[BC3] domme vraag misschien....

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
even een vraagje..
ik heb op mijn mobo dipswitches zitten waarmee je de multiplier kan instellen....
verder heb ik een p3 500E@700 door fsb te veranderen....
kan ik niet gewoon de dipswitches verzetten? en de fsb omlaag gooien want me geheugen post niet altijd relaxed op 140mHz....
:)
thnx
Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

|:(
multiplier instellen op PIII

btw SEARCH

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PIII''s zijn multiplier locked, kun je dus weinig aan veranderen.

had je inderdaad in de search makkelijk kunnen vinden...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lord_T
ik weet dat de p3''s gelocked zijn maar of je nou in bios met fsb gaat zitten klooien of je doet dat direct op je mobo....
dat laatste lijkt me beter...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij maakt het geen donder uit. Een FSB van bv. 112 is gewoon 112, of je dat nou met switches of met je bios insteld.

Het enige verschil is het moment waarop de snelheid ingesteld wordt. Als je de switches op 112 zet staat hij gelijk op 112, als je dit in het bios doet dan zal hij tijdens het posten de snelheid omhoog zetten van 100 naar 112..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:22

MaxxMark

HT is Tof!

Bios of mobo, maakt niet zo veel uit! ze doen precies et zelfde maar dan op een andere plaats, software matig/ hardware matig maakt in dat geval niet veel uit..

bij een p3 is de multiplier gelocked in de hardware zelf die kan je niet overriden door dipswitches afaik...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Verhoog je IO voltage eens. Grotere kans dat je geheugen verder wil.

Daarbij is het zo dat als je voltage kan wijzigen op het mobo is dat beter dan in de bios.

• Lord_T
tot hoever kan ik gaan met het i/o voltage???
staat standaard op 1,6V...

Verwijderd

i/o voltage zel standaard wel op 3.3V staan, die 1.6V is voor je processor.

• Lord_T
waar vind ik dan die 3,3V??
ik weet in bios hardware monitor waar je inderdaad wat die 3,3 V ziet staan maar daar kanb je hem niet wijzigen...
ohw even ter toevoeging: ik heb een asus p3b-f mobo...

Verwijderd

misschien kan je op jouw mobo alleen het processorvoltage wijzigen, ik heb zelf geen asus p3b-f moederbord, dat dat ik ik je zo niet vertellen.

• Lord_T
iemand anders die dit mij wel ff kan vertellen?????
Thnx
Thomas

Pagina: 1