[BC3] AMD 1333, welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:58
Dag allemaal,

In welk moederbord kan ik straks mijn AMD 1333 het beste in gaan proppen??
Ik heb zelf graag een ABIT of een ASUS en natuurlijk met RAID, ik heb al even rond gekeken aldaar, maar kon nog nix vinden! Iemand een idee of een tip.

Groetjes Cybertroy

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik raad je een MSI K7T aan, je kan kiezen welke je wilt, de K7T Turbo-R is met Raid. Verder staat MSI bekend voor stabieliteid (ofzo), dus dat is wel goed zeg maar :)

Naast MSI is de Abit KT7A-Raid ook kewl, alleen veel mensen hebben niet zown goede evaring (athlon kapot op mobo gegaan ofzo) met dat bordje.

Ikzelf zou voor de MSI K7T Turbo-R gaan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ikzelf heb een MSI k7t Turbo, Ik heb dan de non-raid versie, maar je hebt ook een met Raid.
Kan processoren aan van 600mhz tot 1,5gig

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cybertroy
Deze prosessor heeft wel een FSB van 266, dit moet het moederbord wel ondersteunen, anders werk het niet.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

stabieliteid
Ik hoop niet dat de MSI net zo stabiel is als jouw spelling.... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 03:02 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat de MSI net zo stabiel is als jouw spelling.... :)
LOL

Ik zat al te denken hoe je het schrijft |:(

• McVirusS
  • Laatst online: 21-08 10:46
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url]

• Laurent
  • Niet online
Voor meer dingen van de MSI K7T Turbo-R klik dan ff hier. Daar staan 2 reviewtjes van de MSI K7T Turbo-R.

• Cybertroy
Volgens mij stond mijn vraag in een verkeerde groep!! ik dacht al, waar issie nou toch, sorry het is al een beetje laat en ik kon niet een groep vinden waar dit geplaatst moest worden.

Bedankt voor de verschuiving, Cybertroy

Verwijderd

Heren, u vergeet Asus!

• Cybertroy
Op zaterdag 14 april 2001 03:09 schreef Aikeleer het volgende:
Voor meer dingen van de MSI K7T Turbo-R klik dan ff hier. Daar staan 2 reviewtjes van de MSI K7T Turbo-R.
>>Ik heb ff gekeken maar wat mij niet bevalt is het volgende:
"Daar komt dan ook het enige echte nadeel naar boven drijven, de prestaties en tweak-opties zijn duidelijk iets minder dan die van het Abit plankje"

En ja het moet natuurlijk wel een beetje snel!! en heb zoals ik al schreef goede ervaringen met ABIT, lekker "pielen" met de cpu, geheugen etc.

• Cybertroy
Op zaterdag 14 april 2001 03:59 schreef snnasss het volgende:
Heren, u vergeet Asus!
>>JA een mooie ASUS dat wil ik ook wel hebben, kan je ook lekker mee "pielen" ik dacht zelf aan een A7V133, maar dan zie ik weer staan:Supports AMD® ThunderbirdTM / DuronTM 550MHz ~ 1GHz CPU.
Het moet toch wel mogelijk zijn dat er een 1200, 1300 of zelfs een 1333 CPU in te "proppen" zijn (oké dat zal wel lukken, maar moet wel draaien natuurlijk)

• BC3 Victim
Wil je een snel en stabiel systeem neem dan de MSI.

Wil je een systeem wat vnl snel vastloopt, neem dan de Abit :)

(sterk overdreven, no flame intended, note the smiley please)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Asus A7V133 en dan revisie 1.04 of 1.05, absoluut top bordje en die 1 GHZ maximaal is natuurlijk larie. Ik heb mijn 1 Ghz al naar 1364 Mhz overklokt. Het voordeel van de Asus boven de MSI is dat hij gewoon betere prestaties levert.

• BC3 Victim
En het voordeel van de MSI boven de asus is dat ie gewoon stabiel is :)

Loze kreten.. hoeveel sneller is tie dan en hoe heb je dat getest? :)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Er zijn velen reviews van al die borden geweest en zonder één uitzondering komt die MSI bijna overal als langzaamste eruit en de Asus als de snelste of als één van de snelste. Daarbij is de Asus superstabiel, daar ben ik zelf achter gekomen en ook dat blijkt uit alle reviews. Ik zeg overigens niet dat de MSI niet goed zou zijn, zo is dit bordje bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan de Asus en ook zijn de onderlinge prestatieverschillen zo klein dat dit een eventuele aankoop niet te veel mag beïnvloeden.

