Toon posts:

[BC3] PC dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vanmiddag een kaartje in mijn 2e PC inbouwen, ging allemaal wel ok zo leek het, tot ik de PC aanzette. Het enige wat ik nog kreeg was een zwart scherm en de PC maakt alleen nog maar het volgende geluid:

BEEEEEP <5 sec stil> BEEEEP <5 sec stil> BEEEEP <5 sec stil> etc.

Dit gaat dus oneindig door en ik heb geen idee wat het betekent..??

Ik heb alle kaartjes eruit gehaald, gewoon basis setup, alleen mobo, cpu, ram & videokaartje erin. Maakt niet uit wat ik doe (CMOS reset, batterij eruit), hij geeft alleen bovenstaande sound-output , het scherm blijft ZWART!

Iemand enig idee wat de betekenis is van deze fluittoon en wat ik eraan kan doen om het zaakje weer draaiende te krijgen?

Het gaat om een Abit BH6 Rv1.1 moederbord met P2-450 en 128Mb 133Mhz ram.
Het geheugen heb ik eerder vandaag gekocht, het werkte prima, ik heb iets van 5 uur met de PC gewerkt dus het geheugen moet gewoon wel goed zijn. Het ging fout toen ik een kaartje probeerde in te bouwen, sindsdien is dus alles dood :'(

HELP!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

Verwijderd

Hmm, misschien zit 1 van je dimmetjes los ofzo. Mijn mobo gaat dan altijd piepen in ieder geval. Oplossing -> DIM eruit, maak schoon (niet met water :) ), DIM er weer in...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles er al uit gehaald. Zonder ram erin piept ie ook. Ik had daarnet alleen het moederbord en de cpu in de kast zitten en hij bleef piepen als ik hem aanzette. Toen de processor eruit, toen hield het gepiep op. Maar volgens mij is dat omdat ie dan geen piep signaal meer kan generen :?

Verwijderd

als je piepjes krijgt zoals jij beschrijft is je processor te warm

kijk of je koeler niet scheef aangebracht is

Verwijderd

Topicstarter
Te warm..., lijkt me haast niet. Ik heb hem daarstraks iets van 30 minuten uitgehad met open kast en toen ik hem aanzette piepte die nog steeds. Die PC werd trouwens nooit warmer dan 35C met kast dicht en dan alleen als ik 3 uur UT liet draaien. Een warmte probleem lijkt me dan ook niet niet de oorzaak hiervan.
De cpu-fan zit trouwens ook gewoon goed.

Verwijderd

wat zegt de manual?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 13 april 2001 21:45 schreef olav het volgende:
wat zegt de manual?
precies kijk in je mobo handleiding wat daar staat als het goed is zijn er ook ledjes die gaan branden als iets neit goed is

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Probeer de CPU fan, dat stekkertje ook echt in de daarvoor bestemde slotje te doen...
Want andere doet ie raar.

dus in CPU_FAN
Daar dat stekkertje van je cpufan in doen

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Mmmm kijk ook eens of je je muis en toetsenbord kabeltjes niet omgewisseld hebt.
Soomige BIOS''en gaan daarvan over hun nek.
Als dat ok is start dan eens alleen met toetsenbord aangesloten op. werkt dat, dan is je muis defect. Probeer hetzelfde met alleen je muis aangesloten.
Werkt dat (op de standaard BIOS melding na) dan is je toetsenbord defect (wellicht heeft ''ie te veel koffie gedronken :)

Verwijderd

Haal je moederbord er eens uit. Misschien zat een van de bevestigingen niet helemaal goed, en is die verschoven met die kaart installeren, en maakt de boel nu een beetje sluiting.

En inderdaad, zonder CPU is er helemaal geen werkbeestje om de piepjes te maken.
:Y)

Het betekent trouwens ook, dat het moederbord op zich wel loopt.

//edit wekbeestje, werkbeestje..

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Epsilon

Op vrijdag 13 april 2001 20:31 schreef Peach het volgende:
Ik heb alles er al uit gehaald. Zonder ram erin piept ie ook.
tuurlijk piept ie zonder ram ook
zelfde effect als dat je een defecte dimm erin hebt zitten |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
bij mij deed ie dit toen het geheugen naar de ***** was, denk dat het daar aan ligt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De cpucooler MOET op fan1 aangesloten worden of uw machine start niet op en geeft bieeeep-bieeepgeluid. Raadpleeg eerst en vooral goed de bijgeleverde handleiding en ga dan aan de slag.
Eerst oogsten en dan dorsen.
Sux6.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
het is je videokaart of je geheugen. als 1 van de 2 niet goed is dan heb je
beep...beep...beep...beep...beep..
of
beep........beep.beep.beep etc.

weet alleen niet meer welke soort beep bij welke fout hoort. :P

maak je videokaart contacten en ram contacten met een gum schoon en daarna wegvegen. en probeer het nog een keer. duw GOED je videokaart in het AGP slot. en probeer verschillende DIMM sloten voor het geheugen. mischien dat daar eentje rot is ofzo.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas de manual niet, ik had dit bordje een half jaartje geleden 2e hands gekocht, zat geen manual bij |:(

CPU fan stekkertje, aangesloten of niet, hij piept toch wel.

Muis en toetsenbord kan ik niet verkeerd om doen want de een is Ps2 en de ander is serieel. Maakt ook niet uit of ik met of zonder opstart, in beide gevallen piept die en krijg ik geen beeld. Hetzelfde geldt voor geheugen en videokaart, met of zonder booten, het maakt niet uit. Ik weet hoe een videokaart en geheugen piep klinken, dit is echt anders.

Ik denk dat ie inderdaad ergens sluiting maakt. Dat ik met het wisselen van het kaartje het moederbord op de een of andere manier contact heb laten maken en dat het nog steeds niet helemaal goed zit.

Ik zal morgen het moederbordje er helemaal uithalen en hem proberen te booten zonder kast er omheen, nu even geen zin meer |:(

Ik laat morgen wel weten of die het dan wel doet of niet zonder case!

Verwijderd

Topicstarter
Gvd... , vandaag dus zonder case gerund. Probleem blijft. Kortsluiting kan het dus ook niet zijn... :(
P2-450 CPU geprobeerd in onderstaande signature comp, werkte perfect.

Het moederbord moet dus wel gewoon echt mol zijn :'(

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie adviezen..., het mocht helaas niet baten :(

Verwijderd

Jammer...
Veel geluk bij het volgende project.
Pagina: 1