Bij Memo heb ik een moederbord voor een Athlon gekocht, typenummer K7T Pro2-A (MS-6330). Daar heb ik een 1 GHz processor op gemonteerd. Nu heb ik twee problemen:
1. De computer wil soms niet opstarten, wil''ie later wel opstarten dan geeft hij meestal een vreemd en kleurrijk (dat moet ik wel toegeven
) beeld;
2. Bepaalde functies van PCI/AGP staan niet aan, zoals Side Band Addressing en Fast-Writes (de doorvoersnelheid van mijn computer is niet zo snel, ik weet niet of dat hierdoor komt).
Herkent iemand deze problemen of komen deze alleen bij mijn moederbord voor. Memo zegt dat het aan mijn videokaart (Asus V7700 Deluxe 32 MB) ligt of dat ik het moederbord verkeerd heb gemonteerd, maar ik geloof dat niet zo erg. Vooral omdat de verkoper zuinig keek toen ik vertelde om welk moederbord het ging.
1. De computer wil soms niet opstarten, wil''ie later wel opstarten dan geeft hij meestal een vreemd en kleurrijk (dat moet ik wel toegeven
2. Bepaalde functies van PCI/AGP staan niet aan, zoals Side Band Addressing en Fast-Writes (de doorvoersnelheid van mijn computer is niet zo snel, ik weet niet of dat hierdoor komt).
Herkent iemand deze problemen of komen deze alleen bij mijn moederbord voor. Memo zegt dat het aan mijn videokaart (Asus V7700 Deluxe 32 MB) ligt of dat ik het moederbord verkeerd heb gemonteerd, maar ik geloof dat niet zo erg. Vooral omdat de verkoper zuinig keek toen ik vertelde om welk moederbord het ging.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb dezelfde config als jou, echter hier loopt alles als een trein.
Misschien is je geheugen wel brak. Of check je videokaart ff in een ander systeem. Als je computer start welke errorlampjes gaan er op je mobo branden?
Je kan ook gewoon stap voor stap je componenten langs gaan in je comp, en je vind vanzelf datgene dat niet goed functioneerd!
Groetjes
Misschien is je geheugen wel brak. Of check je videokaart ff in een ander systeem. Als je computer start welke errorlampjes gaan er op je mobo branden?
Je kan ook gewoon stap voor stap je componenten langs gaan in je comp, en je vind vanzelf datgene dat niet goed functioneerd!
Groetjes
Verwijderd
een vreemd en kleur rijk beeld?
mmm..dat heb ik 1 keer gehad toen ik aan het overklokken was.
Was het beeld dat te zien was met veel gekleurde strepen?
terug naar standard (default) in bios en nogmaals proberen.
Anders video kaart checken.
succes.
mmm..dat heb ik 1 keer gehad toen ik aan het overklokken was.
Was het beeld dat te zien was met veel gekleurde strepen?
terug naar standard (default) in bios en nogmaals proberen.
Anders video kaart checken.
succes.