De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
met een FSB van 125 en een voltage van 1,8 anders draait UT niet en crasht die bij 1,75 v nu met 1,8 rock stable
1020 op een 850
wil je de max neem dan een 850......
De PIII 800E kan meestal worden overclocked tot 1000-1050 en de PIII 850E tot 1040-1090.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Koeling is het probleem niet , hij wil niet eens posten.Dit draait overigens op een cusl2.
Maar ja de ene proc is de andere niet.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Is het raadzaam om een bepaalde stepping (is dat Sspec?) aan te schaffen of maakt dat nix uit?Op donderdag 12 april 2001 22:07 schreef Burat het volgende:
De PIII 800E kan meestal worden overclocked tot 1000-1050 en de PIII 850E tot 1040-1090.
Verwijderd
Mijne PIII800EB met stepping cB0 kwam op 1030 en die met stepping cC0 (waarvan ik er nu 2 heb) komen max op 980
Verwijderd
Verwijderd
Op donderdag 12 april 2001 21:31 schreef osama het volgende:
de 800 of 850. Maar op een bx plank kan je meestal niet hoger komen dan een fsb van 120 of (heel hoog) 133. dan klok je dus 20 % ofzo op.... + 170 dus 970 op een 800
1020 op een 850
wil je de max neem dan een 850......
met een BEETJE videokaart en 133hz-mem trek je je cpu gewoon lekker hoog mee... ik heb hier in de buurt een BE6-II (jah... bxchip!) op een bus van 144 zien draaien... ikzelf trek mijn BE6-II op 133+ fsb (standaard boxed-koeler)
Lekker mobo trouwes, die BE6. Baluh datie slot1 is, want slot1-cpu zijn bijna niet meer te verkrijgen...
Verwijderd
De BE6-II waar de topicstarter het over heeft heb ik ook, die kan tot 200 MHz en het is echt geen probleem voor de BX chipset om ver over de 133 te draaien. Zo kon ik tenminste ontdekken dat mijn 2x64 PC100 met ECC gewoon op 153 MHz draaien!!Veel BX borden gaan wel op hogere FSB dan 120 hoor. Mijne haalt het maximum (150) !
Om iets aan de topic toe te voegen: de P3 is de betere keus, omdat de laag overgeklokte Celeron-II (zie iemand hierboven) een veel lagere FSB houden en toch iets aan cache tekort komen, dan merk je erg veel als je een P3 neemt. Zelf heb ik Celeron-II 566 @ 905 MHz en die is dus sneller/gelijk aan een normale P3-850E afhankelijk van de toepassing. (850E = 100 FSB ik heb 106.5)
Ga dus bij voorkeur voor een P3 op 100 MHz FSB.
EDIT: hier boven mij staat dat het jammer is dat ie slot 1 is, ik vind dat juist een voordeel, zo kan je tenminste je CPU goed koelen, de airflow is beter vind ik op zo''n kaartje omdat de helft van de lucht vanaf de CPU de grootste open ruimte van je kast in geblazen wordt. Met (zoals bij mij) een casefan naast je mainboardaansluitingen (keyboard etc.) aan de achterzijde kan je heel goed warmte afvoeren.
Verwijderd
neej... ik zei dat het jammer is datie slot1 is omdat slot1-cpu''s bijna niet meer te verkrijgen zijn...Op vrijdag 13 april 2001 10:14 schreef MadCat het volgende:
[..]
EDIT: hier boven mij staat dat het jammer is dat ie slot 1 is, ik vind dat juist een voordeel, zo kan je tenminste je CPU goed koelen, de airflow is beter vind ik op zo''n kaartje omdat de helft van de lucht vanaf de CPU de grootste open ruimte van je kast in geblazen wordt. Met (zoals bij mij) een casefan naast je mainboardaansluitingen (keyboard etc.) aan de achterzijde kan je heel goed warmte afvoeren.
Dat is echt pure bullshit ze worden nog volop gemaakt !!!!!Op vrijdag 13 april 2001 10:19 schreef Leon_suurmond het volgende:
[..]
neej... ik zei dat het jammer is datie slot1 is omdat slot1-cpu''s bijna niet meer te verkrijgen zijn...
En als je tegen een beginner gaat zeggen dat hij op een bx bord zijn fsb wel makkelijk op 150 krijgt weet je ook weinig van wanten.....
Die 120 mhz die ik in mijn posting noem is een veel betere en namelijk de minimale indicatie. Je kan er toch niet vanuit gaan dat hij ook duur geheugen en snelle vgakaart erbij zet en extra koelingetc.
