Toon posts:

[BC3] P3 500@560 prijs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn CPU P3 500 (die nu zeer stabiel op 560 dus FSB 112 draait) verkopen.
Wat zou ik nog hiervoor nog kunnen krijgen?

PS: Wat is het verschil tussen slot 1 en fcpga wan tik zou dus die 500 willen vervangen door een coppermine (mobo kan het aan) en ik zie vanalles van slot 1 en fcpga en weet niet welke het juiste is ;).
Mijn mobo is een Asus P3B-F en ik zou willen OC''en wat kan ik halen met welke CPU?
Ty

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat je er voor zou kunnen vragen weet ik zo niet, kijk eens bij pricewatch en doe daar minstens de helft vanaf. Zou ik denken.

Jouw bord is slot 1, dat moet wel want p3 500 is er niet in s370. Dit betekend dat je een slot 1 processor moet kopen. Of een s370(fc-pga) en een convertor. Als je wilt overclocken dan zou ik voor het laatste kiezen omdat je dan(mits je de goede convertor koopt) ook het voltage kan opschroeven. En dan kom je meestal wel hoger. Ook vin ik de koeling op s370 beter.

Btw, je kan gewoon zien of je fc-pga hebt of slot 1, slot 1 ziet er meer uit als een iets langer pci slot. En socket fc-pga ziet er uit als een socket zoals een oude pentium. Gewoon plat dus met de aansluitingen in een kring.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
300 ? Das wel lekker ja :D

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je reply

Maar heb nog een paar vraagjes:
- Hoe weet ik wat een goede convertor is? Ik zie hier gewoon op enkele sites "slot 1 -> fcpga convertor" maar verder staat er niet veel bij. De prijzen zijn +/- hetzelfde.
- Ivm. die koeling op zo''n convertor. Als ik zo''n p3 coppermine "in the box" koop, is het dan niet dat die convertor "schuin" gaat hangen in die slot 1 gleuf, omdat er zo''n zware cooler rechts (links) aanhangt? Of is dat niet zo?
- Hoe weet ik zeker dat ik een coppermine koop (dus lagere voltage, ..). Want aan "Intel Pentium 3-866 FCPGA" zie ik dat niet :) Of zijn alle fcpga''s coppermines? Hoe dan met slot 1?

Bedankt!

Verwijderd

Heb een week geleden m''n PIII 500 slot 1 processor voor FL 300,- verkocht op I-Bazar. Had eigenlijk niet gedacht dat ik dat er nog voor zou krijgen. Was eigenlijk wel blij ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zonet even gaan piepen in mijn bios, en daar waren enkel de voltage settings "2.0 2.05 2.10 2.15 2.20 2.30 2.40" aanwezig.
Ik kan het dus vergeten, omdat een coppermine op 1.65 moet draaien? Of zit ik hier mis?

:( :( :(

Verwijderd

Ik heb mijn P3-500@575@2.1v voor F275,- verkocht aan iemand van tweakers.

• CHiLL1972
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 23:28
Met die spanning komt het wel goed. De laagste spanning die je nu kunt instellen is 2.00V, omdat je nog een slot 1 Katmai processor gebruikt. Met een Coppermine wordt de spanning aangepast en zul je ook andere opties krijgen in je BIOS settings.

Ik had een P3B-F met een Celeron 600 op 900MHz. Draaide prima, kon zelfs nog wel sneller ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Je wilt dus zeggen dat die andere voltages (1.65+ tot 2.00) nu "onzichtbaar" zijn, maar weer tevoorschijn komen als er een cpu inkomt die ze nodig heeft?

Zeker of denken? :) Want vind het maar vreemd zo.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Hou er wel rekening mee dat als je een 133 MHz fsb processor neemmt je AGP bus op 89 MHz gaat draaien ipv 66 MHz.
Lang niet iedere videokaart kan daar tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ik, maar eerst op 112 - 125 proberen natuurlijk. Maar ik vond het gewoon vreemd dat allen de 2+ volt settings erin kwamen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog ergens gelezen dat je rekening moet houden met de revision van je moederbord, en niet alleen met de bios versie. Iemand idee hoe dit juist zit? (en waar vind ik mijn revision?)

Thanks! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn mobo (dus asus p3b-f) even bestudeerd, en ik heb revision 1.04 en bios versie 1006. Wat houdt dat nu precies in? Welke coppermines kan ik nu kopen, of kan ik ze allemaal nemen? En misschien, hoeveel kans heb ik om die cpu vet over te klokken?

Iemand idee? Thanks! :7
Pagina: 1