[BC3] P5A + 256Mb PC133 = no go ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb mijn vader eindelijk zo ver gekregen dattie wat meer geheugen ging kopen voor z''n AMD K6-2/350 met 64 Mb (draait Win2k, doet er 6 minuten over om op te starten.. )

Nu heeft hij 256Mb PC133 geheugen gekocht en wil het niet werken. Daar ik in een andere stad woon kan ik niet checken hoe hij e.e.a. op het moment ingeplugged heeft, maar volgens hem telt het moederbord tot 1Mb en kapt er dan mee (bij beide dimms, hij had er nl. 2 gekocht, gelijk een voor m''n broer).

Voor zover ik uit de handleiding kan nagaan moet een P5A gewoon 256Mb simmetjes ondersteunen, ik heb ''m dus maar geadviseerd het nog eens opnieuw te installeren.

Voor alle zekerheid toch maar even een check; heeft iemand ervaring met een P5A icm. 256Mb PC133 DIMMs?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ik heb geen ervaring met een blok van 256 erin, maar ik weet wel dat ie met 3 banken bezet onstabiel is. Ik weet dus niet of je 2x 32 had, maar anders moet je het eens met alleen de 256 doen?

If nothing is written below, I was the last to reply...

• BC3 Victim
Helaas, in dit geval zat er maar 1x256 in.. :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
niemand? Jammer :)

• BC3 Victim
Vandaag ook niet? :)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Dan is het geheugen zeker dubbelzijdig ?

Dat schijnt nogal vervelend te werken / niet.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
erm, was er niet iets met de p5a (ali chippie)....dat ie niet meer als 128 ram aankon?
je moet ff zoeken, er zijn vrij veel lui die zo''n mobo (gehad) hebben

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Net in een andere topic stond dat je de grootste dimm in de eerste bank moest doen. Misschien dat dat helpt. Anders gewoon in elke bank proberen..

Of de dimmetjes naar mij toe sturen, vin ik ook wel ok.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

ok je mobo cacht maximaal maar 128mb dit betekent niet dat er niet meer in kan... ik heb er ook wel eens 256 in gehad heb nu een 128 ingedaan omdat als ie 256 moet aansturen ie in games langzamer is .. maar je windows werkt juist weer prettiger..

volgens mij is of die bank of dat geheugen zelf dat je hebt niet helemaal in orde.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het schijnt met je revisie nummer te maken te hebben, die cacheable RAM. Nieuwere P5a cachen meer dan 128 Mb RAM, check dat even bij de uitstekend gedocumenteerde Asus site.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 12 april 2001 23:36 schreef Wekkel het volgende:
Het schijnt met je revisie nummer te maken te hebben, die cacheable RAM. Nieuwere P5a cachen meer dan 128 Mb RAM, check dat even bij de uitstekend gedocumenteerde Asus site.
Overigens heeft de P5a een of andere limiet aan bankies op een printplaat van een geheugenmodule. Kweet niet uit mijn hoofd hoeveel en de handleiding ligt bij vriendinlief.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ik heb hier tijdelijk 2x256mb pc133cas3 in mijn p5a zitten :P
(Werkt net zo snel als 192mb btw but that''s not the point.)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• BC3 Victim
k, thx voor de reply''s, het is een relatief niew bord dus waarsch. gewoon bad luck...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb alleen 2*128 (PC133) maar dat werkt prima. 256 modules heb ik nooit gehad, maar het zou wel moeten kunnen werken.

Verwijderd

Ik heb het manual eens geraadpleegd. (M''n ouwe draait als Internet Gaten Weg.. ;) )

Het bord kan 256 MB simms aan, max is 768 MB.

Als je de uitvoering hebt met 512 onboard cache wordt alleen de 1e 128 gecached.. da''s alles. De 1024 k kan geloof ik tot 4GB cachen.. maar dat past er toch niet op ;)

Het enige wat ze verder nog zeggen, is dat je geen ECC memory simms kan gebruiken als de memory bus op 95 of 100 Mhz. staat. (Een ECC simm herken je aan 9 i.p.v. 8 chipjes op het printje van de module (of 18 i.p.v. 16 als het een dubbelzijdige simm is)

Verder mompelen ze nog over dat je ongebufferd moet hebben, maar gebufferde 256 MB PC133 kan je volgens mij niet eens kopen.

Dit is het plaatje waaraan je dat kunt zien :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/buffer2.gif

Ik hoop dat je er uitkomt,
mazzl :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 09:45 schreef Hooi het volgende:
Ik heb het manual eens geraadpleegd. (M''n ouwe draait als Internet Gaten Weg.. ;) )

Het bord kan 256 MB simms aan, max is 768 MB.

Als je de uitvoering hebt met 512 onboard cache wordt alleen de 1e 128 gecached.. da''s alles. De 1024 k kan geloof ik tot 4GB cachen.. maar dat past er toch niet op ;)

Het enige wat ze verder nog zeggen, is dat je geen ECC memory simms kan gebruiken als de memory bus op 95 of 100 Mhz. staat. (Een ECC simm herken je aan 9 i.p.v. 8 chipjes op het printje van de module (of 18 i.p.v. 16 als het een dubbelzijdige simm is)

Verder mompelen ze nog over dat je ongebufferd moet hebben, maar gebufferde 256 MB PC133 kan je volgens mij niet eens kopen.

Dit is het plaatje waaraan je dat kunt zien :
[afbeelding]

Ik hoop dat je er uitkomt,
mazzl :Y)
klopt maar neem je meer dan 128 op een 512kb p5a dan gaat je cpu performance zwaaar traag zijn.

• BC3 Victim
''t probleem is inmiddels opgelost, hij heeft de 256Mb geruild tegen 2x128 en dat werkte beter...

• Dennis
  • Nu online
Op zaterdag 21 april 2001 03:48 schreef hezik het volgende:
''t probleem is inmiddels opgelost, hij heeft de 256Mb geruild tegen 2x128 en dat werkte beter...
Ik vinnet wel zwaar klote want mijn geheugen gaat binnenkort ook omhoog met een 256 MB moduletje. En ja ik heb ook de P5A, met 512 kb. Hopelijk heb ik tegen die tijd al mn nieuwe mobo+proc. En 2*128 is geen optie, want ik wil in totaal 512 MB geheugen in mn pc 8-).

• BC3 Victim
Helaas... bij een maat van mij met P5A-B was de 128MB ook de max... bij hem gaan er trouwens maximaal 3 in.

• Dennis
  • Nu online
Op zaterdag 21 april 2001 07:53 schreef unicorn7 het volgende:
Helaas... bij een maat van mij met P5A-B was de 128MB ook de max... bij hem gaan er trouwens maximaal 3 in.
Bij elke P5a en P5a-b gaan er drie in hoor! :) Maarre het wordt dus wachten op mijn nieuwe mobo :'(
Pagina: 1