[BC3] Hoe verwijder je een chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een kapotte mobo hier liggen.
Nou lijkt het me wel leuk om de chipset aan m''n sleutelbos te hangen. Het gaat om een nieuwere chipset, dus met zo''n groen randje en aansluit-pennetjes die je niet kunt zien.

Hoe krijg je zo''n chip er op een beschaafde manier af?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:05

Willem2

Ω is futile

schroevendraaier en een hamer? :+

maarre, ik zo het eens proberen met een soldeerbout een soldeer-''sucker''

ok, klink een beetje ranzig, maar ik weet niet hoe die dingen echt heten! :) komt eropneer, dat als je soldeer gesmolten is, je het met zo''n ding eraf kan zuigen!

sorry voor de suck&zuig woordkeuze, maar op zaterdagochtend is dat ff het enige dat me te binnen schiet! :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

als het mogelijk is moet je gewoon aan de onderkant van het bord/bovenkant bij de rand van de chip, met een soldeerbout en zo''n soldeertin-oplos stripje em lossolderen...

• SvMp
  • Niet online
Ik zie nergens aansluitingen met het moederbord. Aan de onderkant zie je wel de gebruikelijke verbindingen lopen, maar het is wel "glad"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Goed plan, zou zeker moeten kunnen imo :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Je kunt hiervoor een tinzuiger (soldeer sucker) gebruiken of litze (soldeertin-oplos stripje). :)

Beide methodes zijn echter nogal bewerkelijk en ook overbodig, omdat je de pennetjes toch niet wilt bewaren. Ik zou het moederbord gewoon in stukken breken en dan met een knijptang net zo lang doorknippen tot je het gewenste stukje silicium eruit hebt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Wat dacht je van de achterkant van het bord flink heetstoken met een verfafbrander (je weet wel zo''n fohn die je niet voor je haren moet gebruiken).
Volgens mij valt de handel er dan zo af, als de verffohn maar heet genoeg is.
Dan kan het ook nog zo zijn dat ie met een lijmpuntje vastzit op het bord, maar een klein schroevendraaiertje fixt ook dat probleem.
Let wel op dat je je handjes niet verbrandt!

Verwijderd

Verfbrander werkt fantastish maar denk er om dat je geen vloerbedekking hebt, want als de uiterst hete chip van het MB afvalt heb je een leuk vierkantje uit je vloerbedekking gesmolten :)

• SvMp
  • Niet online
Gelukt :)

Bord 1 minuutje boven het gasformuis houden (na elco''s er af gebroken te hebben) en dan valt de chip er spontaan af

• BC3 Victim
Lol, zie je dat busje? En die witte mannetjes? :)

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Op zaterdag 14 april 2001 13:02 schreef svdmeer het volgende:
Gelukt :)

Bord 1 minuutje boven het gasformuis houden (na elco''s er af gebroken te hebben) en dan valt de chip er spontaan af
Als dank voor mijn hulp mag je voor mij ook een sleutelhanger maken :)
Pagina: 1