[BC3] Abit KT7A-raid en AMD Athlon1000

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben een novice overklocker en weet niet hoe ik deze cpu die bekend staat als goed te overclocken zo ver moet krijgen dat hij op 1250 Mhz (of meer)draait. Het mobo heeft een softmenu om te multiplyen. Is er iemand die me op weg kan helpen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja.
Voor er nog meer mensen mee komen.
In die blauwe balk boven de gele,
zit een knopje "search".

vul daar woorden als "AMD Athlon" "Overklokken" "KT7A" etc. in,
en gij zult vinden.
:)

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Is je TB 1000 unlocked?

I'm partial to your abracadabra

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb hetzelfde bord en processor.

Je moet ten eerste even de processor zelf unlocken doormiddel van bijvoorbeeld potlood, of bison electrolijm. Gebruik maar een search (unlocken, of potlood als term).
Vervolgens ga je kijken hoe ver je kan komen. In kleine stapjes schroef je de snelheid omhoog. Je zegt alleen niet wat voor geheugen je hebt, of het PC-133 SDRAM of PC-100 SDRAM is, dit kan het overclocken limiteren.

Nu staat je CPU op 10 (multiplyer) keer 100Mhz (Front side bus). Als je goed geheugen gebruikt, kan je beginnen met 7.5*133, wat ook al een klein beetje snelheidswinst oplevert. Vervolgens probeer je je multiplyer omhoog te schroeven, in stapjes van .5 totdat je computer niet meer stabiel is (het kan zijn dat je je bios moet reseten, dus schrijf je instellingen even op van te voren). Om de stabieliteit te testen moet je benchmarken (zie search, wederom).

Gewoon het hoogste, en dan een stapje terug. Soms moet je ook nog je voltage aanpassen, maar ja, je moet eerst maar meer leren over overclocken... Gebruik de search dus maar, en je leert een boel (problemen, oplossingen, etc).