[BC3] IRQ overzicht Asus A7V133

Pagina: 1
Acties:

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21
Geachte medetweakers,

Ik ben dringend op zoek naar een overzicht van het irq gebruik van een ASUS a7v133. Ik heb het ooit eens ergens gevonden maar het geen id meer waar, op de asus site wordt ik ook niet veel wijzer. Ik hoop dus aan de hand van deze informatie te kunnen bepalen welke irq''s met elkaar gedeeld worden en hoe ik dus, na de format het beste mijn kaarten op het beste irq kan zetten. Uiteraard een win98se installatie zonder ACPI beheer, anders heeft het nog geen nut :o

Alvast bedankt,

Fault

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Staat een tabelletje in de handleiding (toch?)

• Fault
Je hebt inderdaad gelijk!
Ik heb dat boekje zo vaak doorgebladerd, blijkbaar toch niet goed genoeg, eindelijk gevonden!

bedankt voor je ''aanwijzing''

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Leg eens uit mensen, hoe zit dat precies met die volgorde? Ik heb ook een Asus A7V133 met vier PCI kaarten (waaronder SB Live 5.1), bij mij werkt het allemaal goed.

• Fault
Ik heb nog wat hulp nodig, ik hoop dat jullie me deze kunnen bieden.
Ik heb de volgende kaarten:
nic1
nic2
Ati Radeon 32mb SDRAM (uiteraard AGP)
Adaptec 2904 SCSI kaart
Terratec Xfire (geluidskaart)

Op welke irq''s of in welke pci sloten kan ik deze nou het beste plaatsen?

• Fault
Megajurk ---->>> als het goed werkt hoef je niets te veranderen, helaas werkt het bij mij niet goed en moet het dus veranderd worden, maar ACPI denkt zo intelligent te zijn om te kunnen bepalen welke irq welke kaart gebruikt.

Verwijderd

Bij mij werkt alles wel , maar.... ik heb 3 vrije irq''s die ik met geen mogelijkheid kan toewijzen. Ik heb compoorten en printerpoort verwijderd. Nu dacht ik dus : mooi , heeft elk device zijn eigen irqtje.
Mooi niet dus...
Als ik dat van te voren had geweten had ik dit bord nooit gekocht...
Ik mag toch wel baas zijn over mijn eigen irq''s ?!! |:(

• Fault
Dat mag je ook wel, alleen ACPI denkt daar anders over!
Je kan de irq''s namelijk gewoon instellen...

Verwijderd

je kan het idd beter zelf instellen, heb a7v133 tot de nok aan vol met app. alle sloten/irq''s/app zijn ingebruik alleen je moet goed kijken welk app met welk app geshared mag worden, niet alleen voor conflicten maar ook prestatiewinst(/verlies)
stop dus niet iets dat een hoge irq load heeft in pci slot 2, die irq shared met promise (raid/ide) controller, dat levert vette prestatieverlies voor je hd''s (en ander app) op. Als het wat vroeger was nu dan zou ik een rijtje shit erbij doen hoe ik de irq''s in bios ingesteld heb en welke kaarten in welk pci slot maar helaas ;-)

• Fault
Ok, dan wacht ik nog maar even tot iemand anders zijn lijstje wil posten :P
Ik heb trouwens de Raid controller uitgeschakeld, evenals com2.
De videokaart moet neem ik aan een eigen irq krijgen, ook de geluidskaart. Van de nics weet ik het niet, wie?

Verwijderd

videokaart hoeft niet perse een eigen irq te krijgen, werkt ook goed zonder toewijzing. Bij mij staat assign irq to vga en usb gewoon uit, verder heb ik pci1 en 2 nog open en zijn de overige gevuld met soundblaster, netwerkkaart en isdn adapter.. RAID controller is ook gewoon enabled, net zoals alle compoorten en lpt poort. Geen problemen hier ;)
Pagina: 1