Toon posts:

[BC3] Thunderbird 850 of Duron 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen deze twee. Ze zijn ongeveer even duur. Zonder overklokken zou ik voor de thunderbird gaan, maar ik wil wel gaan overklokken.....en niet extreem (waterkoeling en dergelijke).

Ik ga er een MSI-K7T Turbo moederbord bijkopen. Ik doe 50% games (delta force, operation flashpoint, gp3) en 50% desktop (ie, dreamweaver, photoshop, etc).
Wat zouden jullie aanraden?

Is de thunderbird net zo ver te overklokken als de duron?

Thx...... (8>

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het hangt er helemaal vanaf wat voor core hebt. Tot voor kort was een Duron veel beter te overclocken, maar de nieuwe Thunderbird cores zijn ook extreem goed overclockbaar. Ik zou voor een AXIA TB 850 gaan :P :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hehe...dus ff naar de winkel gaan (ik ga naar norrod, 3 minuten fietsen) en dan vragen of hun thunderbird wel een AXIA core heeft...lol :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 april 2001 11:55 schreef FoofMan het volgende:
Hehe...dus ff naar de winkel gaan (ik ga naar norrod, 3 minuten fietsen) en dan vragen of hun thunderbird wel een AXIA core heeft...lol :)
Exactly :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Stel het is geen axia....? |:(
Dan duron of thunderbird?

Verwijderd

Axia cores worden toch pas gebruikt bij tbirds vanaf 1 Ghz. Of zit ik nou fout?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
klopt, axia''s zijn vanaf 1GHZ (die zou ik kopen als ik een nieuwe proc mocht uitkiezen)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Een 1GHz kost nog maar 450 piek ofzo, dus dat lijkt me niet zo duur voor een CPU die op 1400MHz of hoger kan draaien. Maar als je perse wil kiezen tussen TB850 of Duron 900, dan zou ik de TB850 nemen.

Verwijderd

Een Duron op 900 performed hetzelfde als een Athlon op 700 of 750. Als je dat weet, weet je ook dat je je Duron wel erg ver zal moeten overklokken, wil die een Athlon 850 eruit kunnen blazen.
Mijn Athlon 800 loopt op 998 MHz en die 850 dus vast wel op 1050. Die Duron zou dan minstens tot 1,2 GHz opgefokt moeten worden om tot dezelfde prestaties te komen. Is dat mogelijk?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
nope, tot max 1050 ofzo... mischien 1100

maar ik geloof niet dat je die TB op 1050 gaat krijgen hoor...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Foofman woon jij in zwolle of in groningen dan ?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

OK, maar die TB op 1GHz of 1050MHz blaast een Duron op 1100MHz eruit, en die Duron krijg je niet eens zo hoog waarschijnlijk (ook al kregen ze ''m in sommige reviews tot 1150 ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Okay, thx hier heb ik wel wt aan :)

Ik woon in Leeuwarden (ook hier hebben ze norrod...lol)
Pagina: 1