Toon posts:

[BC3] BIOS incorrect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn PC opstart krijg ik op een gegeven moment in beeld het volgende:

[BIOS] Bios update data incorrect CPUID=00000686

Daarna start de PC gewoon verder door en is er verder nks aan de hand.

Wie kan mij hiermee helpen??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Druk eens op [del] tijdens het opstarten en zoek even wat rond of je ergens info over je CPU kunt vinden. Waarsch. staat dat verkeerd ingesteld?

Kan ook zijn dat je je bios moet flashen om nieuwere types CPU''s te ondersteunen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

En dat laatste is dus precies het geval.
Elke processor heeft kleine bugs waarvoor de bios patches laadt tijdens het booten. In jouw geval wordt de processor niet herkend door de bios (te nieuw). Je hebt dus een bios-update voor je mobo nodig die deze processor ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

Maar hoe moet ik dat doen, want wil niet een grote fout maken zoals ik wel eens lees, hier op het forum

Verwijderd

Ga naar de site van je moederbord fabrikant. Zoek hier de nieuwste BIOS update voor jou type moederbord en zoek de BIOS flash-instructies ook op de site. Vaak staan deze als een .TXT bestandje bij in de .ZIP file met de BIOS. Flash je BIOS en klaar is kees. Misschien werkt je computer wel met deze CPU, en kun je de melding gewoon negeren.