[BC3] CMOS checksum error??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als ik mijn andere pc opstart krijg ik de volgende error: CMOS checksum error - defaults loaded

wat is dit? hoe kan dit? is het te verhelpen?

er staat btw ook nog press F1 to contnue mar dat wil niet want dan blijft ie gewoon hangen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
meestal is je bios batterijtje leeg..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

of je geheugen is naar Nirvana.....

Verwijderd

bij mij was mijn bios naar de kloten
ff abit gebeld en een paar dagen later een nieuwe bios
daarna geen probs meer :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ga je gewoon ff je bios in en doe hdd auto detect en save en dan je bios uit
dan geeft ie die error niet meer.

geeft ie de volgende keer dat je je pc aan zet wel die error weer dan is waarschijnlijk je batterijtje leeg

Verwijderd

ff Bios instellingen opnieuw doen, werkt niet??? Cmos ''clearen''.... anders inderdaad eens nieuwe batterij proberen
:Y)

• BC3 Victim
TNX ppl:))

ik heb al CMOS clear gedaan maar hij blijft die error geven..

en hdd auto staat uiteraard aan :)

majja ik zal es een nieuwe batt tryen

lat0rs

OHJA btw maakt het wat uit wat voor batterijtje je erop doet???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

batterij soort, kijk dan welke je eruit haalt en poep je hetzelfde erin :P
jah, over die checksum shit, ik kon echt gewoon mijn bios gewoon in en doen, default settings en daarna deed hij het weer perfect :)

• BC3 Victim
dat wil dus niet want na die checksum error staat er drekt deafaults loaded magoed ik probeer een nwe batt

lat0r :z

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DizzyWeb

Ondertiteld

Op donderdag 12 april 2001 18:54 schreef Shred het volgende:
TNX ppl:))

ik heb al CMOS clear gedaan maar hij blijft die error geven..

en hdd auto staat uiteraard aan :)

majja ik zal es een nieuwe batt tryen

lat0rs

OHJA btw maakt het wat uit wat voor batterijtje je erop doet???
Jah, tuurlijk maakt dat uit... Mot gewoon zelfde soort batterij op als die er nu op zit!? :? Merk maakt natuurlijk niet uit, als het maar zelfde type batterij is...

Verwijderd

BIOS batterijen zijn voor 99% van de normale moderne mobo''s het type CR2032. Conrad of een andere elektronica winkel zal wel weten van een CR2032 is.

Op oude mobo''s (486 of ouder...) staan alien batterijen.

If you have a alien, Mail me for the right planet/galaxy:).

• BC3 Victim
LMD jah.. maar ik d8 dat er maar 1 type batt was dus vroeg ik me ff af of er nog meer typen zuden zijn?

nahja :P

Pagina: 1