Verwijderd

Ik ga zelf ook de 1.3Ghz TB en de MSI K7T turbo raib bestellen.
Als je de revieuw goed leest zie je ook dat ze niet de laatste B-bios hebben gebruikt die wel memory interleaving toelaat. Het snelheidsverschil zou dan best wel eens weg kunnen zijn. MSI K7T turbo raid zou ik dus zeggen. 8-)

• knutsel smurf
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

en de Abit KT7A dan ???

ook een goed bord

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 12:10
Op zaterdag 14 april 2001 11:09 schreef Knutsel_smurf het volgende:
en de Abit KT7A dan ???

ook een goed bord
die heb ik ook!
nooit vastlopers terwijl mijn 1GHz op 1.15GHz loopt.. op 135MHz bus.
Ik boot een keer in de twee weken ofzo...
En die MSI bordjes gebruik ik ook altijd als ik voor anderen een systeem moet bouwen, zij zijn ZEKER (een van) de langzaamste** maar ook de goedkoopste borden..

** Dit is geen flame maar dit is de waarheid
rev> http://www.tomshardware.com/mainboard/01q1/010221/kt133a-12.html

• Cybertroy
"denk denk denk", ja ik weet het ik bestel een ASUS A7V133. dan maar een beetje duurder uit, maar dan weet ik ook dat het goed is. En wat natuurlijk een mooi voordeel is dat je met dit bord veel heel veel mogelijkheden hebt.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Welk bord je ook koopt, een miskoop zul je niet hebben maar ik denk dat de Asus A7V133 een hele goede keus is. Denk erom dat ze verkijgbaar zijn met en zonder geluidschip. De laatste revisie is bij mijn weten 1.05. Die zou, zo gaan de geruchten, naast Raid 0 ook Raid 1 ondersteunen.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 10:56 schreef hezik het volgende:
En het voordeel van de MSI boven de asus is dat ie gewoon stabiel is :)

Loze kreten.. hoeveel sneller is tie dan en hoe heb je dat getest? :)
En hoeveel stabieler is die MSI dan? Je eigen argumenten spreken tegen je!

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 14:21 schreef Cybertroy het volgende:
"denk denk denk", ja ik weet het ik bestel een ASUS A7V133. dan maar een beetje duurder uit, maar dan weet ik ook dat het goed is. En wat natuurlijk een mooi voordeel is dat je met dit bord veel heel veel mogelijkheden hebt.
Precies, laad die low-budget borden gewoon links liggen. Kwaliteit kost wat meer maar is de basis voor een goed systeem.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:00
Abit Kt7A raid (of moet er ddr ram in?)

Verwijderd

Bij een AMD 1333 kun je het beste een A7V266 kopen bedenk ik me nu maar daar gaat inderdaad DDR geheugen in. Kan best zijn dat daar ook nog SDRam in kan, maar dan zou je even de specs na moeten kijken. Dit bord wordt (lees de tests er maar op na) als beste beoordeeld dat er op de markt momenteel te krijgen is.

Verwijderd

Ik heb zelf een
Abit K7T raid..bevalt me perfect, alleen baal ik dat je met die gedeelde sloten zit (standaardprobleempje met Abit geloof ik ;-) Er is nou (om tweakers.net te geloven *D een vernieuwde versie van dit mobo, speciaal voor o.a. de proc. die jij wilt!

De a7v schijnt ook lekker te werken (de nieuwe). Iemand die ik ken heeft hem met DDR gekocht, alleen vraag ik me af of dit wel slim is....ik heb zelf gewoon 512 Kingston >:)

• BC3 Victim
En hoeveel stabieler is die MSI dan? Je eigen argumenten spreken tegen je!
uit mijn eigen post:
Loze kreten

Meervoud, waarmee ik zelf al aangeef dat beide loze kreten zijn. ''t is een naam die opgebouwd is maar beide zijn verdomd moeilijk aan te tonen. Hangt namelijk van een heleboel andere voorwaarden af en ik heb nog nooit een vergelijking gezien welke 100% correct was...

Zijn gewoon alledrie goede borden, MSI ABIT of Asus, het maakt niet zo gruwelijk veel uit imo. Ikzelf heb in dat geval voorkeur voor de MSI want goedkoper en ''de naam'' stabieler te zijn.

