[BC3] Verkoopt AMD niet te unlocken processoren

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Een oom van mij (hij weet wel het een en ander van computers, dus geen complete leek)
Heeft een Duron750 gekocht. Ik had hem een aantal links gestuurd, hoe te unlocken... het lukt niet. En toen had ie van iemand gehoord dat het niet altijd gaat .. (vaag,vager,vaags-verhaal ik weet ut)

Maar is het bij iemand bekend dat met de nieuwste (duron) amd CPU''s de MP niet meer te unlocken is ?

Of is mijn oom toch niet zo handig als ik hem inschatte ?

Geen inspiratie

Verwijderd

ze zijn ALLEMAAL te unlocken.
Het is wel niet onmogelijk dat sommige potloden compleet niet werken

JC

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik zal hem wel eens helpen dan... Maar ja, hem kennende heeft ie bezuinigd op de koeler ;)

Geen inspiratie

Verwijderd

Er zijn een aantal AMD processoren geweest die geen Frequency ID pinnetjes aan de onderkant hadden, op die processoren heeft het kleuren van de L1 bruggen niet veel zin.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
mijn oom zei iets over pinnetjes die ie miste.

Wat is hier dan precies mee ? En is er iets aan te doen? dmv bruggen ?

Geen inspiratie

Verwijderd

dat was een leuk grap van iemand die goed is met het wel bekende progje Photoshop. Die had netjes een paar pinnetjes weggegumt en vervolgens die photo''s gepost.

Alle Amd duron en T-bird procs zijn te unlocken of zijn niet gelocked ( 1200+ procs)
gewoon een goed potlood gebruiken of een of andere geleidende lijm ( zoals ik na gek*t met potlood, werkte wel en na een week niet meer enz enz, toen bison geleidende lijm en perfect )

Verwijderd

Dat verhaal van die pinnetjes was een grap.

Alle Durons ''missen'' 8 pinnen aan de onderkant, verdeeld rond het vierkant in het midden.

(Dat fop verhaal was een blokje van een een paar pinnen bij elkaar aan de buitenkant)

Verbazend heh, hoe zo''n fop verhaal een eigen leven kan gaan leiden..
Geplaatst door ThunderBert - zaterdag 14 april 2001 20:02

--------------------------------------------------------------------------------
Er zijn een aantal AMD processoren geweest die geen Frequency ID pinnetjes aan de onderkant hadden, op die processoren heeft het kleuren van de L1 bruggen niet veel zin.
:P

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb dat verhaal nooit gelezen. Alleen mijn oom zei dat zijn Duron niet te overklokken was... En iets over pinnetjes die ie miste. Als iemand zegt dat daar een keer iets over heeft gestaan, weet ik natuurlijk niet zonder dat te lezen dat het onzin is.

Geen inspiratie

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25
Heeft hij wel een moederbord dat aan multiplierverandering doet?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb hetzelfde probleem, ik heb een duron-800 en wat ik ook probeer hij is niet over te clocken, ik heb me helemaal de tering getekend op dat ding en met die bison troep aan de slag geweest maar niks werkt.
HEEEEL irritant:r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Jij hebt toch zo''n DDR266 bord met de Ali Magik chipset?

Daar wordt over gefluisterd dat het overklokken niet wil op de ''klassieke'' streepjes manier .....

Verwijderd

was dus een hoax, dat verhaal van die missende pinnetjes? Ik heb wel al van meerdere mensen gehoord dat ze al alles geprobeerd hebben maar dat het niet lukte.

Verwijderd

ze zijn NIET allemaal te unlocken, het schijnt dat AMD pinnetjes aan de onderkant gaat weggehalen (of gehaalt heeft) zodat de potlood trucjes niet meer werken. Zijn er geen pinnetjes verdwenen, probeer dan eens wat anders geleident spul, zoals dat zilver pasta

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op maandag 16 april 2001 13:46 schreef gilseboer het volgende:
ze zijn NIET allemaal te unlocken, het schijnt dat AMD pinnetjes aan de onderkant gaat weggehalen (of gehaalt heeft) zodat de potlood trucjes niet meer werken. Zijn er geen pinnetjes verdwenen, probeer dan eens wat anders geleident spul, zoals dat zilver pasta
ehm heb je het verhaal hierboven wel gelezen?

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Epsilon

voor 50,- koop ik hem :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
HOOI,
Ik heb inderdaad aan asus a7a266 SRD+DDR mobo.
Ik weet zeker dat ik alles met overklokken goed heb gedaan en het werkte inderdaad niet op de gewone streepjes manier.
Op mijn mobo zitten trouwens wel dipswitches voor de FSB en voor de multiplier.
Weet je ergens een artikel te vinden waar ik me verder kan informeren over dit onderwerp????????
Want ik wil natuurlijk wel overklokken.
(logisch:))

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:56
dat die pinnetjes mist is volgens mij bij elke duron/tb, bij de mijne in ieder geval wel, en ken em gewoon unlocke.
Pagina: 1