De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Same here. ''k heb hem er al wel 10x opnieuw opgezet. Omdat ik hem regelmaotg schoonblaas met pers luchtbuiten. No problemo. M''n Duron© is nog 100% heel. ''k denk toch dat het te maken heeft met hoe voorzichtig je bent. te voorzichtig zijn is ook niet goed.Op zaterdag 14 april 2001 01:27 schreef schumache het volgende:
zonde ik heb een SuperOrb en een Amd 1100 en die heb ik al zovaak van elkaar afgehaald en nog steeds niet kappot gegaan.
Maar wat was het, want ik heb juist alles zo gedaan dat er zo min mogelijk ''druk'' op de core kwam. Dus ik heb de orb vastgehouden en alle kracht juist op het ''clipje'' uitgevoerd.....
Ik ga denk ik vanmiddag maar een nieuwe halen, dus het is fijn als ik zou weten:
"What went wrong"
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
-----
"Thermal Take Super Orb, waarom worden ze (nog) verkocht???
Ja u leest het goed. Wij verkopen ze niet eens en maken ons er toch zo druk over.
Statement: Thermal Take moet de bevestiging van haar cpu koelers sterk verbeteren of stoppen met de verkoop.
Deze boute uitspraak doen we niet zonder reden. In 7 dagen hebben we 3 cpu''s retour ontvangen waarvan de core was gebroken als gevolg van het plaatsen van de Thermal Take Super Orb.
Natuurlijk is het plaatsen van een koeler op eigen risico en dien je te weten waaraan je begint. Het is echter geen toeval dat in veel gevallen dit zal voorkomen met een Thermal Take koeler.
Let wel, de klant kan geen garantie claimen. Dat is dus (z)(d)uur betaald...
Je ziet op hardwaresites nagenoeg alleen maar de resultaten van geslaagde tests. Hooguit maakt een enkeling een terloopse opmerking over de risico''s van het plaatsen van een koeler (al of niet in het algemeen).
Dat is verkeerd.
Een steeds groter publiek vindt haar weg op internet. Ze laat zich leiden door tips, testen en adviezen van mensen/sites waar een hoog kennisniveau over de besproken onderwerpen aanwezig is.
Een kritische kanttekening is dan ook op zijn plaats. Het wordt tijd dat Thermal Take gaat beseffen dat de stijve bevestigingsclip op haar cpu koelers alsmede de vormgeving van de bodem gegarandeerd een risico met zich meebrengt.
Als de gebruiker niet ervaren is met het plaatsen van dergelijke koelers is de kans groot dat de cpu core afbrokkelt en de cpu onherstelbaar beschadigt raakt.
Het kraken van de core komt vaak voor omdat de cpu koeler de core als hefboom gebruikt waarover de koeler op haar plaats wordt gehesen.
Zelfs voor ervaren mensen is er nog een risico.
We raden u dan ook af deze koeler aan te schaffen!
Er zijn koelers op de markt die voor hetzelfde geld minstens even goed koelen en beduidend minder risicovol te plaatsen zijn.
Het plaatsen van een koeler vraagt altijd aandacht en dient voorzichtig te gebeuren.
Tenminste als je cpu je lief is :("
-----
En ze zien daar veel cpu''s en koelers dus ze weten echt wel waar ze over praten. Ze scoren bovendien ook hoog in de pricewatch.
Procyon voor life? Voor de hond voor het leven? Of gaat het over de ster???
Dutchman
[topic=148525]
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
Ben het helemaal met je eens, koop toch een Alpha of een Silverado. Deze coolen ten eerste veel beter en ze crushen geen core''s.Ik ben zowiezo niet echt onder de indruk van orb koelers, gewoon een ''ouderwetste'' heastink doet het stukken beter.
Maar dit is niet alleen de schuld van Thermaltake, maar ook van AMD. Waarom maken ze de core niet veel sterker. Intel doet dit wel en de core krijg je echt niet kapot met welke cooler dan ook.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Eeeuh, Die core kunnen niet steviger omdat ze gebouwd zijn voor optimale temperatuur overdracht..Op zondag 15 april 2001 12:30 schreef Beaves het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, koop toch een Alpha of een Silverado. Deze coolen ten eerste veel beter en ze crushen geen core''s.
