De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ff voor de duidelijkheid. Dit gaat over problemen met verschillende hardware apparaten op bepaalde snelheden van FSB/PCI combinatie.
Als je de moeite nam om het geheel ff goed te lezen was je daar wel achter gekomen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De PCI sloten en USB zit nog steeds op het mainbord+ dat je de FSB ook op het mainbord instel. Het moet dus wel in Processors & Mobo''sOp zaterdag 14 april 2001 17:38 schreef SIayer het volgende:
Bulldog,
Ff voor de duidelijkheid. Dit gaat over problemen met verschillende hardware apparaten op bepaalde snelheden van FSB/PCI combinatie.
Als je de moeite nam om het geheel ff goed te lezen was je daar wel achter gekomen.
Het gaat hier om een oplossing van een algemeen hardware probleem.Op zaterdag 14 april 2001 17:43 schreef InterCC het volgende:
[..]
De PCI sloten en USB zit nog steeds op het mainbord+ dat je de FSB ook op het mainbord instel. Het moet dus wel in Processors & Mobo''s
Het is maar net hoe je het bekijkt. Neem me AUB niet kwalijk zeg omdat ik het in algemeen hardware forum heb gepost
Verwijderd
typo
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
Mijn CD-ROM heeft problemen!Op zaterdag 14 april 2001 17:43 schreef InterCC het volgende:
[..]
De PCI sloten en USB zit nog steeds op het mainbord+ dat je de FSB ook op het mainbord instel. Het moet dus wel in Processors & Mobo''s
"Moet naar Processors & Mobo''s omdat hij dmv een IDE kabel aan het mobo zit"
Maar het blijft wel feit dat fsb > 100 problemen geeft met usb apparaten op abit kt7a raid met via chipset.
Want waarom werkt m''n scanjet niet als ik m''n 1,2 Ghz athlon op 133/33 draai?
En waarom wel als ik hem laat werken op 100/33 Gewoon vreemd
Verwijderd
Verwijderd
Zijn advies: koop maar een usb-pci-kaart zonder VIA chip, want usb-problemen met de via-chipset zijn zelden op te lossen.
Mijn usb/ps2-trackball deed het één week op de usb -perfect-, en toen was het opeens over. Werkt nu perfect op ps2, maar wordt niet meer herkent op usb.
Scannerknoppen doen het niet.
Printer doet het helemaal niet.
Alle usbman-tips geprobeerd: niets werkt.
Wordt dus een usb-pci-kaart van 50~150 piek!
Het gehele USB-gedoe OMZEILEN en met je scanner (daar ging het om) via SCSI-controller aan te sluiten.
Hele USB-probleem weg, moet je alleen nog een nieuwe scanner kopen die SCSI-connector heeft
Edit:
Ik heb ook een Abit KT7 (eerste versie of zow, non-Raid) met een TB850 en ik heb daar ook een SCSI-scanner aangesloten staan (HP6300) en die werkt echt perfecto !!
Maar de processor die ik heb is officieel een 100 fsb 1200 mhz athlon. Werkt dus toch niet helemaal fijn als je processor op hogere bussnelheid laat lopen.
Alleen heel soms heb ik eens dat als je power van scanner aan zet dat de scanner lamp begint te knipperen. Dan is de zelftest niet gelukt ofzo.
Maar dat doet ie soms en heeft niks te maken met communicatie USB op mobo neem ik aan.
Die dingen poetsen de USB-bagger wat op en (wat hier niet het probleem is) geven een goede voedingspanning af wat met name bij webcams veel helpt.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)