De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
If nothing is written below, I was the last to reply...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dat schijnt nogal vervelend te werken / niet.
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
je moet ff zoeken, er zijn vrij veel lui die zo''n mobo (gehad) hebben
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Of de dimmetjes naar mij toe sturen, vin ik ook wel ok.
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
volgens mij is of die bank of dat geheugen zelf dat je hebt niet helemaal in orde.
Overigens heeft de P5a een of andere limiet aan bankies op een printplaat van een geheugenmodule. Kweet niet uit mijn hoofd hoeveel en de handleiding ligt bij vriendinlief.Op donderdag 12 april 2001 23:36 schreef Wekkel het volgende:
Het schijnt met je revisie nummer te maken te hebben, die cacheable RAM. Nieuwere P5a cachen meer dan 128 Mb RAM, check dat even bij de uitstekend gedocumenteerde Asus site.
(Werkt net zo snel als 192mb btw but that''s not the point.)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Verwijderd
Het bord kan 256 MB simms aan, max is 768 MB.
Als je de uitvoering hebt met 512 onboard cache wordt alleen de 1e 128 gecached.. da''s alles. De 1024 k kan geloof ik tot 4GB cachen.. maar dat past er toch niet op
Het enige wat ze verder nog zeggen, is dat je geen ECC memory simms kan gebruiken als de memory bus op 95 of 100 Mhz. staat. (Een ECC simm herken je aan 9 i.p.v. 8 chipjes op het printje van de module (of 18 i.p.v. 16 als het een dubbelzijdige simm is)
Verder mompelen ze nog over dat je ongebufferd moet hebben, maar gebufferde 256 MB PC133 kan je volgens mij niet eens kopen.
Dit is het plaatje waaraan je dat kunt zien :

Ik hoop dat je er uitkomt,
mazzl
Verwijderd
klopt maar neem je meer dan 128 op een 512kb p5a dan gaat je cpu performance zwaaar traag zijn.Op vrijdag 13 april 2001 09:45 schreef Hooi het volgende:
Ik heb het manual eens geraadpleegd. (M''n ouwe draait als Internet Gaten Weg..)
Het bord kan 256 MB simms aan, max is 768 MB.
Als je de uitvoering hebt met 512 onboard cache wordt alleen de 1e 128 gecached.. da''s alles. De 1024 k kan geloof ik tot 4GB cachen.. maar dat past er toch niet op
Het enige wat ze verder nog zeggen, is dat je geen ECC memory simms kan gebruiken als de memory bus op 95 of 100 Mhz. staat. (Een ECC simm herken je aan 9 i.p.v. 8 chipjes op het printje van de module (of 18 i.p.v. 16 als het een dubbelzijdige simm is)
Verder mompelen ze nog over dat je ongebufferd moet hebben, maar gebufferde 256 MB PC133 kan je volgens mij niet eens kopen.
Dit is het plaatje waaraan je dat kunt zien :
[afbeelding]
Ik hoop dat je er uitkomt,
mazzl
Ik vinnet wel zwaar klote want mijn geheugen gaat binnenkort ook omhoog met een 256 MB moduletje. En ja ik heb ook de P5A, met 512 kb. Hopelijk heb ik tegen die tijd al mn nieuwe mobo+proc. En 2*128 is geen optie, want ik wil in totaal 512 MB geheugen in mn pcOp zaterdag 21 april 2001 03:48 schreef hezik het volgende:
''t probleem is inmiddels opgelost, hij heeft de 256Mb geruild tegen 2x128 en dat werkte beter...
Bij elke P5a en P5a-b gaan er drie in hoor!Op zaterdag 21 april 2001 07:53 schreef unicorn7 het volgende:
Helaas... bij een maat van mij met P5A-B was de 128MB ook de max... bij hem gaan er trouwens maximaal 3 in.