Toon posts:

[BC3] wat nu ? (foute southbridge VIA)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi
Zoals jullie gelezen hebben is de southbridge van de Kt133 fout. Er wordt gesproken over een biosfix van VIA maar op de abit site (ik heb een kt7-raid) wordt geen woord gerept hierover. Hoe moet dat nou ??

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik zou een mailtje sturen naar Abit en naar de zaak waar ik hem gekocht had met de melding dat je problemen hebt die waarschijnlijk daardoor veroorzaakt worden.

Met een beetje geluk (en service) krijg je een oplossing (inruilen ofzo) doorgestuurd ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Goed opletten wat de nieuws tiscker van Tweakers net te melden heeft..
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Wachten op de nieuwe bios.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik hang de cdrom en hdd zolang wel aan de raid controller. Dan omzeil ik het probleem toch ?

Verwijderd

Het beste advies schijnt te zijn om een DVD drive als slave aan de 1e IDE te hangen en een eventuele brander op PIO mode aan IDE2.

Of inderdaad als je RAID hebt de IDE2 niet te gebruiken.

Want het probleem schijnt hoofdzakelijk met de DMA/UDMA mode van ATA100 schijven te zijn, als de IDE2 ook in gebruik is. (Ik noem de gewone IDE''s even IDE1 en 2)

Verwijderd

Als je een KT7-RAID hebt, dan heb je dat probleem helemaal niet !!!! Dit geldt alleen voor de KT133A chipset (KT7A, KT7A-RAID, ...enz....) Je moet beter lezen !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ze met kt133(a) dus de kt133 en kt133a bedoelen.. Maar op de kt133 zit een 686a (je heb dus gelijk en kan ik weer rustig slapen)

Verwijderd

die patch heeft bij mij mijn systeem normaal laten werken.. (EPoX 8KTA3 met 686B)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 13 april 2001 10:17 schreef Hooi het volgende:
Het beste advies schijnt te zijn om een DVD drive als slave aan de 1e IDE te hangen en een eventuele brander op PIO mode aan IDE2.

Of inderdaad als je RAID hebt de IDE2 niet te gebruiken.

Want het probleem schijnt hoofdzakelijk met de DMA/UDMA mode van ATA100 schijven te zijn, als de IDE2 ook in gebruik is. (Ik noem de gewone IDE''s even IDE1 en 2)
Inderdaat dit zou kunnen werken!
Ik heb net gisteren het probleem gevonden.
Ik had onder DVD films een kraak in de boxen.
Dit werd veroorzaakt door de dvd die dierekt naar het geheugen toe schreef.
Na het uit zetten van de DMA was het over.
Maar de prestaties zijn wel slecht geworden.|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Waar is dit precies te lezen ? Ik zie het niet bij het nieuws staan, en ook niet ergens op de forums ?

Kan iemand fkes een link posten ? Ik heb hier vroeger heel veel last van gehad, maar nu met mijn nieuwe HD werkt alles goed =)

Kben toch wel benieuwd =)) Link ?

edit:
Laat maar =) Al gevonden op www.viahardware.com

Verwijderd

Massie,
je moet gewoon op www.tweakers.net de nieuws "ticker" in de gaten houden.

Als er een oplossing komt van VIA/mobo fabrikanten zal het daar echt te vinden zijn.
:)

Verwijderd

Er is dus een oplossing op de site: www.viahardware.com

Er staat een patch voor deze bug.

http://www.viahardware.com/download/george/via_pci_latency_v010.zip

Ik heb hem er net fkes op gehad, en het werkte gewoon nogsteeds goed. Maar het werkte ervoor ook al goed =))
Dus probeer het uit zou ik zo zeggen...

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Bij mij sloeg de hele bende vast, in win2K en win98 :(:(

Verwijderd

Het heeft geen reet met KT133 of KT133A te maken, het gaat om de Southbridge (686B)
De oplossing ervoor is een losse IDE controller, dat heb ik gedaan, ik wist toen niet wat het probleem was, nu wel en ik heb voor de goede oplossing (125 piek is wel veel) gekozen.

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 15:28 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Het heeft geen reet met KT133 of KT133A te maken, het gaat om de Southbridge (686B)
De oplossing ervoor is een losse IDE controller, dat heb ik gedaan, ik wist toen niet wat het probleem was, nu wel en ik heb voor de goede oplossing (125 piek is wel veel) gekozen.
ik wil dat geld ook best wel betalen voor een goed werkend systeem.
Wat is nou een goede losse ide controller?

ps ik krijg volgende week mijn a7v133 met brander dvd en 2x hd. en soundblaster live......

Verwijderd

Kijk hier eerst even als je een KT7 Abit moederbord hebt..
Da kost dus niets. :)
[topic=162658]

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 11:55 schreef Hooi het volgende:
Kijk hier eerst even als je een KT7 Abit moederbord hebt..
Da kost dus niets. :)
[topic=162658]
/me krijgt een asus a7v133 zonder raid :((
dan hadi k het nog kunne fixe... bah.

naja die patch dan maar gebruiken die op viatech staat.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 22:59
Een A7V133 zonder RAID? Ik dacht dat ze altijd RAID hadden en dat je alleen kunt kiezen tussen met of zonder onboard sound?

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Is ook zo. De Asus A7V133 heeft Raid 0, altijd dus. De meeste hebben geen geluid, maar ze worden wel gemaakt.

Verwijderd

hmm dan ist ik toch weer blij :)

ik d8 dat ik ergens zag staan dat raid optional was.....

naja

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 22:59
Heb nog effe gekeken en bij Asus op de website staat inderdaad:

- Promise Chip (Optional)
- Onboard AC '' 97 Audio Controller (Optional)

Zie:

http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa/a7v133/feature.html

Ben benieuwd of iemand al eens een A7V133 zonder Promise is tegengekomen.....

• fredkroket
  • Niet online
EpoX heb goeie bios fix nu..

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 00:05 schreef fredkroket het volgende:
EpoX heb goeie bios fix nu..
en werkt het?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Op dinsdag 17 april 2001 22:12 schreef Mr Magic het volgende:
Een A7V133 zonder RAID? Ik dacht dat ze altijd RAID hadden en dat je alleen kunt kiezen tussen met of zonder onboard sound?
Alle via southbridges hebben on board sound, enige optie is dat de fabrikant de connectortjes weglaat :?

Probleem is alleen met 686B southbridge.
Als de on board controller ata 100 is dan heb je er zo een. Heb je slechts een ata 66 controller (686A), dan is er niks aan de hand!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1