaalbaar worden.

( En ik ga zeker m''n aanschaf beleid niet op de berichten van de Telegraaf richten. Vraag aan je Opa maar hoeveel waarheids gehalte ze 60 jaar geleden al hadden :P .
Even gokken hoe zo''n Opa misschien zou kunnen reageren:
"Stelletje gore fascisten collaborateurs !!" >:) )

Verwijderd

ik zelg heb wel intressen in de pentium4 1.3g
maar zit toch wel te twijfelen overde atlon met ddr

Verwijderd

De telegraaf loopt weer eens achter de feiten aan dit was drie dagen geleden al bekend.

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
maar... Dit beteken dat de prijs van dondervogels ook weer omlaag gaat, en ik toch bij de oude vertrouwde AMD blijf *D

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, de telegraaf heeft blijkbaar ook een pro-AMD flippo wandelen :(.

Verwijderd

Ja vlieg, dat leek mij ook al de enige juiste conclusie. Maar ja, ik tel niet mee.

Ik lees de Telegraaf nooit >:)

• steekas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01-2022

steekas

Toch ben ik al aan het rondkijken wie hem straks het goedkoopst kan leveren minimaal 1.5 Ghz :)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Naast een halvering in de prijs doen ze ook een halvering in de performance|:(

klik hier!

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1