Toon posts:

[BC3] Via of Intel 815E chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om een nieuw moederbord te kopen voor mijn Celeron 400 Mhz (PPGA/Socket 370) maar ik zit te twijfelen tussen deze 2 ASUS moederborden:

1- ASUS CUV4X VIA 694X FCPGA.
2- ASUS CUSL2-C Intel 815E.

Allebei de moederborden hebben een verschillende chipset maar de prijs is bijna hetzelfde (laatste is iets duurder).

Wat is de beste keuze?, liefst met sterke argumenten...;)

PS>> Ik ben van plan om de Celeron over te clocken naar 500 MHz :D

Devil_2000

Verwijderd

CUSL2-C, is voor PGA procs het beste wat je kunt krijgen

Verwijderd

CUSL2-C is 815EP chipset, CUSL2 (met video onboard) is 815E :)

Verder zijn beide borden wel goed dacht ik. Mijn pa heeft CUV4X icm een P3-733. Doet het perfect, maar volgens mij zijn de overclockmogelijkheden van de cusl2-c beter.

Verwijderd

Ik zou voor cusl2 gaan, schijnt een retestabiel bordje te zijn! En voor Intel proc''s heb ik het liefst een intel chipset!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net op de site van ASUS dat de CUSL2-C geen PPGA ondersteund :'(
De CUV4X VIA ondersteund wel PPGA, het lijkt mij dus dat ik moet gaan v/d CUV4X met VIA chipset.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
De CUSL2 support wel PPGA, maar de CUSL2-C niet.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Is de MSI 6337 i815E PRO FCPGA ook goed??? en ondersteund dit moederbord ook PPGA??

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 08:55 schreef Devil_2000 het volgende:
Is de MSI 6337 i815E PRO FCPGA ook goed??? en ondersteund dit moederbord ook PPGA??
Volgens mij ondersteunt dit mobo wel PPGA Celerons. Ik weet verder niet of het een goed bord is.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb een MSI 6337 i815E PRO waarop een P3 1GHz draait en alles loopt als een zonnetje. MSI maakt gewoon stabiele mobo''s. Had hiervoor de MSI BX-Master en die liep ook perfect.
De MSI i815E heeft als voordeel de ATA100, 4 DIMM sloten, daignostiche ledjes, 6x PCI (volledig busmaster)en natuurlijk de i815 chipset.
Succes met je keuze!
Pagina: 1