De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik wacht gespanne op de nieuwe AMD
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
2x 128 MB PC133 CAS2, vooruit, goeie kwaliteit, dus gaan we voor Corsair:
Ook pricewatch: 2x fl. 219,- (Maar 128 MB PC133CAS2 kan ook al voor Fl. 157,-)
1x 256 MB is trouwens nog goedkoper dan 2x 128 MB, kan al voor fl. 282,-
256 MB PC2100 DDR SDRAM ? dat begint bij lf. 525,-
En vergeet niet: beetje fatsoenlijk i850 moederbord kost 500 tot 600 piek, tegen 350,- voor een leuke KT133A.
Zit ik al aan +- 1800,- ?? Dacht het niet. Sorry, ALS ik nu zou moeten opwaarderen, dan nu geen P4.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
AMD Athlon 1333 + 256Mb PC2100ddr =F1369,-
En vergeet niet dat intelmoederborden stuk duurder zijn en er moet nog een special kast bij! Klein voorbeeldje geschetst:
Amd Athlon 1333 +
Socket A 266 DDR moederbord
256 Mb pc2100 +
Geforce 2 GTS =
F2399,-
Intel P4 1400 +
Intel 850 moederbord +
256 RDRAM PC800 +
Geforce 2 GTS =
= F 3099,-
Scheelt nog steeds 700,-
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Grtzzz
Jah, maar voor die "oude" socket wordt dacht ik wel een 2Ghz gemaakt en dan zou je nog wel ff vooruit kunnen....Op donderdag 12 april 2001 21:06 schreef Gert-Jan het volgende:
In Q3 komt er weer een totaal nieuwe P4 met een andere socket. Zeg maar dag tegen je moederbord van 600 piek
Grtzzz
(EN JA. Ik weet dat AMD op gelijke frequentie op bijna alle punten beter is)
Do as I say, don't do as I do.
Hang ff niet de puber zonder vrienden met de pukkels op z''n neus uit door te gaan flamen; ik heb ook een Tbird gehad die ik deur uit geschopt heb. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat de oorzaak de VIA chipset was en niet de processor, maar goed je kan nergens een AMD opprikken zonder tenminste een VIA southbridge te hebben ... (of je moet aan ALi of SiS willen beginnen).
Nu weer ff ontopic - Ik moet zeggen dat dit al een heel stuk interessanter klinkt..
Geef mij maar een Warsteiner.
Dan moet ik weer een nieuwe kast,voeding en moederbord kopen
Dan word het nog een duur grapje.
Ik heb al veel P4''s gebouwd en die dingen zijn toch redelijk snel moet ik zeggen
Alle proemn in n drek
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verder is de uitbreidbaarheid van de huidige P4 minimaal. Geheugen is duuuuur met een lange u. Verder verdwijnt de huidige P4 socket binnenkort zodat upgraden lastig is..
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Zo... nu eerst een Thunderbird
Verwijderd
De opvolger van de Thunderbird is de Palomino en die kun je gewoon op je huidige VIA KT133A moederbord prikken. Over de opvolger van de Palomino, Thouroughbred genaamd, is nog niet veel bekend. Alleen dat deze op 0.13u wordt gefabriceerd.Volgens mij moet je voor de volgende generatie AMD''s ook een ander mobo kopen.