Toon posts:

[BC3] heb 64 mb maar geeft maar 16 aan of 32 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb nog zo''n oud mobotje voor een p1 waar een p200 mhz op zit waar tot voor kort nog 4 reepjes van elk 16 mb inzat
nu heb ik er een dim van 64 mb ingedaan maar die pakt ie maar als 16 mb of andere dim van 64 als 32 mb ?? waar kan dit aan liggen ?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:44

star-saber

Ryzen

waarschijnlijk kan het bord geen double density dimms aan
of double sided

komt wel vaker voor met oudere mainbords

Verwijderd

Topicstarter
op het mobo kan ik geen merk vinden

wel een type nr ofzoiets

ga586vx rev 3.37

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

wat bij mij altijd werkt is HARD op slaan :)
zodat ze goed vast zitten

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Als je maar 1 dimmetje van 64 heb kun je naar de winkel gaan om er nog een te kopen ze gaan nml in paren... :9
En je langzaamste dim als eerste plaatse...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
Op woensdag 11 april 2001 19:54 schreef star-saber het volgende:
waarschijnlijk kan het bord geen double density dimms aan
sorry hoor maar wat is dat dan :?, dacht dat het aleen bij floppys voorkwam ???
of sla ik hier nu een enorme flater ?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Jaaa klopt, De p1 moet geheugen banken in paren hebben. dus wil je 16mb bij plaatsen moet je er 2 van 8 in zetten, wil je 128, 2x van 64....zo ging dat vroeger >:)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
_Vroeger_:? werk er nog steeds mee...

Wat heb je voor die 64 module betaald?

Wil er ook 2 van maar zijn onbetaalbaar|:(

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Hij zegt toch dat ''ie er een dimm van 64 bij heeft geplaatst.
Dat gaat alleen nu niet werken in dat board, want de huidige dimm''s worden maar voor een kwart gezien.
Daar kun je niets anders aan doen, dan ''m terug brengen.
het ligt aan je mainboard.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
whaha kortom goed genaaid :(

het is een dimmetje die ik zolang ff uit mijn pc heb gehaald en in paren ?? dim gaat toch single ??

mja om nu edo ram te halen is ook niks volgens mij

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jouw bord ondersteund simpelweg geen dimms groter dan 32MB. Grotere ziet ie maar voor 16MB aan. Misschien kun je nog een biosupdate doen..

Verwijderd

ga586vx rev 3.37
Gigabyte.com.tw
Slapen jullie nog ofzo, simms per twee
dimms per stuk

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
Op woensdag 11 april 2001 22:25 schreef Hercules het volgende:
ga586vx rev 3.37
Gigabyte.com.tw
Slapen jullie nog ofzo, simms per twee
dimms per stuk
niet altijd, je hebt had ook nog fp (30 en 72pins) , dat kon per bankje, en sommige borden konden ook edo per bank adresseren..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38
Het bord ziet maar 16 MB per bank, een DIMM bestaat uit 2 banken, en als die 64MB dimm aan 2 kanten chips heeft zallie 32MB zien (16MB per kant, dit is nou eenmaal het maximum voor jouw moederbord, kun je niks aan doen) en als de DIMM maar aan 1 kant chips heeft dan zie je dus maar 1x 16mb... je zult dus 4x16MB single sided DIMM of 2x32MB doublesided DIMM moeten gebruiken.

Nu vraag ik me wel af wat voor chipset jouw moederbord heeft, want ik heb een hele tijd op een i430TX gezeten met 64MB erin, doublesided, en dat werd dus wel als 64MB gezien... een of ander vaan ALI of SiS chippie ofzo?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
intrl 440 volgens mij

Verwijderd

oh woeps, ik sliep nog, hij zei DIMM ipv SIMM. uche...foutje, sorry, dan zal die wel geen 64mb aankunnen per slot...

Verwijderd

Topicstarter
iemand die mij een goedkope vervanging van mobo (at als het kan ) + een amd k6je ofzow ?? als het maar dim ondersteund :)

Verwijderd

het kan ook zijn dat je Mobo niet meer ondersteund ???

Verwijderd

Topicstarter
sja ben ik ook bang voor dat mijn mobo nie meer ondersteund maar van de andere kant als ik er 128 mb dim indruk dan geeft ie 32 aan en als ik 2 x 64 in druk geeft ie ook 32 aan !$!$!%!#$!@#%!@$#^%!#$ word er wous van
dus als iemand een (bijvoorbeeld ) een kutmobo wat net draaid met een k6 250 ofzow waar dimsloten opzit en wat een at voeding ondersteund en diegene die dit voor een leuk prijsje wil verkopen,,,,,,,,,, nou ik ben diegenen die er belang bij heeft :)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Wat op ''n vaag PA-2002-bordje (Escom-PC) hielp was wel in paren, maar dan om en om:

type 1
type 2
type 1
type 2

Heel vreemd, maar alleen dan werkte ''t :?.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10
Je hebt een VX chipset, kijk maar eens op www.ping.be/bios in de FAQ, dan zie je dat VX + SDRAM = Vloeken in de kerk...

Verwijderd

mhoa, VX en dimm gaat wel goed. heb ik hier ook nog draaien, is me UT servertje :)
Maar, je moet geen simm en dimm door elkaar gooien, wat sommige mobo''s wel ondersteunen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb zelf precies hetzelfde probleem met een P1 Moederbordje. |:(

Totdat ik ff wat met de volgorde van de DIMM''s heb zitten rommelen en het werkte! >:)

....bij mij dan, als dat bij jou niet het geval is kan het ook nog zijn dat de DIMM''s lichtelijk defect zijn maar dat lijkt mij stug. Je had ze nieuw gekocht...toch?

Dan is het dus een kwestie van ondersteund je mobo dat...

Maar probeer eerst maar es wat met de volgorde van je DIMM''s te rommelen..bij mij werkte het.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10
Mijn broer heeft een PCCHIPS VXPro (VIA VPX), dat ding had ook problemen met 64MB PC100 DIMMs. Nieuw BIOS erin en klaar was het.

i430VX heeft gewoon niet genoeg adreslijnen om de huidige x64 DIMMs te ondersteunen:
http://www.ping.be/bios schreef in de FAQ:
The Intel VX doesn''t have enough Memory Address lines to drive the
higher integration DRAM technology, be it EDO or SDRAM. 16-MBit is the highest density
supported, while the parts on a 64-MByte EDO SIMM are 64-MBit (eight chips)
Do the math - count the SDRAM chips on your DIMM (the large ones)
[if they''re ECC DIMMs, round down to the nearest power of two], and compute:
((total capacity in MByte)*8)/(number of chips)
The result is the density in MBit of the SDRAM components used.
Examples:
32-MByte DIMM with 16 chips: 32*8/16=16, usable with Intel VX.
128-MByte ECC DIMM with 18 chips - round down to 16, 128*8/16 = 64,
not usable on VX.
As current production is 64- or 128-MBit densities, the bottom line
of all this is that SDRAM support in Intel VX is useless with today''s DIMMs.
Also, in order to have your board recognize
32Mb per DIMM, you''ll need the 16-chip versions. If you have the 8-chip version, only 8Mb (your case) will be recognized.
Remember, it''s not a memory problem; it''s a
chipset limitation. And no, this can''t be fixed by a BIOS update.

Verwijderd

Topicstarter
thx hmzz nu op zoek naar andere mobo
Pagina: 1