Dat bepaalde mensen zoals jij die snelheden halen begrijp ik ook wel, maar om dit nu een beginner te gaan garanderen is een beetje not done vind ik. Als je van het minimum uitgaat dan valt het in ieder geval niet tegen.
P.S. lees voortaan eerst de gehele thread (ook eens dat ervaren mensen soms niet eens boven de 112 uit kunnen komen)
gegroet,
Verwijderd
hehe...ik zou blij zijn als mijn celly@950 zo snel was als een p3 850....maar die celly is WEL een FLINK stuk GOEDKOPER...als het dus om een tijdelijke oplossing gaat zou ik zeker de celly(bv een 667) nemen...Op vrijdag 13 april 2001 10:14 schreef MadCat het volgende:
Zelf heb ik Celeron-II 566 @ 905 MHz en die is dus sneller/gelijk aan een normale P3-850E afhankelijk van de toepassing. (850E = 100 FSB ik heb 106.5)
Warmer dan 51 graden wordt de CPU niet. idle meestal 31 ofzo.
Ik heb de mijn celly 600 op 1.12GHz
Voorheen had ik hem op een ABIT BE6 II met ASUS conversie bracked. Daar kwam hij niet hoger dan 1.02GHz
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Anders zou ik een Celeron-2 kiezen met een 66Mhz bus en die op 100Mhz bus laten draaien. Bijv. een Celeron 600 op 900Mhz laten draaien.
Verwijderd
ff een greep uit PricewatchOp vrijdag 13 april 2001 10:49 schreef osama het volgende:
[..]
Dat is echt pure bullshit ze worden nog volop gemaakt !!!!!
En als je tegen een beginner gaat zeggen dat hij op een bx bord zijn fsb wel makkelijk op 150 krijgt weet je ook weinig van wanten.....
Die 120 mhz die ik in mijn posting noem is een veel betere en namelijk de minimale indicatie. Je kan er toch niet vanuit gaan dat hij ook duur geheugen en snelle vgakaart erbij zet en extra koelingetc.
Dat bepaalde mensen zoals jij die snelheden halen begrijp ik ook wel, maar om dit nu een beginner te gaan garanderen is een beetje not done vind ik. Als je van het minimum uitgaat dan valt het in ieder geval niet tegen.
P.S. lees voortaan eerst de gehele thread (ook eens dat ervaren mensen soms niet eens boven de 112 uit kunnen komen)
gegroet,
22 Intel Pentium III 1000EB (FC-PGA, Boxed) FL 720,-
5 Intel Pentium III 1000EB (Slot 1) FL 779,-
Hier staat dus dat er maar VIJF bedrijven zijn die de sot1-cpu aanbieden en er wel TWEEENTWINTIG die dezelde in socket aanbieden... Die socket is ook noges een x goedkoper
maar neej... ze worden nog volop gemaakt hoor
ik had trouwes wel al alles gelezen. maar net zo goed als dat 112 max is... kan ook 150 (bijv.) max zijn. Ik heb trouwes niemand wat gegarandeert ofzow. Dat kan nml nie met oc''en...
Verwijderd
Wat vind jij minimum??Op vrijdag 13 april 2001 10:49 schreef osama het volgende:
maar om dit nu een beginner te gaan garanderen is een beetje not done vind ik. Als je van het minimum uitgaat dan valt het in ieder geval niet tegen.
Want dit slaat NERGENS op.
Als dat ding gemaakt is voor x * 100MHz. Dan hoort ie op x * 100MHz. Als ie dan hoger gaat, nou dan hebbie geluk. Zo niet dan ook nix aan de hand, want je hebt betaald voor 100 en niet voor 100+. Zo simpel is het.
Minimum van 120? LOL
Minimum = 100. En die 150 is idd overdreven.. als je het hebt, dan heb je veel geluk. Maar dat kun je niet garanderen net als die 120. Je kan 101 nog niet eens garanderen... 100, das het enigste.
Naar hoe het er nu uitziet ga ik waarschijnlijk voor een PIII 850Mhz. Maar ik wacht eerst de prijsdalingen eind april even af.
Over de hoge snelheid van de AGP: ik heb een Asus V6800 (GF1 dus), dus een FSB van b.v. 133 MHz is dan meestal geen probleem. Ook van het geheugen verwacht ik geen problemen. Het is dan wel 100MHz, maar draait prima op CAS-setting van 2. Dus waarschijnlijk zit er aardig wat speling in de kloksnelheid van het geheugen.