[BC3] PIII 533Mhz op Biostar M6VBE-A of Asus P2B-F

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hier een PIII 533Mhz liggen die ik op een Biostar M6VBE-A niet aan de praat krijg (gaat zelfs niet de POST in). Mijn Celeron 400Mhz die normaal op een P2BF zit doet het prima. Op die P2BF werd die PIII in eerste instantie herkend als een PIII 266Mhz (!!!), en na het flashen van de Bios deed de P2BF helemaal niets meer (Celeron er in en hij deed het gelukkig weer ...) Heeft iemand de gouden tip? of voor niet te veel geld (of in ruil voor mijn PIII misschien ?) een Celeron 400Mhz met koeler ???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25011

Een P3-533 heeft een 133 MHz FSB en is dus niet bedoeld (geschikt) voor BX-borden zoals de Asus P2B-F.
Verder heb je nog kans dat het een EB (Coppermine) in plaats van een B type (Katmai) is, en ''ie dus 1,65V corespanning nodig heeft, ook iets wat veel BX borden niet aan boord hebben.
De multiplier is 4, dus als het werkt zou hij op 400 MHz (4x100)moeten draaien in plaats van 533 (4x133).
Bij jou stond kennelijk je FSB nog op 66 MHz voor die Celeron zodat hij 266 (4x66) aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Hmmmm ja dat van die 133 x 4 had ik ook al bedacht. En dat voltage klopt, ik kreeg een warning van mijn P2B-F (1.7 V dus dat klopt)
Bedankt, ik ga het gewoon nog eens proberen
Weet iemand trouwens of dat Biostar boardje die 1.65 V wel aan kan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Je kan natuurlijk op het ASUS P2B-F een slotkey adaptor met voltage jumpers nemen en dan die op 1.8V instellen; dat kan ieder ASUS P2B variant leveren. Blijft het probleem dattie niet op 133 Mhz FSB draait.

Je kunt proberen over te klokken; dat gaat met het ASUS P2B-F; een koelertje op de BX chipset is waarschijnlijk nodig. Als je hem helemaal tot 133 Mhz krijgt, gaat zelfs de PCI bus terug naar 33 Mhz. Blijft alleen de AGP, die draait dan op 89 Mhz ipv 66 Mhz.

edit:

Oops, ik ga er bij dit verhaal van uit dat je PIII een FC-PGA versie is. Heb je een slot 1 versie, dan vergeet dit hele verhaal. Je kan dan nl. de voltage request van de CPU niet overrulen met jumpers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
:(:(:(:(:(:(:( Ik heb idd een slot 1 ......

OK wie wil een ruil doen tegen een proc die wel op mijn MB past ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

dubbelpost.....
Pagina: 1