[BC3] PPGA cooler

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb 2 PPGA coolers gekocht voor de CPU''s die ik binnenkort binnenkrijgt.

De coolers zijn echter een keer gebruikt op een test-systeem. Daarvoor heb ik een kleine korting gekregen. Helaas waren er geen nieuwe PPGA coolers meer. Ze zien er wel als nieuw uit, alleen de plakker op de onderkant is gebruikt.
De restanten heb ik er afgehaald.

Waar dient zo''n plakker voor?
Is dit vereist?

Op zo''n PPGA chip zitten nog nopjes op die cooler niet te veel te laten drukken op de core?
Wordt de core dan wel geraakt?
Ik heb gehoord dat lucht tussen heatsink en core fataal kan zijn.
Heb ik nieuwe plakker of pasta nodig?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Die plakkers worden gebruikt ipc coolpasta, gewoon resten verwijderen en dan met goede coolpasta (Arctic silver oid) de cooler monteren. Ik verwijder zelf ook meestal de plakker, je weet nooit wat voor spul ze daarvoor gebruiken, is afhankelijk van het merk.

Als het goed is zijn die nopjes precies zo gemaakt dat de cooler wel kontakt maakt maar niet teveel druk op de core kan geven waardoor de core beschadigd kan raken.

Ik zou dus gewoon goede koelpasta gebruiken. :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Als het PPGA''s zijn, dan moeten die nopjes weg. ''k Heb trouwens nog nooit gehoord dat een PPGA zou bezweken zijn onder de druk van de koeler. FCPGA, da''s een andere zaak.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aha..is dat koelpasta duur?
Ik heb er nog nooit mee gewerkt.
Wordt dat niet een ranzige bende?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10
Ik gebruik zelf altijd siliconentroep. Kan je zo bij de elektronicazaak halen. Meestal 5 piek voor een klein potje waar je 100 cpus mee kunt doen.

Klein beetje op een stokje of staafje doen en dan uitsmeren over je CPU. Dan mooi laagje van maken waar je doorheen kunt kijken. Dan cooler erop en draaien maar. Smeer er niet teveel op, dan wordt het nooit een rommel en koelt ie ook goed.

BTW: Soms heb je ook spuiten, dan spuit je gewoon een drupje op de core, niet meer.

Verwijderd

de koelpasta zorgt ervoor de de warmte goed wordt overgedragen van de CPU naar de koellichaam.
Pagina: 1