[BC3] Stabielste / snelste MOBO

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:35
IK heb nu een KT7A, en ik heb er niks dan ellende mee , nu blijkt weer dat mijn data heel langzaam vermink wordt door mijn controler en dat ik daarom van die kleine probleempjes heb bijv dat mijn Tribes2 niet wil updaten enzo...

Nu wil ik een nieuw mobo, Ik zat te denken aan de asus met RIAD, maar zijn er eigenlijk nog vettere OC mobo''s ?
Die standaard bijvoorbeeld tm 2 volt gaan voor de core ?
Zoja welke , en wat zijn de voordelen ?

Verwijderd

Hier thuis staat ook een Abit KT7A. Perfect mobo en rockstable!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou het eerder hier in zoeken:
TB1200@1440(Alpha/Delta),
Of een virus?

Dat moederbord zou gewoon moeten werken, en al helemaal niet data gaan corrupten...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ach jij hebt gewoon last van die via<->Sb bug.
Effen patch downloaden bij viahardware of verdere tips daarover proberen (zie abit-faq aldaar)...

succes ermee...

Bij mij draait ABIT KT7 nu heel stabiel.... 8-)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Altijd wel leuk.. Krijgen mensen iets niet stabiel, geven ze de hardware de schuld :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als je gewoon echt een stabiel en flexibel bord wil pak dan een MSI
nog nooit zo''n goed socket a bord gehad
en ik kan het weten heb al zo''n 5 merken versleten ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 22:18 schreef InterCC het volgende:
Altijd wel leuk.. Krijgen mensen iets niet stabiel, geven ze de hardware de schuld :)
ik ook ja. maar bij mij was ie dan ook echt stuk, dat kt7a-bordje. inmiddels alweer een nieuwe gehad. bezig met installeren van het os. plan is om de t-bird 1200 die erop zit stabiel te laten draaien op 12,5x133 of meer. of niet ;) merk het vanzelf. al het net zo gaat als met m''n duron (zie sig.) dan ben ik erg :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kent ''m waarschijnlijk al, maar toch:

http://go.to/kt7faq

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Carel
Denken jullie dat ik achterlijk ben???????, tuurlijk heb ik al die SB live patch geprobeerd, en had hem ook terug geklokt en van allerlei stabiliteits testen gedaan....
Hij blijft gewoon instabiel wat ik ook doe, als ik bijv alleen al Udma aanzet valt mijn pc gewoon uit !!!! , na een tijdje van een cd lezen, en zelfs zonder Udma is ie crappy en maakt ie fouten, ik ben het gewoon spuugzat dit gedoe en wil gewoon een ander mobo , maar welke met de via Chipset is goed dan ????, ik eb het liefste 1tje met raid dan, want dan heb ik meer kans dat ie het wel doet op die controler ipv de normale :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

een beetje off topic maar toch:

Ik vraag me wel eens af of er ook tweakers zijn die hun nieuwe set eerst standaard opbouwen, vervolgens een week / paar weken erop werken en gamen zodat je kunt vaststellen of de configuratie stabiel is en daarna pas gaan overklokken. Als het fout gaat is de link veel sneller te leggen.
Denk trouwens ook dat de gevaren bij overklokken onderschat worden.
Ben ervan overtuigd dat veel hardware problemen veroorzaakt worden door
- ondeskundig / te hoog overklokken
- slechte kwaliteit ram
- te snel allerlei drivers willen installeren die nog buggy zijn
etc

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Carel,
het probleem is met de chipset. Het heeft niets met een merk te maken.

Je kunt of de 2e IDE niet gebruiken, of geen UDMA/DMA gebruiken.

Dit probleem zit in de VIA KT133a chipset. Oudere borden met de KT133 (zonder a dus) hebben het niet.....

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MSI K7 Turbo is ietsiepietsie minder snel maar staat bekend als uitermate stabiel en is er ook in de RAID versie. (Deze raid heeft wel een beperking hij ondersteund niet alle mogelijkheden zie anandtech)

BTW kijk ff bij Anandtech daar issie een keer getest.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zaterdag 14 april 2001 22:41 schreef Bamibal het volgende:
als je gewoon echt een stabiel en flexibel bord wil pak dan een MSI
nog nooit zo''n goed socket a bord gehad
en ik kan het weten heb al zo''n 5 merken versleten ;)
Jij misschien wel, ik heb alleen maar probs gehad, van 1 was de scsi controller defect (K7T Master), tijdens bios update bleef ie hangen |:(

Van mijn K7T Pro 2A was de onboard AC97 controller defect en bios update bleef ook hangen |:(

Ik heb nu een Asus A7V133-R loopt als een *D

Niets dan lof voor Asus

webOS all the way!