Maar dit is niet alleen de schuld van Thermaltake, maar ook van AMD. Waarom maken ze de core niet veel sterker. Intel doet dit wel en de core krijg je echt niet kapot met welke cooler dan ook.
Wat wil je dan.. Dat de silicium in een groot dikke stevige klomp isoleren plastic goedje wordt gegoten.. Prima... Maar dan zaten we nog op 600 Mhz te kutten
Want de winkelier kan ook nergens garantie claimen
zie het zo je koopt een glas bij de blokker thuis aangekomen smeer je handcreme op van nvidia
en pakt het glas op en je laat het glas uit je handen vallen.
Valt dit ook onder de garantie ????
Okee ik begrijp het wel maar volgens mij is er jammer genoeg geen garantie ergens op te claimen.
Verwijderd
Onzin, AMD kan het heel simpel te verbeteren door standaard een copper shim op de processor te plaatsen.Op zondag 15 april 2001 12:38 schreef 4POX het volgende:
[..]
Eeeuh, Die core kunnen niet steviger omdat ze gebouwd zijn voor optimale temperatuur overdracht..
Wat wil je dan.. Dat de silicium in een groot dikke stevige klomp isoleren plastic goedje wordt gegoten.. Prima... Maar dan zaten we nog op 600 Mhz te kutten
Orb bevalt mij erg goed (wel een P3). Ik kreeg hem met een Alpha PAL36 met Delta 60 HP fan op 38 graden en met mijn gorb op 41 (stressed). Niet echt significant dus, maar het lawaai van die Alpha is NIET acceptabel.
...gamen blijft leuk...
maar da orbje doet het (nauwelijks) beter dan een goede coolermaster, kost ruim het dubbele en meer risico om je core te beschadigen?
Waarom koop je zo''n ding?
Wat groot is, zal het ook wel goed doen. Bij mij doet ie het in ieder geval voldoende.
Eerst de super-orb aangebracht met de thermaltake coolingpasta.
Deed het prima, toen artic silver gekocht en aangebracht, daarna de super-orb er weer op en toen was ie dood, hoekje van mn core af.
Ik ga dinsdag terug naar de winkel.
Ik post hier het resultaat nog wel ff.
Ik was bij het aanschaffen van deze PC beperkt door de bestellijst die werd aangeleverd door de winkel die een PC Prive project uitvoerde...Waarom koop je zo''n ding?
Dan zie je die Orb eropstaan tussen allemaal (goedkopere) coolmasters met als bijschrift ''tot 1.5'' en dan denk je gewoon: dit is de beste die ik kan nemen uit het beperkte aantal opties.....
Oja, ik heb nog geen nieuwe gehaald en ga dinsdag gewoon naar die winkel met me TB en Orb en ga het erop gooien dat het hun fout is (door het niet informeren omtrent de gevaren bij het plaatsen van een SuperOrb). Hierbij neem ik een geprinte versie mee van het verhaal van de website van Eynstein (tnx dutchman22)
Verwijderd
Inderdaad: 600 gulden voor de CPU, maar de koeler mag een geeltje kosten. De alpha pal6035 kun je op de cpu zetten en vastmaken ZONDER hem ooit ''scheef'' te moeten houden.Op zondag 15 april 2001 12:30 schreef Beaves het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, koop toch een Alpha of een Silverado. Deze coolen ten eerste veel beter en ze crushen geen core''s.
Maakt een Delta fan teveel herrie? Koop er een sunon op. Alpha maakt alleen de heatsink, niet de fans. Je hebt dus de keuze!
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
[b]Probeer eens een Alpha, echte corecruncher (maar het koelt wel)
Twee tegenstrijdige berichten..[b]De alpha pal6035 kun je op de cpu zetten en vastmaken ZONDER hem ooit ''scheef'' te moeten houden.
Hoe bevestig je die Alpha? Ik las gisteren iets over schroefjes, maar ik neem aan dat je bij deze niet je core als ''hefboom'' zou kunnen gebruiken....
