[BC3] Celeron, welke is het?

Pagina: 1
Acties:

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021
Hey,

Ik heb een hier een systeem staan waar een processor in moet, maar ik weet niet precies welk type ''t is... (fcpga, ppga, slot, socket, ?)

Het is een Celeron 366 en hij zit op zo''n opzetkaartje... Ik geloof op een QDI BX moederbord...

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

Verwijderd

PGA 370

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021
Niet dat ik je niet geloof :P, maar kun je ook aangeven wat de verschillen zijn tussen een socket 370 en andere typen?

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
FCPGA / PGA is hoe de chip in de behuizing zit.
Socket370 / Slot1 / Slot2 is de verbinding van de CPU met het moederbord!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PGPGA is als de hele processor zo''n grijze plak is, FCPGA is als je een groen printje hebt met daarop een vierkantje (de eigenijke CPU core).

Socket 370 is als de (intel) proc rechtstreeks op het moederbord zit, Slot is als het via een insteekkaartje zit. Slot 1 was voor consumenten, slot 2 voor zwaardere server systemen. Een slocket is een ''verloopstuk'' van Socket 370 naar Slot1

Te oordelen aan de snelheid van jouw Celeron en het feit dat je zelf al aangeeft dat tie op een insteekkaart zit heb jij meest waarsch.een PGPGA Celeron op een slocket.

Waarmee je dit kunt upgraden hangt er sterk van je moederbord af en van je convertor. Een Katmai (PII tot aan iets van 500 Mhz) moet er sowieso op kunnen en afhankelijk van de voeding op je mainbord zou er misschien ook een coppermine op kunnen (PII/III)

Het is dus zaak even uit te vinden wat voor moederbord het precies is ...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een socket 370 Moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/815EPpro.jpg
Een slot 1 moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/6163pro.jpg
Duidelijk is bij de eerste te zien dat er een socket op het moederbord zelf zit waar de CPU in kan, bij de 2e is deze afwezig en zie je daarvoor in de plaats een soort van PCI-slot, maar dan anders :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Processors & Mobo''s forum.
Pagina: 1