[BC3] P4 of AMD, FS2000 en FS 2002

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
:Zik weet het, heb je d''r weer een met spellutjus. maar ik denk dat ik van de zomer weer eens mee kan doen aan zo''n pc prive dingutje. nu weet wil ik alleen naar presatie kijkend weten wat verstandiger is een AMDeetje 1,3 Ghz of zo''n ietwat overprijst P-viertje. FS 2000 lust nl nogal wat processor tijd.

Help help :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:42
Investeer gewoon in een goede 3d kaart en ram, dat is belangrijker dan je proc bij games

Verwijderd

Voor spellen is je videokaart ook heel belangrijk. Dus een Geforce2 of Radeon of Kyro.

Een van de sterke punten van de p4 is dat hij erg snel is met bandbreedtevretende spellen zoals Quake3. Maar de AMD is ook heel goed met spellen. De p4-systeem is waarschijnlijk te duur of je hebt de traagste met een slechte videokaart waarbij je toch beter een AMD had kunnen kiezen.

Verwijderd

Ja RAM is ook heel belangrijk. Minstens 128mb ram liever 256mb. Al zal je framerate hierdoor niet zo heel veel stijgen bij de niet supernieuwe spellen.

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 16:19 schreef marteltor het volgende:
Investeer gewoon in een goede 3d kaart en ram, dat is belangrijker dan je proc bij games
Laat nou uitgerekend FS2000 een voorbeeld zijn van een spel waarbij dat NIET geldt. FS2000 is wat performance betreft meer afhankelijk van de CPU dan van de videokaart.

Aangezien FS2000 al op de markt is is deze niet P4 optimised. Dus dan zou ik voor de AMD gaan (met het prijsverschil houd je dan tevens genoeg geld over om een wat zwaardere videokaart te kopen, wat met name bij andere games weer een voordeel zou wezen).

• BC3 Victim
Op vrijdag 13 april 2001 16:23 schreef motown het volgende:

>:)lekker al die opmerkingen van kaarten maar ik zou wel eens willen weten of iemand ervaring :'( of :z heeft met P4 of AMD.[..]

Laat nou uitgerekend FS2000 een voorbeeld zijn van een spel waarbij dat NIET geldt. FS2000 is wat performance betreft meer afhankelijk van de CPU dan van de videokaart.

Aangezien FS2000 al op de markt is is deze niet P4 optimised. Dus dan zou ik voor de AMD gaan (met het prijsverschil houd je dan tevens genoeg geld over om een wat zwaardere videokaart te kopen, wat met name bij andere games weer een voordeel zou wezen).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Staat FS voor flihgt simulator in vlieg spelletjes voorral met simulatie is de CPU het belangrijkst bij andere genres meer de grafische kaart of je P4 of TB moet hebben weet ik niet misschien moet je op internet zoeken naar benchmark waar FS200x gebruikt zijn

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Processors & Mobo''s forum.

• BC3 Victim
Vanaf 29 april gaan de prijzen van de pentium 4 sterk omlaag. Dat kan wel 50% schelenB-)!! Dus ik zou een pentium 4 kopen i.p.v. de celeron

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Op zaterdag 14 april 2001 21:05 schreef ferrybouwman het volgende:
Vanaf 29 april gaan de prijzen van de pentium 4 sterk omlaag. Dat kan wel 50% schelenB-)!! Dus ik zou een pentium 4 kopen i.p.v. de celeron
"De celeron" wat bedoel je hiermee?

Maar een vriendje van me heeft ook FS2000 met een AMD 1000 MHz + een GeForce 256 en daar hapert het nog op goede kwaliteit. Dus hier overheen moet je zeker.

En verder vind ik dat je een AMD T-Bird +1200MHz met een 266 MHz bus snelheid. En als je geld teveel hebt een GeForce 3 :P.

• BC3 Victim
Ik heb hier een AMD 1000 met ge-force 256 (SDR) en op hoge kwaliteit hapert ie hier niet. Alleen als ik boven de 1024-768 uitkom gaat ie haperen.

Pagina: 1