De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb die van mij op turbo gezet, omdat ik verwachtte dat die het snelst was, weet iemand ook toevallig wat je instelt?? ik vermoed iets met geheugensnelheid.... (vanwege de 8/10, misschien is turbo wel 0.6)
''K verneem ook dat Turbo het snelste overkomt. Of je het echt allemaal merkt is ook nog de vraag. Bench het anders met Sisoft Sandra, om te kijken of het veel uitmaakt op je geheugensnelheid.
Suc6
Suc6
Verwijderd
Kheb me RAM op 4-way interleave, Turbo, High, CAS2 en alles staan. Meer opties zijn er niet in me BIOS 
Merk je toch wel hoor.
Merk je toch wel hoor.
Verwijderd
Ehh, nee hoor. Want dat kan ik vrolijk instellen apart. 2 of 3 iig. Dat geldt voor die laatste 2 dan mag ik aannemen.Op woensdag 11 april 2001 10:38 schreef frenkb het volgende:
Die settings hebben met je CAS te maken. turbo is CAS 2-2-2 schijnt.
Misschien die 1e 2 2''en?
eeeuh. Ik wil niet veel zeggen, maar ik moet het er toch echt mee eens zijn dat Turbo voor x-2-2 staat, Fast voor x-3-2 en Normal voor x-3-3:7Op woensdag 11 april 2001 10:54 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Ehh, nee hoor. Want dat kan ik vrolijk instellen apart. 2 of 3 iig. Dat geldt voor die laatste 2 dan mag ik aannemen.
Misschien die 1e 2 2''en?
Je merkt de verschillen in instellingen errug goed=> zie Sisoft Mem benchmark.
Mijn instellingen zijn Mem op Turbo(en 150Mhz>:)
Cas 2, 4-way interleaving, Delay DRAM =1,0ns.
Bench: Alu= 555MB/s, FPU=675MB/s:9:9:9
Je kunt het besten kijken tot hoever je ram gaat door één setting tegelijk aan te passen.
Goedluck, PowerPee
Verwijderd
Volgens http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
is Normal setting in Sandra het snelst.;)
Verwijderd
Met de UL BIOS ja, maar daar zat een fout in die met de WZ is gecorrigeerd..Op woensdag 11 april 2001 13:25 schreef Squeek het volgende:
Volgens http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
NORMAl/8-10 = x-3-3
MEDIuM=x-2-3
FAST=x-3-2
TURBO=x-2-2
De eerste x stel je in met de "SDram cycle length" oftewel Cas Latency op 2 of 3.
Verder helpt
Fast CPU command decode=enabled
Enhance chip performance=enabled
Force 4-way interleave=enabled
Enable dram 4k page mode=enabled
(en natuurlijk bij een KT7 NIEt A de DRAM clock op HSTCLK+PCI zetten als je PC133 ram hebt)
DRAM bank interleave=4 way (eigenlijk hetzelfde als ''force 4way interleave..)
K7 CLK_CTL select=optimal.
de rest eigenlijk op disabled behalve
PCI-Delay Transaction=enabled.
Succ7
Mijn instellingen zijn Mem op Turbo,Cas 3, 4-way interleaving,
Mijn geheugen werkt niet op Cas2, en het is nog wel dane-elec geheugen, met "geen naam" en Hyundai geheugen, dit moet toch wel op cas 2 kunnen staan dacht ik.
Delay DRAM=:? wat doet dit, wat is het snelst. Kan ik hiermee mijn geheugen op cas 2 laten draaien?
Mijn geheugen werkt niet op Cas2, en het is nog wel dane-elec geheugen, met "geen naam" en Hyundai geheugen, dit moet toch wel op cas 2 kunnen staan dacht ik.
Delay DRAM=:? wat doet dit, wat is het snelst. Kan ik hiermee mijn geheugen op cas 2 laten draaien?
| I've got permission to color outside the lines |
Read The Fucking P?????
K heb het gevonden, mijn dank is groot "Hooi".
NOT
NOT
tanx.
lol
goeie sig heh.
goeie sig heh.
Verwijderd
(Ik ben blij dat je toch nog kunt lachen;) )
Genotix,
als dat DE reepje geen cas2 is, zal het waarschijnlijk toch op cas 2 232 lopen op 133.
(Mijne doet dat tenminste, maar er zit Infineon op het printplaatje.)
Anders in ieder geval op cas 3 332
Delay ram heeft nax met cas latency zelf van doen.. Hoe je dat instelt was al duidleijk uitgelegd.
Meestal moet je de delay op auto laten staan, is alleen interessant als je veel ''headroom'' over hebt. b.v. PC-166 mem op 133 oid.
Genotix,
als dat DE reepje geen cas2 is, zal het waarschijnlijk toch op cas 2 232 lopen op 133.
(Mijne doet dat tenminste, maar er zit Infineon op het printplaatje.)
Anders in ieder geval op cas 3 332
Delay ram heeft nax met cas latency zelf van doen.. Hoe je dat instelt was al duidleijk uitgelegd.
Meestal moet je de delay op auto laten staan, is alleen interessant als je veel ''headroom'' over hebt. b.v. PC-166 mem op 133 oid.
tanx, dat ga ik ff proberen dan, want nu staat het op 2-2-2 en dat loop niet helemaal lekker, dus dan proberen we de 2-3-2 wel. De 3-2-2 doet die inelkgeval al goed, nog nooit vastlopers gehad.
Verwijderd
Komisch,
bij mij wil het niet op x-2-x draaien.
Wel op 3-3-2 of 2-3-2, zelf op memclock 148.
Dat zal dan wel het verschil tussen Hyundai en Infineon zijn
bij mij wil het niet op x-2-x draaien.
Wel op 3-3-2 of 2-3-2, zelf op memclock 148.
Dat zal dan wel het verschil tussen Hyundai en Infineon zijn
idd op 100Mhz kan ik wel 2-2-2 draaien, maar dat is toch niet zow snel als 3-2-2 op 133Mhz. Mmmm toch jammer dat die dit niet doet.
Verwijderd
Da,
de vraag is natuurlijk ook wat 100% stabiel is. Ik heb de indruk dat 332 toch stabieler bij mij is dan 232. Zoiets van 100% tegen 95%.
En die 5% maakt het onbruikbaar vind ik.
(Hier hoort dus een schouder ophalende Smiley)
Ik heb trouwens net dat Sdram Delay geprobeerd, maar dat boeit niet.
Ik heb zowel CAS2 en CAS3 getest.
Maar Sdram delay op No Delay of max, geen verschil in memery performance.
Dan maar weer gewoon op Auto dus.
de vraag is natuurlijk ook wat 100% stabiel is. Ik heb de indruk dat 332 toch stabieler bij mij is dan 232. Zoiets van 100% tegen 95%.
En die 5% maakt het onbruikbaar vind ik.
(Hier hoort dus een schouder ophalende Smiley)
Ik heb trouwens net dat Sdram Delay geprobeerd, maar dat boeit niet.
Ik heb zowel CAS2 en CAS3 getest.
Maar Sdram delay op No Delay of max, geen verschil in memery performance.
Dan maar weer gewoon op Auto dus.
Pagina: 1