[BC3] msi k7t turbo atx vs. abit kt7a-raid

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
msi k7t turbo atx - abit kt7a-raid
wat zijn de verschillen?
welke past beter op een athlon thun. 1000 mhz?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ABIT

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

beide goed
MSI is stabielst
abit iets sneller

• BC3 Victim
msi heeft raid promise 20265r is Veel sneller als hot rod EZ raid van abit

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
bedankt voor jullie snelle antwoord! :)
raid heeft toch pas zin bij 2 hd?
hebben ze beide evenveel "instekers"?

Wiip

Verwijderd

wiip ==> ja alleen vanaf 2 dezelfde hdd''s kan je raid toepassen enne het heeft volgens mij 4 "instekers" ;)

Verwijderd

Ik zou voor de MSI gaan, heb hier al veel trouble met de Abit gezien (ook non-raid versie), ook uit mn eigen omgeving meer gedoe met de Abit''s gehoord...

Verwijderd

Over veel troubles gesproken in dit forum, met een abit. Ik lees er veel meer over het wel bekende zeer stabiele msi pro 2a bordje.

Dus dat zegt niet zoveel.

Abit is een goed overclockers bordje en minder stabiel.
Msi is een minder goed overclockers bordje maar stabieler.

It''s a simple

Ik zou een abit nemen, maar die heb ik dan ook net gekocht (k''heb nu de msi pro 2a, geen problemen mee hoor, alleen overclocken is niet ideaal en je komt er minder ver mee met dezelfde configuratie) Wordt nu een abit maar dan met de kt133a chipset, verwacht er veel van.

Succes ;)

Verwijderd

Gek eigenlijk dat het meest stabiele bordje, het minst goed overklokt, je zou toch denken dat stabiliteit en overklokbaarheid sterk met elkaar samenhangen.
BTW de MSI is stuk goedkoper, dus dan is de keuze niet zo moeilijk lijkt me. De MSI is misschien 1 % langzamer, boeien!

Ik zie ook het nut niet in van al die RAID moederborden. Wat moet je in hemelsnaam met RAID thuis?! :?
Als je twee identieke schijven hebt, dan ga je toch niet 1 schijf ''verspillen'' aan een continue backup van de andere schijf? Die ene keer dat de PC crasht per 2 maanden, blaas je toch gewoon je ghost terug van je tweede naar je eerste harde schijf.

Grtzzz

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Gert-Jan je hoeft je schijven toch ook niet in de opstelling te zetten. Je zet ze gewoon in RAID 0, geen backup, maar wel hogere snelheden.

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Gert-Jan: Voor thuisgebruikers is raid 0 ideaal. Dubbel zoveel opslagruimte en bijna 2x zo snel. Alleen kans op crash is ook 2x zo groot.

Verder heb ik de KT7 gewoon (Abit), niks geen problemen mee en heerlijk met oc''en.
Een vriend van mij heeft de pro2A en die loopt niet stabiel, wil dus niet fijn lopen.
hangt om de zoveel tijd ed. Waarschijnlijk ligt dat aan hem maar toch.
Ik zou altijd voor de abit gaan.:9

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 11:15

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb zelf een abit heb 2 dagen lopen kutten vanwege dat dma gedoe in win2k maar het loopt als een zonnetje nu nooit dat ie vast loopt ofzo.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
ik kan prima overclocken met mijn MSI bordje hoor...

Helemaal niet minder goed als met een asus of abit..
Als je prob mocht hebben met het doorstarten van de comp, kleur dan gelijk ff de L7 bruggen :)
Pagina: 1