One of the animals has left its cage today.
Als je je 1200 niet eens 100 Mhz omhoog kan krijgen zonder hem stabiel te krijgen zou ik linea recta terug gaan naar de winkel en niet eens mn best meer doen!
Mis ik nou wat of lijkt me een 100 Mhz overclock geen goede deal voor een TB1200?
Mis ik nou wat of lijkt me een 100 Mhz overclock geen goede deal voor een TB1200?
Ik bedoeld eigenlijk de vreemde multiplier als ik 12,5 instel verschijnt er 13.
nou, ik lees constant dat mensen met rare MP''s verkeerd of niet goed hebben ge-unlocked. Of hoefde je de TB 1200 en verder niet meer te kleuren? Sorry, maar die discussie heb ik de laatste tijd niet meer zo gevolgd.
Anyway, 13 zou niet eens mogelijk moeten zijn ja, ik heb namelijk hetzelfde bord. Zeer vreemd idd. Ik heb btw ook een ander bios, flash hem eens naar de laatste. (of ik moet die OOK hebben gemist)
anywayz, flashen en opnieuw kleuren dus.
Anyway, 13 zou niet eens mogelijk moeten zijn ja, ik heb namelijk hetzelfde bord. Zeer vreemd idd. Ik heb btw ook een ander bios, flash hem eens naar de laatste. (of ik moet die OOK hebben gemist)
anywayz, flashen en opnieuw kleuren dus.
Ik ben em nu aan het backuppen, ga ff alles opnieuw installeren. Maar eerst uitzoeken welke kaart er verantwoordelijk is voor die FSB van 100 als max.
Verwijderd
Aha,
nou weet ik eindelijk wat er speciaal aan die YP BIOS is.
Die is er dus blijkbaar voor om te kunnen draaien met Tbirds die een hogere multiplier nodig hebben dan 12,5 !!!
(Normaal is 12,5 de hoogste die je kunt instellen..)
Probeer ook eens wattie wil bij de laagste multiplier setting ??
nou weet ik eindelijk wat er speciaal aan die YP BIOS is.
Die is er dus blijkbaar voor om te kunnen draaien met Tbirds die een hogere multiplier nodig hebben dan 12,5 !!!
(Normaal is 12,5 de hoogste die je kunt instellen..)
Probeer ook eens wattie wil bij de laagste multiplier setting ??
Verwijderd
PS Er is namelijk wat vreemds met die YP Bios. Eigenlijk is die gelijk aan de YH, als je de beschrijving leest.. maaaarr..
Als je met modbin6 in de BIOS kijkt, zit er een heel blok onzin met menukeuzes in die alleen maar XXXXXX zijn.
(met modbin6 kun je namelijk de opstart boodschap veranderen, en verborgen opties zichtbaar maken, of opties verstoppen..)
Als je met modbin6 in de BIOS kijkt, zit er een heel blok onzin met menukeuzes in die alleen maar XXXXXX zijn.
(met modbin6 kun je namelijk de opstart boodschap veranderen, en verborgen opties zichtbaar maken, of opties verstoppen..)
Goed hij draait nu dus op 13x100.
Een blond foutje
(clipje zat verkeerd om, proc werd 73 graden) zorgde ervoor dat ie niet stabiel was.
3DMark 2000 zegt dit :
Internal Clock: 1.27GHz
Internal Clock Maximum: 1.27GHz
Ik heb nu dus een multiplier tussen 12,5 en 13 in
Mijn systeem wil niet boven een FSB van 100
geen beeld meer dan.
Een blond foutje
3DMark 2000 zegt dit :
Internal Clock: 1.27GHz
Internal Clock Maximum: 1.27GHz
Ik heb nu dus een multiplier tussen 12,5 en 13 in
Mijn systeem wil niet boven een FSB van 100
Verklaar je nader ? Is daar een tool voor ofzo ?Op zaterdag 14 april 2001 16:42 schreef Hooi het volgende:
Misschien dat die andere menukeuzes voor toekomstige Softmenu''s zijn gereserveerd? of het bios vult automatisch keuzes in tot een compleet beeldscherm is gevuld? Ik zou me daar niet zo druk om maken.
mijn comp gaat ook niet over de 100 heen, soms 103, maar niet stabiel na 2 dagen. ik heb verhalen gehorod over een FSB van 113(1), maar dat zijn zeer zeldzame comps.
mijn comp gaat ook niet over de 100 heen, soms 103, maar niet stabiel na 2 dagen. ik heb verhalen gehorod over een FSB van 113(1), maar dat zijn zeer zeldzame comps.
Verwijderd
Modbin6 is een tool ja, om wat aan de BIOS te veranderen.
Ik maak me er ook niet druk om die XXX jes, maar nu heb ik een aardig idee waar het voor is.
Beperkende factor in mijn systeem is dus mijn Eicon Diva ISDN kaart.
Die multiplier van 13 blijft vaag, hoogste dat ik hem daarmee kan krijgen is 13x100. Zonder de Eicon-kaart wil ie redelijk stabiel op 1380 Mhz lopen, 12x115.
Misschien toch eens een Abit KT7a gaan scoren....
Die multiplier van 13 blijft vaag, hoogste dat ik hem daarmee kan krijgen is 13x100. Zonder de Eicon-kaart wil ie redelijk stabiel op 1380 Mhz lopen, 12x115.
Misschien toch eens een Abit KT7a gaan scoren....
edit:
Systeem maar standaard geklokt
, wachten op een final bios die die SCSI kaart problemen oplost
.
Systeem maar standaard geklokt
Pagina: 1