• Carel
Ow, w8, ik zal nog een paar voorbeelden geven waar ik helemaal gek van wordt , Als ik van een disktette wil booten of lezen(in dos), geeft ie vaak fouten aan, zelfs dat doet ie niet goed !!!, Als ik mijn i/o voltage lager zet als 3.7, vallen er stukken beeld soms heel snel weg in spellen...
Als ie standby is en hij moet weer aan, is mij beeld 50% verschoven.... Kortom, het is een wonder dat er een OS op loopt... alleen al met een bootdiskette booten moet ik soms 10 keer proberen voordat ie hem pak, en nee het ligt niet aan de diskette of drive of overklokken of wat dan ook!!!! , kortom, bij mij is ie echt gaar , misschien dat ik hem in de magnetron doe !!!! en dan maar een andere koop en dan krijg ik vanzelf wel een nieuwe !!!, wat ik daar dan mee moet dat weet ik nog niet :)

• BC3 Victim
Ik ben in het bezit geweest van een ASUS A7V133 en had niks dan ellende.
Vastlopers in allerlei spellen en nog meer onzin.
Ik heb toen een MSI K7T Turbo gekocht en sindsdien heb totaal geen problemen meer en dat met het zelfde Ghost Windows bestand.
Hieruit maak ik dus op dat het MSI bordje gewoon een van de beste cq stabielste is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hermanvh

Hermanvh

Ik heb hier geen last van die via bug trouwens, ik gebruik beide onboard UDMA100 controllers (Dus niet de Promise RAID)

Ik heb er 3 hd''s aan hangen 1x UDMA100 aan primary en 2x UDMA66 aan secondary.

Ik heb nog geen probs gehad :)

Ik heb een CL SB128.

webOS all the way!

• Carel
Hmm, ok de MSI, maar hij moet iig tm 140 mhz bus gaan, dus 280 intern en het liefste Raid en het voltage hoger dan 1.85 als het kan :), en de performance moet gewoon ook goed zijn :)

• Hermanvh

Hermanvh

Sorry, maar ik zou geen MSI nemen :r

Je moet het zelf weten, maar ik heb je gewaarschuwd!

Asus gaat tot 166 bus d8 ik. Loopt superstabiel hier, heb al een uptime van 4 weken van win2k. (Zo lang heb ik het board, nog geen DrWatson of STOP-schermen :))

webOS all the way!

• Carel
Wat is dan je reden dat MSI slecht is ?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ieder merk heeft kapotte planken ertussen zitten. En als je tot het uiterste gaat van zo''n plank (OC''en) komt dat gewoon sneller aan het ligt als bij een doorsnee gebruiker.
Iedere producent maakt in principe hele goede borden. Zowel Asus als Abit en MSI.
Alleen het komt gewoon voor dat er slecht werkende tussen zitten. Das erg balen, maar daarvoor is er de zogenaamde garantie.

Maar om nog even je vraag te beantwoorden.
Het is niet altijd zo, maar dit is GEMIDDELD genomen.

KT7A is de snelste met oc''en
A7V133 is overall de best presterende.
MSI staat bekend als iets minder snel, maar wel de stabielste.

Geen inspiratie

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

:(
tip: lees reviews ... en gebruik de search

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op zondag 15 april 2001 09:54 schreef Hermanvh het volgende:
Sorry, maar ik zou geen MSI nemen :r

Je moet het zelf weten, maar ik heb je gewaarschuwd!

Asus gaat tot 166 bus d8 ik. Loopt superstabiel hier, heb al een uptime van 4 weken van win2k. (Zo lang heb ik het board, nog geen DrWatson of STOP-schermen :))
Ik heb de Asus de deur uitgedaan, veel te veel problemen.
De MSI is veel stabieler en heeft raid 0 en 1, de Asus alleen raid 0

• Carel
Apie, wat voor systeem heb je dan, en wat voor problemen had je, want ik wil graag iets meer details horen :)?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op zondag 15 april 2001 10:36 schreef erniemars het volgende:
:(
tip: lees reviews ... en gebruik de search
Dan zou het hier erg rustig worden.

Ik zit nu op dit moment ook zwaar te tobben, probeer maar eens alles lekker te tweaken (je bios kan je soms echt gek van worden, zit het nu in AGP of geheugen of voltage :?), kan je soms best wel wat hulp mee gebruiken.

One of the animals has left its cage today.

• Hermanvh

Hermanvh

Ik vind het wel erg toevallig dat van de 2 MSI boarden die ik heb gehad er 2 kapot waren/binnen 2 weken kapot gingen bij normaal gebruik (niet OC-en dus!!!!)

webOS all the way!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:59
pfff, koop gewoon een shuttle !!!

Stabiel, niet duur, en als je wil, overklokbaar !!!

www.spacewalker.com

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• BC3 Victim
Mijn keus is de Asus A7A266.
Erg veelzijdig en erg stabiel moederbord.
Met dipswitches voor de FSB snelheid en de multiplier en om te schakelen tussen DDR en gewoon ram.
En ik heb ook de asus iPanel erop dan kan je alle stats. van je mobo aflezen ten allen tijden.

• Carel
IK d8 dat een A7A266, alleen DDR kon ?, hmm nouja, ik zal het zo effe opzoeken, gasten die ik ken Online die bijv in Amerika/Engeland wonen hebben het steeds over een IWILL moederbord ?, ik heb deze alleen nog nooit in Nederland gezien.
Pagina: 1