A.
Ehm, nee.....als ze beter materiaal zouden gebruiken voor de core dan zou dit zeker minder vaak gebeuren! Intel kan het ook (al heeft intel wel betere oplossingne gevonden voor de hitte problemen!)Op zondag 15 april 2001 12:38 schreef 4POX het volgende:
[..]
Eeeuh, Die core kunnen niet steviger omdat ze gebouwd zijn voor optimale temperatuur overdracht..
A.
Namelijk:
1)Thermaltake: voor de bevestigingswijze van hun cooler.
2)AMD: voor het niet voldoende beschermen van hun Core (of niet op de juiste wijze).
3)Asus: ? Ehh, voor hun CPU slot? (Hoe is dit anders op een MSI of Abit?)
Oja, ikzelf ben vast ook wel schuldig (andere hebben het al 10x gedaan (hoewel op een ander board)
Gaap...Op zondag 15 april 2001 11:57 schreef outlaw het volgende:
Je hebt wel garantie !!!!
[topic=148525]
Wat er in die draad staat klopt wel hoor, maar als jij met een DIMM terugkomt in de winkel die doormidden is, dan heb jij echt geen garantie meer hoor.
En dat geldt dus ook voor cores die beschadigd zijn doordat er verkeerd mee omgesprongen is.
Overigens no offense tegenover de draad-starter want het is zwaar vervelend als je een CPU molt van veel centjes. Een winkelier met goede service zou de CPU altijd moeten opsturen en samen met de klant hopen dat de leverancier coulant is.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
Ja, tuurlijk. Geloof je dat echt zelf, hij wordt ongeveer 8 graden warmer. En zonder heatsink houd je thunderbird het nog wel 8 seconden uit hoor.Op zondag 15 april 2001 17:19 schreef wkbrdr het volgende:
BTW: Je kan echt NIET een Tb 1200 koelen met een orb zónder koelpasta... Is binnen 5 seconden opgefikt!!! Zonder koelpasta maakt hij nl. totaal GEEN contact en dus wordt de warmte/hitte niet afgevoerd... Niet erg slim dus... Trouwens, in pak`m beet 25% van de gevallen krijg je wel een nieuwe van AMD... Er is nog hoop!
Weer dom commentaar van iemand die denkt wat van recht te weten.Op zondag 15 april 2001 17:55 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Gaap...![]()
![]()
Wat er in die draad staat klopt wel hoor, maar als jij met een DIMM terugkomt in de winkel die doormidden is, dan heb jij echt geen garantie meer hoor.
En dat geldt dus ook voor cores die beschadigd zijn doordat er verkeerd mee omgesprongen is.
Overigens no offense tegenover de draad-starter want het is zwaar vervelend als je een CPU molt van veel centjes. Een winkelier met goede service zou de CPU altijd moeten opsturen en samen met de klant hopen dat de leverancier coulant is.
[topic=145541] Hier staat een paar keer in wat je rechten als consument zijn. Ga er eens mee langs de rechtswinkel, maar garantie heb je gewoon.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Ik heb ook een Alpha/Delta combo (alleen op een P3). Het bevestigen van een Alpha is heel simpel, het zijn twee clipjes die je onder die dingen naast je socket klemt. Kost alleen een beetje kracht, maar het is (bijna) onmogelijk om een core te crunchen, als je tenminste de Alpha er recht op zet, dus niet schuin houden.Twee tegenstrijdige berichten..
Hoe bevestig je die Alpha? Ik las gisteren iets over schroefjes, maar ik neem aan dat je bij deze niet je core als ''hefboom'' zou kunnen gebruiken....
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Dat doen ze er vanuit Thermaltake er niet voor niets bij.
Ik vind het dus een beetje erg dom van je.
Verder ben ik het wel met je eens, dat de super-orb geen geweldige koeler is (veel herrie en doet het nauwlijks beter dan een cooler van f 17,50, mits je een beetje airflow in je kast hebt en dus geen 1200 Tbird & 4 7200rpm schijven, etc. in een midi-towertje)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)