[BC3] Classic Athlon ook 300W voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
''k heb net 20 pagina''s zoekresultaten doorgekeken, maar kon geen antwoord vinden.

''k heb sinds een paar dagen een Classic Athlon 500 op een MSI 6167. Is het bij een Classic Athlon ook al aan te raden om een 300W voeding te gebruiken.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hem hier op een 250W, met een GeForce1 en dat werkt goed..

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:09
Meestal wel, tenminste het is een stroom verslinder, dus kijk ff ofdat die goed loopt en dan maar kijken wat die doet. Als er problemen zijn zou ik als eerste deken aan een >300 voeding.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Een 250W van goede kwaliteit is beter hier dan een 300W van slechte kwaliteit. Maar meestal zijn van 300W ook van betere kwaliteit.

• Dualdude
''k heb er nu een 235W uit een low-noise kast aan hangen. Er zit verder niets bijzonders in.

MSI 6167 + Athlon 500 + Spire Cooler
Harddisk
SoundBlaster AWE64 ISA
Ethernet Card
Video Card (S3)
En een CD-Rom speler en floppy drive

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35
mijn 500 heeft ook altijd gedraaid op een noname 235 watt.
Maar als je ook een Geforce1 hebt is het niet aan te raden. Met mijn TNT2 is het geen probleem.

Verwijderd

Zolang er geen Geforce 1 in hangt red je het wel. Bij een Geforce 2 kan het al lastiger worden. Hangt er dus vanaf wat je wilt gaan doen met je systeem.

Verwijderd

Gebruik bij voorkeur een 300W voeding. Zoals Ajay al opmerkte, helemaal wanneer je een GeF2 hebt. Probleem is namelijk dat de PCI-kaarten (ik weet niet hoeveel het zijn) in je systeem ook stroom trekken.

• Dualdude
Op dinsdag 17 april 2001 10:46 schreef ImaStar het volgende:
Gebruik bij voorkeur een 300W voeding. Zoals Ajay al opmerkte, helemaal wanneer je een GeF2 hebt. Probleem is namelijk dat de PCI-kaarten (ik weet niet hoeveel het zijn) in je systeem ook stroom trekken.
Zie mijn vorige post. Dan zie je precies wat er in zit.

Verwijderd

O ja niet goed gekeken. Als je van plan bent je systeem uit te breiden met een Geforce of eventueel gaat overclocken, dan zou ik zeker een 300W nemen. Wat kost dat tegenwoordig nog?

• Dualdude
Op dinsdag 17 april 2001 18:58 schreef ImaStar het volgende:
O ja niet goed gekeken. Als je van plan bent je systeem uit te breiden met een Geforce of eventueel gaat overclocken, dan zou ik zeker een 300W nemen. Wat kost dat tegenwoordig nog?
Hij blijft zoals hij nu is, hij is alleen maar voor een beetje IRC''en en MP3 afspelen enzo. (Onder Linux)

En wat een 300W kost? bijna net zo veel als de proc en het mobo waarschijnlijk (Heb ik F125,- voor betaald)

Verwijderd

Volgens mij vreet een Classic meet stroom dan een TBird. Zeker aan te bevelen dus.

• Dualdude
thnx :)

Verwijderd

MSI 6167 met een Athlon 600
Creatice Geforce DDR
128 MB
SB Live
SCSI kaart
netwerkkaart

draaide stabiel op een zwaar brakke 220W voeding
dus sodemieter voor eens en voor altijd eens op met die voedingsverhalen

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 09:57 schreef Dualdude het volgende:
''k heb net 20 pagina''s zoekresultaten doorgekeken, maar kon geen antwoord vinden.

''k heb sinds een paar dagen een Classic Athlon 500 op een MSI 6167. Is het bij een Classic Athlon ook al aan te raden om een 300W voeding te gebruiken.
Ik gok van wel, mijn classic 650 heeft ook alleen maar een 300watt gehad!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een athlon 600 met geforce ddr crashte continu tot ie een 300 watt voeding had... rara

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
ik gebruik al tijden een (compaq) 250watt voeding !! op onderstaand systeem !! nog nooit vastlopers door gekregen !! zie je toch maar dat compaq nog ergens goed voor is ! ;)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 22:07

FFF

mijn athlon en geforce ddr draaien ook perfect stabiel op een (goede) 235 of 250 watt.

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
mijne draait op een 235 watt voeding...

Verwijderd

Ik heb heel wat Classic systeempjes in elkaar gezet. Meestal budget, dus mét een el cheapo 235W voeding. Geen enkele heeft last van onstabiliteit... Natuurlijk moet je er dan wel geen 4 Hd''s/2cdrs etc insteken... (2hds + 1 cdrom zou geen prob mogen zijn)

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:12

fv

-------------------> hiero

Op woensdag 18 april 2001 00:36 schreef oppertweaker het volgende:
MSI 6167 met een Athlon 600
Creatice Geforce DDR
128 MB
SB Live
SCSI kaart
netwerkkaart

draaide stabiel op een zwaar brakke 220W voeding
dus sodemieter voor eens en voor altijd eens op met die voedingsverhalen
He,he eindelijk een zinnig woord in het land van voedingsverhalen. Ik geloof er ook niet in dat je perse een 300W voeding nodig hebt. Mijn PC is tot de top getweaked in snelheid (1008MHz) en er hangt een bak hardware in met een goede 250W voeding. Echt geen enkel probleem!!! Ik denk eerder dat mensen die een 250W type vervangen door een 300W en daarmee van hun crash problemen afzijn eerder gewoon een slechte 250W hadden dan dat ze echt 300W nodig hebben. Meet het allemaal eens na en je zal zien dat je PC echt geen 300W verbruikt.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Pagina: 1