Maar goed, wij hebben al eens eerder een MSI vs Asus discussie gehouden en daar kwam geloof ik uit dat we beiden onze mening niet gaan wijzigen... (en dat hoeft ook niet, beiden is nl. niets mis mee)

• BC3 Victim
kijk op nieuw.nl

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Waarom MSI over het algemeen wat als stabieler beschouwd wordt ??? Omdat ze van deze jongens:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/msi/k7tturbo/image009.jpg
wat zwaardere versies toepassen dan de andere fabrikanten.

"The K7T Pro2 was probably most famous for its supreme stability and, of course, there is no way MSI is going to let that slip with the K7T Turbo. Beside the careful motherboard design that MSI has been using since the early K7T Pro days, MSI puts in four 4700uF and two 3900uF capacitors to make sure all the signals are clean."

Verwijderd

Een Lada heeft ook grotere bumpers maar zijn toch echt niet beter...

• Cybertroy
Maar goed, ik heb nu al twee avonden het net afgesnuffeld "snuf snuf snuf" maar ben dus nog niet verder gekomen dan het ASUS mobo A7V133 met raid waar een AMD 1300 (266) op heeft gezeten, het is natuurlijk een beetje zielig dat ik een mobo koop waar mijn processor niet eens op kan. Ik kan het namelijk niet vinden! Of zou het zo zijn dat als een AMD 1333 te overklokken is naar bijv. 1600 MHz dan kan er natuurlijk ook een 1333 op het mobo.
Het gaat hier wel om een speciaal mobo hoor (ik heb deze namelijk al gezien) er zit op dit mobo géén sound, en dit mobo heb ik nog niet bij ASUS gezien! Vreemd....erg vreemd.. speciale uitvoering?? misschien.

• Cybertroy
Op zaterdag 14 april 2001 20:27 schreef snnasss het volgende:
Een Lada heeft ook grotere bumpers maar zijn toch echt niet beter...
>> Heb jij wel eens een LADA gezien MET bumpers??....*D

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
A7V133 , snelste in alle benchmarks en verotte stabiel. :9~

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
K7T 266 pro kan alleen maar DDR geheugen in.
Maar dat maakt niet zo veel meer uit, overigens is het DDR geheugen al aardig in prijs gedaald en het DDR is wel iets sneller als het bekende SDR.
Ik heb dit bord ook, kan helaas alleen nog de nieuwste BIOS update niet vinden.
Heb nu 1.0 maar er blijkt een nieuwe update te zijn, helaas ! ik kan hem niet vinden.
Wie wel ? }:O

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

pak een mobo met een AMD 760 chipset 761 voor ddr de via chipsets zouden nog veel problemen hebben (asus a7v266 heeft 761 en neem aan dat de a7v133 760 heeft (v=amd m=via )

Imperfectionist.

• Abbadon
  • Laatst online: 30-08 23:03
Op donderdag 26 april 2001 13:08 schreef Ra5a het volgende:
pak een mobo met een AMD 760 chipset 761 voor ddr de via chipsets zouden nog veel problemen hebben (asus a7v266 heeft 761 en neem aan dat de a7v133 760 heeft (v=amd m=via )
760 en 761 zijn het zelfde: de chipset heet 760 en de ''northbridge'' (of hoe die dingen tegenwoordig heten) heet 761.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ehm....Een A7V133 is gewoon gebaseerd op een KT133A Via Chipset, kan dus gewoon alle Thunderbirds aan (nu t/m 1400Mhz dus, of hoger, zie sig :))...

Echter: De Palomino wordt officieel (nog) niet ondersteund, maar ook niet door enig andere chipset. Dat weten we (helaas) pas 100% zeker als de Palomino nu eenmaal op de markt is...

Als je de "grootste kans" wilt hebben, kan je het beste voor een AMD 760 chipset gaan gok ik zo...

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 19:03 schreef werty het volgende:
Ehm....Een A7V133 is gewoon gebaseerd op een KT133A Via Chipset, kan dus gewoon alle Thunderbirds aan (nu t/m 1400Mhz dus, of hoger, zie sig :))...

Echter: De Palomino wordt officieel (nog) niet ondersteund, maar ook niet door enig andere chipset. Dat weten we (helaas) pas 100% zeker als de Palomino nu eenmaal op de markt is...

Als je de "grootste kans" wilt hebben, kan je het beste voor een AMD 760 chipset gaan gok ik zo...
hee man vette kast heb je ik zelf heb nu de liam li pc60 met 4 usb poortjes voor op
de aluminium versie dan wel

maar uuuhhh asus a7v133 is goed voor die proc.
ga de 1400 halen als die uit is
dan loopt me bakkie nog wat beter ....
Pagina: 1