[BC3] AMD verhoogt Prijzen

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Post het bericht hiermaar omdat het wachtwoordt op sturen op de site een beetje lang duurt en ik dacht dit kan niet wachten.
Dit onderstaand is dus het bericht ik weet niet of het ook daad werkelijk gaat gebeuren maar dit is wat wij hoorde van onze leveranciers en van andere grothandels

We krijgen hier net op de groothandel te horen dat AMD hun prijzen gaat VERHOGEN! omdat ze hun proccesoren omdit moment nog steeds met verlies verkopen. Als INtel die prijzen nu verlaagd en AMD verhoogd ze wie wint de strijd dan? INTEL! wij nederlanders hebben altijd naar het geld gekeken daarom begon men AMD te kopen. Nu stapt men dadelijk weer over op intel omdat het A altijd een bekend merk is geweest B HET GOEDKOPER is
en C het aantal MHZ zijn hoger

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

en vorige week was er nog een verlaging???
raar.
naja, ik heb toch net me tb 1200 / 266 besteld voor 668 piekjes.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Eerst zien, dat geloven...

Hier staat tekst

Verwijderd

heb toevallig vandaag mn tb 1200/266 axia''tje gekocht voor 658,- ....

wat een timing weer...
;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Wat een bullshit zeg. AMD verkoopt de Duron en T echt nietprocessoren onder fabrikatie prijs hoor!

Verwijderd

Ik bedenk net, ze hadden vorig jaar toch een recordwinst???

zegt al genoeg.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op woensdag 11 april 2001 16:51 schreef Cyberia het volgende:
heb toevallig vandaag mn tb 1200/266 axia''tje gekocht voor 658,- ....

wat een timing weer...
;)
Laat ff weten tot hoe hoog die komt :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

is goed... ik zal em es lekker op zn staart trappen...

• cool0
Volgen jullie tweakers.net wel eens? daar heeft laatst nog iemand allemaal links door gegeven en ik hebt het zwart op wit staan! is dat ik geen scanner hiero heb anders had ik het effe ingescaned dat ze ze proccesor met verlies verkopen!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 11 april 2001 16:52 schreef InterCC het volgende:
Wat een bullshit zeg. AMD verkoopt de Duron en T echt nietprocessoren onder fabrikatie prijs hoor!
Da''s geen bullshit hoor! De Duron wordt al sinds de introductie met verlies verkocht. Dat was om de prijs van de mainboards te compenseren zodat de Duron een concurrent voor de Celeron kon worden. Dus zo gek is het bericht niet eens.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 21:41
Volgens mij mag je in amerika niet een geen eens producten onder de kostprijs verkopen ivm met concurrentie!!! Dus ze zullen nu wel niet onder die kostprijs zitten.

• cool0
Exirion

I rest my case :)

• Beaves
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik bedenk net, ze hadden vorig jaar toch een recordwinst???
Ja, door de flash devisie, daarmee compenseren ze het verlies bij de CPU''s.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 11:37
Klink weer leuk anti AMD :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
voorlopig koop ik nog mooi mn cpu bij amd.
Als je bijvoorbeeld de 1333mhz FSB266 gaat vergelijken qua prestaties en prijs met bijvoorbeeld een P4-1300 dan beroof je jezelf gewoon als je een P4 koopt.
Ik zal binnenkort weer een nieuwe cpu moeten kopen omdat volgens mij gisteren mn core te veel is afgebrokkeld met het opzetten van mn cooler.
Dus ff garantie claimen bij amd en meteen ff zo''n plaatje (Shim) bestellen voor op mn cpu zodat ie niet kan beschadigen.
Dit kan ik trouwens meteen ff tussen neus en lippen iedereen aanraden!!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Bovendien wie zegt dat als AMD haar cpu-prijzen omhoog zou gooien ( doen ze niet, ze houden het gewoon langer op het oude niveau i.p.v. telkens verlager, hoog blijven )

En intel aan prijsverlaging doet, Intel opeens goedkoper zou zijn. Het verschil is nu al gouw een paar hondert gulden tussen de 1 Ghz''en ( p3 en t-bird ) en nog erger is het tussen de 1.3 Ghz''en ( p4 en t-bird )

Denk niet dat dat opeens omgedraait zou zijn in het voordeel van intel.

Bovendien kan Amd niet eens aan de vraag voldoen, en dan zouden ze onder de prijs verkopen. D8 het niet, wel is de duron idd met de INTRODUCTIE kunstmatig goedkoop verkocht, maar das al lang niet meer zo. AMD maakt gewoon winst op de CPU Afdeling. Misschien niet op bep modelen. Zoals ( ik gok maar iets ) de t-bird 800, het kost namelijk bedrag X om een t-bird in elkaar te zetten. Je wil winst maken over de totale lijn, en je gaat niet een 1.3 Ghz voor de zelfde prijs verkopen als een 800 Mhz. Dus gooi je je 1.3 Ghz prijzen omhoog en die van de 800 Mhz omlaag. Het kan dan voorkomen dat die prijzen dan onder bedrag X komen, maar das altijd nog beter dan ze maar weggooien.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 00:35 schreef The Rapier het volgende:
Bovendien kan Amd niet eens aan de vraag voldoen, en dan zouden ze onder de prijs verkopen. D8 het niet, wel is de duron idd met de INTRODUCTIE kunstmatig goedkoop verkocht, maar das al lang niet meer zo.
Wat een onzin. De introductieprijs van het snelste nieuwe model is nogsteeds op hetzelfde niveau gebleven sinds de introductie van de Duron opzich! Elke keer heb je voor net onder de 350 piek de snelste Duron als ie uitkomt. Dat is al zo sinds de eerst Duron.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

en denk je niet dat die eerste Duron een stuk duurder waren om te maken. Dan de huidige na alle verbeteringen aan het productie proces, en het begin probeer je altijd zo veel mogelijk ontwikkelings kosten aftebetalen.

En toch waren de duron bij de intro net zo duur als de huidige snelste duron''s

Gaat er nu een lichtje branden.

Kijk ook eens naar de Athlon, waarvan het top model vroeger echt veel duurder was dan die F800 voor een 1,333 Ghz nu.
Pagina: 1