Toon posts:

[BC3] Intel i815EP (Asus CUSL2-C / Abit SA6)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk mijn P3B-F verkopen, omdat het een beetje bejaard begint te worden (AGP2x/UDMA33/max fsb 150).

Nu zat ik te denken aan de in het topic genoemde borden. Beide hebben de Intel i815EP chipset. Het gaat er mij om of ik de FSB a-synchroon aan het geheugen kan laten lopen. Iemand van m''n ICQ lijst heeft dat ook, heeft op z''n CUSL2 z''n FSB op 184 en z''n memory op 124mhz ofzo. Nu wilde ik weten of dat op de -C versie en op de Abit SA6 ook zo was.
Ook wil ik weten hoe dit in z''n werk gaat, hoe je het instelt enzo, kan iemand dan misschien met z''n digicam foto''s van z''n bios maken ofzo?

Dank!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :(

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:27
Ik ga geen foto''s neerzetten (geen digicam) en toch een poging wagen:

Je hebt in het BIOS twee mogelijkheden om the overclocken:
1. via de CPU Speed setting. Daarmee kun je een snelheid kiezen zonder zelf aan de FSB, SDRAM en PCI snelheden te klooien. Die setting begint (bij mijn tenminste) bij de standaard snelheid van je CPU, en gaat aardig ver door.
2. via ''FSB:SDRAM:PCI Freq. ratio'' en ''FSB:SDRAM:PCI Frequency''. Met de eerste setting kies je de verhouding FSB:SDRAM:PCI. Mogelijkheden zijn 100:133:33, 100:100:33, 133:133:33, 66:100:33. Met de tweede setting kun je die drie snelheden (gelijktijdig) ophogen in stapjes van 1 of 2 MHz.

Er is natuurlijk ook nog een setting voor de Vcore, en die gaat tot 2.1 volt ofzo (weet ik niet zeker).

Een aandachtspuntje: als bij de CUSL2-C de FSB hoger dan 143 MHz is, wordt AGP4X uitgeschakeld, en werkt alleen AGP2X. Met een aantal tooltjes kun je dat echter wel verhelpen door AGP4X weer handmatig aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 april 2001 08:55 schreef JungleJim het volgende:
Ik ga geen foto''s neerzetten (geen digicam) en toch een poging wagen:

Je hebt in het BIOS twee mogelijkheden om the overclocken:
1. via de CPU Speed setting. Daarmee kun je een snelheid kiezen zonder zelf aan de FSB, SDRAM en PCI snelheden te klooien. Die setting begint (bij mijn tenminste) bij de standaard snelheid van je CPU, en gaat aardig ver door.
2. via ''FSB:SDRAM:PCI Freq. ratio'' en ''FSB:SDRAM:PCI Frequency''. Met de eerste setting kies je de verhouding FSB:SDRAM:PCI. Mogelijkheden zijn 100:133:33, 100:100:33, 133:133:33, 66:100:33. Met de tweede setting kun je die drie snelheden (gelijktijdig) ophogen in stapjes van 1 of 2 MHz.

Er is natuurlijk ook nog een setting voor de Vcore, en die gaat tot 2.1 volt ofzo (weet ik niet zeker).

Een aandachtspuntje: als bij de CUSL2-C de FSB hoger dan 143 MHz is, wordt AGP4X uitgeschakeld, en werkt alleen AGP2X. Met een aantal tooltjes kun je dat echter wel verhelpen door AGP4X weer handmatig aan te zetten.
Héél erg bedankt!
Maar die 2e optie (''FSB:SDRAM:pCI Frequency''), kan je daar gewoon elke MHz die je wilt invullen?
Dus zeg maar: 166:150:33 ?
Lijkt me niet maar ik vroeg het me af.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:27
Maar die 2e optie (''FSB:SDRAM:pCI Frequency''), kan je daar gewoon elke MHz die je wilt invullen? Dus zeg maar: 166:150:33? Lijkt me niet maar ik vroeg het me af.
Dat kan idd niet. De verhouding tussen de drie snelheden blijven altijd hetzelfde (namelijk wat je bij de FSB:SDRAM:PCI freq ratio hebt ingesteld). Je hoogt dus alle drie de snelheden tegelijkertijd op.

Verwijderd

P3B-F ....wereld mainboardje met BX chipsetje. Zonde hoor, stabieler kan niet.
''k zou er toch nog even over nadenken, cusl2 is feitelijk net zo oud, als je iets nieuws wilt moet je over op de rambussen met een p4.
Maar of dat dat zo''n goe didee is op het moment.

Ik zou de p3b-f houden en afwachten wat er gaat gebeuren in mainboard/processor land.
Pagina: 1