[BC3] p4 of dual PIII ???

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Als je renderkracht nodig hebt en niet al te veel geld aan RAM kwijt kan zijn omdat je veel moet hebben (512MB RDRAM is te duur !)
dan bouw je dus ivm SSE een dual PIII systeem.... Als ik zeg maar 2x op 1 Ghz draai is dit dan enigszins vergelijkbaar met een p4 ??? Hoe snel loopt dit ??? ( het gaat hoofdzakelijk om premiere 6.0)

-Ondanks meerdere postings weinig antwoorden-

Wie kan hier wat zinnige dingen over zeggen....?

alvast bedankt,

Verwijderd

Ik denk dat je een factor 1.5 tot 1.7 moet aan houden.
Dat zal dus op plus minus 1500mhz komen.:y)

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
Hmmm, ik koop juist alleen maar athlons voor het renderwerk, die hebben betere zwevende komma = (renderen). dan nog iets, ik denk dat voor echt renderen een dual systeem niet zaligmakend is. Als je meer dingen tegelijk doet is dat fijn, bij voorbereiden van renderen of modelleren wordt de tweede proc nagenoeg niet gebruikt.

Geheugengebruik hangt heel erg van je model af. soms heb ik over met een 384 mb systeemp en soms heb ik te kort met een 512 mb systeem.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 08:57 schreef pim4 het volgende:
ik denk dat voor echt renderen een dual systeem niet zaligmakend is.
Best wel..
''k heb een dual PIII op 800mhz en dat op een msi MS-6321 met 1152MB
(TIP)allemaal best aardig, maar zorg dat er snelle harddisks in zitten anders heb je er nix aan!

ik zou wachten op de dual AMD die heeft nog veel meer power!

Verwijderd

als ik jouw was zou ik voor de dual pIII gaan.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
tja, de enige nadelen van dual setup is dat je twee cpuventilatoren nodig hebt (meer herrie) en dat je een OS moet gebruiken wat het ondersteunt.

Verder weet ik niet of het programma dat je gebruikt veel heeft aan de enorme geheugenbandbreedte van de p4, en ik weet niet of het sse of sse2 of 3dNow! cpu extenties ondersteunt. En behalve een haffel geheugen is een snelle hd ook wel erg aanbevelenswaardig ja.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

ja als je niet tegen geluid kan moet je zorgen dat het in een geluids dichte kast staat ofzo.. ik heb hem achter een muur neer gezet, want ik werd helemaal gek van het geluid dat komt van de hd''s en de coolers..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je al bekeken of premiere 6.0 de dual p3 ondersteund?
En of ie geoptimaliseerd is voor SSE2/p4 (wat ik betwijfel)

Je hebt zelfs kans dat premiere sneller loopt op een enkele p3-1ghz dan op een 1.5ghz p4!

Als je er dan twee hebt, kun je alle andere taken over die cpu laten lopen (diskcontroller bv) en premiere op de andere. Dan is het nog iets sneller :)

En bij echt rekenwerk is een dual-proc vaak wel wat meer dan 1.5 keer sneller dan een enkele, houdt in dergelijke gevallen maar rekening met een factor 1.7-1.9 (1.7 bij veel geheugen gebruik, 1.9 bij veel cache bruikbaarheid)
Nog een voordeel van p3''s is dat je eventueel een variant met sdram kan nemen... Daar 512MB of meer van valt wel mee.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En voor senlle HDD: overweeg een RAID 0 setup.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En voor snelle HDD: overweeg een RAID 0 setup.

Dubbelpost :? Aaaaarggghhh

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 10:23 schreef ACM het volgende:
Heb je al bekeken of premiere 6.0 de dual p3 ondersteund?
En of ie geoptimaliseerd is voor SSE2/p4 (wat ik betwijfel)

Je hebt zelfs kans dat premiere sneller loopt op een enkele p3-1ghz dan op een 1.5ghz p4!

Als je er dan twee hebt, kun je alle andere taken over die cpu laten lopen (diskcontroller bv) en premiere op de andere. Dan is het nog iets sneller :)

En bij echt rekenwerk is een dual-proc vaak wel wat meer dan 1.5 keer sneller dan een enkele, houdt in dergelijke gevallen maar rekening met een factor 1.7-1.9 (1.7 bij veel geheugen gebruik, 1.9 bij veel cache bruikbaarheid)
Nog een voordeel van p3''s is dat je eventueel een variant met sdram kan nemen... Daar 512MB of meer van valt wel mee.
adobe producten hebben dual ondersteuning..
en bij adobe premiere 5 en 6 staat het zelfs op het loading blockje..

Verwijderd

Win2k maakt erg goed gebruik van mij dual systeempje. Echt een lekkere snelheid 8-).

• under-world
he, he, eindelijk duidelijke antwoorden...

Verwijderd

VP6 wk2 adobe premiere 5.0 renderen gaat perfect

• under-world
Op zaterdag 14 april 2001 13:58 schreef teo het volgende:
VP6 wk2 adobe premiere 5.0 renderen gaat perfect
hoe snel monteer jij dv dan ???

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 11 april 2001 08:47 schreef osama het volgende:
... ( het gaat hoofdzakelijk om premiere 6.0)
...
Adobe Premiere is toch vooral veel videobewerken he ? Dan zou het wel eens kunnen zijn dat je veel profijt hebt van de grote RDRAM bandbreedte.

2 keer 1 GHz PIIIEB, die allebei moeten vechten om 1033 Mb/sec (en 400-500 MB/sec effectief) zou het wel eens veel minder kunnen doen dan 1 CPU die 3200 Mb/sec (2 x PC800) en effectief 1400-1500 Mb/sec kan behappen.

(Damn, en dat zeg ik terwijl ik toch stiekem wel een voorkeur heb voor AMD.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Ik denk dat DDR SDRAM met dual P3 ook lekker snel zal gaan...

Wat betreft geluid: normaal heb je 2 voedingen, 2 disks en 2 procs nodig als je 2 systemen koopt, nu is dat 1 voeding, 2 procs en 1 disk, lijkt me toch stiller...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 19 april 2001 17:51 schreef _JGC_ het volgende:
Ik denk dat DDR SDRAM met dual P3 ook lekker snel zal gaan...
Erhh, "Hold your Horses Mate!!"

Zie deze ServerWorks HEsl review en check de Stream benchmarks.

Nu, even er aan denken dat een P4 effectief een 400 MHz bus heeft, en een PIIIEB maar 133 MHz. Dus waar een PIII met dual RDRAM al wint met streaming gaat een P4 met dual RDRAM nog veel harder, de front side bus is immers veel minder bottleneck.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

niet alle OS''sen kunnen de workload goed verdelen over 2 processors.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Seagate 15000 RPM :Y)

• under-world
Nu wordt het interessant......zeker met die prijsdalingen. Ik heb al wat berichten van mensen dat premiere op 2 PIII''s 1ghz met 256 mb op een VP6 en raid 0 als een trein liep.... Wat doet de p4 ????? Ik heb net een al een nieuwe kast gekocht voor een dual setup.... Zal de p4 premiere echt al beter draaien ???

• under-world
Ik ga gewoon voor dual met raid 0, van sdram kan ik tenminste 512 MB kopen anders maar 128. 128MB x400Mhz is in MB X Bussnelheid nog minder als 512MB x 133Mhz. (event.150) (correct me if im wrong)

Welek chipset adviseren jullie Apollo pro ?
Pagina: 1