[BC3] 18 mhz :(

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb een p3 600 (katmai)
op een Aopen ax6bc
pc-100 128 sdram
viper v770

ik kan via fsb maar tot 103 mhz gaan :(
is mijn geheugen zo fucked up dan ?

ik heb al eerdere threads gelezen , maar ik kon daar niks vinden dat me hielp

volt is auto dus daa kan ik niks mee

iemand wat tips ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
volgens de website van dat bord is het voltage wel degelijk instelbaar.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

ik kom op mijn systeem ook niet hoger dan 103 (stabiel) terwijl ik toch redelijk geheugen heb en geen vaage hardware.

• BC3 Victim
geef ff een directe link dan aub

volgens eerdere threads was hij niet instelbaar

• BC3 Victim
idd

niet instelbaar

• BC3 Victim
Tsjonge wat een haast.. ik hoef imo geen verantwoording af te leggen, maar goed:

http://www.aopen.com/products/mb/ax6bc.htm
This motherboard supports Pentium II (Klamath) VID function, the CPU core voltage is automatically detected, the range is from 1.3V to 3.5V.
Je hebt dus inderdaad gelijk, mijn excuses.

Volgende keer als je ietwat aangebrand reageerd moet je je eerst even bedenken dat diegene die antwoord op je post gewoon probeerd je te helpen, dat had ik (in dit geval) ook kunnen laten.

Maar goed, back on topic.. ik heb nog even voor je gezocht en vond toen dit:
http://groups.google.com/groups?q=change+core+voltage+AX6BC&hl=en&lr=&safe=off&rnum=1&seld=948829964&ic=1

Als ik het allemaal goed lees dan moet je dmv. een slocket het voltage alsnog kunnen veranderen, indien je een slocket hebt met voltage settings.. Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen, mag je gratis hebben, moet ''m even opzoeken zal zo even laten weten of je er wat aan hebt (lees: of die voltage jumpers erop zitten)

• BC3 Victim
Gevonden, helaas, geen jumpers.. ze zijn er wel, dat weet ik zeker.

• marteltor
  • Laatst online: 18:42
waarom heet dit topic 18 mhz :( ????

Verwijderd

wat dacht je van 6 (multiplier bij een Pentium-III 600) * 3 (toename FSB) = 18 MHz??

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Als je een Katmai P3 heb ( 512 KB 1/2 speed externe cache) dan kom je toch waarschijnlijk niet boven de 600 mhz uit.
De cache wil namelijk niet sneller. Ik kreeg um ook niet sneller, ondanks ik met voltages heb zitten klote.
Als ik de cache uitzet dan krijg ik op 666 mhz. Maar dan ga je nog langzamer omdat je geen cache hebt.

Nuff Said

Verwijderd

Ik heb ook een katmai 600 gehad en die kan je echt zowa tniet overklokken je kan proberen je l2 cache uitte schakelen toen kwam ik op 700mhz maar om nou te zeggen dat het stabiel loopt nee

• marteltor
  • Laatst online: 18:42
Op zaterdag 14 april 2001 16:16 schreef Mage het volgende:
wat dacht je van 6 (multiplier bij een Pentium-III 600) * 3 (toename FSB) = 18 MHz??
Ok sorry |:(

• BC3 Victim
tnx voor de replys

ik koop wel een nieuw mobootje :)

Verwijderd

Katmai gaat niet echt hoger dan 600 MHz. Ik kreeg mijn p3-500 ook niet stabiel op 600, wel op 575..
Pagina: 1